بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر + معرفی 4 برند

 

در مناطق گرمسیری به علت شدت گرما که معمولا مشکل کمبود منابع آبی نیز وجود دارد، کولر آبی جوابگوی تامین سرمایش مورد نیاز آن نخواهد بود. بنابراین لازم است برای خنک کردن هوا از کولر گازی ویژه مختص این مناطق استفاده شود. این کولرها با تجهیزات ویژه به گونه ای طراحی شده اند که متناسب با اقلیم و آب و هوای گرم و خشک این مناطق بوده و به این ترتیب عمر دستگاه، مصرف برق و بازدهی آن به شکل مطلوبی لحاظ شده است.

برای این که یک کولر گازی مناسب انتخاب شود لازم است به نکاتی توجه فرمایید. تعیین ظرفیت مورد نیاز بر اساس متراژ محل نصب یکی از مهمترین نکات است، تا دستگاه بتواند هوای خنک مورد نیاز را تامین نماید. میزان انرژی مصرفی، فیلتر هوای تعبیه شده و کمپرسور از موارد دیگر است که باید به آن ها اهمیت زیادی داد. کمپرسور به کار رفته در کولرهای گازی مختص این مناطق ویژگی های خاص داشته و بر اساس کلاس آب و هوایی آن طراحی و ساخته می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع کولر گازی در اینجا کلیک کنید

چه کلاس آب و هوایی برای مناطق گرم و خشک مناسب است

به طور کلی کلاس آب و هوایی برای شرایط محیطی و جوی یک منطقه عنوان می شود و در سطح جهانی به 3 نوع کلاس آب و هوایی دسته بندی می گردد. کلاس آب و هوایی T1 برای مناطق معتدل، کلاس آب و هوایی T2 برای مناطق سردسیر و کوهستانی و کلاس آب و هوایی T3 برای مناطق گرمسیر تعریف شده اند.

کلاس آب و هوایی T3 که مختص مناطق گرمسیری است، حداکثر تحمل دما تا 57 درجه سانتی گراد را دارد و برخی برندها برای تحمل دما تا 60 درجه سانتی گراد را نیز طراحی کرده اند. بنابراین در مناطق جنوبی مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان که در بیشتر روزهای سال هوای گرم دارند باید به هنگام خرید به مشخصات فنی کولر دقت داشته باشند و دستگاهی متناسب با کلاس آب و هوایی T3 خریداری نمایند.

چه کمپرسوری برای آب و هوای گرمسیری مناسب است

کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرال دو نوع کمپرسوری هستند که برای کلاس آب و هوایی T3 مناسب بوده و تا دمای 57 درجه سانتی گراد را به خوبی ساپورت می کنند. بنابراین با توجه به میزان دمای قابل تحمل هر یک، کمپرسور روتاری به نسبت دو مورد دیگر از قدرت کمتری برخوردار است. در مقایسه بین دو کمپرسور اسکرال و پیستونی باید گفت که مدل پیستونی از قدرت بالاتری برخوردار بوده و بهتر است در شهرهایی که گرمای شدیدی دارند از این نوع کمپرسور استفاده گردد. در این نوع کمپرسور، گاز مبرد موجود در محفظه آن در هر بار دوره رفت و برگشت پیستون به داخل سیلندر مقداری مکیده و سپس متراکم گشته و بعد از این عمل، گاز متراکم شده با فشار وارد سیستم می گردد و به این ترتیب هوای محیط را به شکل مطلوبتری خنک می نماید.

بهترین مارک کولر گازی برای مناطق گرمسیر

وقتی برای خرید کولر گازی به بازار مراجعه می نماید با تعداد زیادی از مدل های مختلف این دستگاه از برندها و شرکت های تولید کننده داخلی و خارجی روبرو می شوید. در این شرایط بیشتر خریداران دچار سردرگمی شده و نمی توانند به درستی کولر متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایند. بنابراین هر فردی برای این که یک خرید جذاب و ایده آل داشته باشد لازم است به مشخصات فنی دستگاه توجه کرده و ظرفیت آن را با توجه به متراژ محل نصب در نظر بگیرد. به علاوه لازم است حتما بر اساس کلاس آب و هوایی منطقه زندگی نوع کمپرسور آن را انتخاب نموده و از برند معتبر خریدای نماید. ما برای کمک به حل این موضوع تعدادی از بهترین برندها را در این بخش معرفی می نماییم تا شما بتوانید به هنگام خرید با خیال آسوده مدل مورد نظر را تهیه نمایید.

کولرگازی هایسنس

کولر گازی هایسنس برای مناطق گرمسیر بسیار کاربردی بوده و دارای قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی است. این دستگاه قابلیت نصب بر روی دیوار را داشته و در نتیجه فضای زیادی را اشغال نمی نماید. این برند از شرکت های سطح بالای کشور چین بوده که به علت به کار بردن فناوری های روز دنیا از جمله فیلترهای یون نقره و فین های ضد زنگ زدگی و خوردگی در بازارهای بین المللی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کولر گازی هایسنس

 

کولر گازی گرین

برند گرین بهترین کولرهای گازی مناطق گرمسیری را تولید می نماید و با عرضه مدل های سرد پیستونی و سرد و گرم حاره ای توانسته در بازارهای بین المللی سهم فروش خوبی را داشته باشد. از آن جا که شرکت گرین جزو ده شرکت برتر چین محسوب می شود از قطعات و تجهیزات روز دنیا بهره می برد. این برند از فن هوادهی قوی و فیلترهای یون نقره استفاده می کند تا محصولی که ارائه می دهد هوای خنک را به بهترین شکل تولید نماید. با توجه به این که گرین شناخت خوبی از بازار و نیاز مشتری دارد برای مناطق گرمسیری ایران کولر گازی مختص کلاس آب و هوایی T3 را طراحی و تولید نموده است و به این ترتیب خریدار می تواند این کولر پر قدرت را در این اقلیم استفاده نماید.

کولر گازی ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور برندی معتبر و قدیمی است که تمام محصولات خود را با قطعات و کیفیت مطلوب تولید می نماید. این شرکت کار خود را با وسایل گرمایشی آغاز کرد و در حال حاضر محصولات سرمایشی را نیز تولید می کند. کولرهای گازی ایران رادیاتور مجهز به کویل اپراتور و کوندانسور گلد فین بوده و با فیلترهای ویژه ای که دارد برای شهرها به علت آلودگی و یا ریزگردها مناسب است. از گاز مبرد  R410استفاده نموده که دوستدار محیط زیست می باشد و با توجه به برچسب انرژی بالایی که دارد میزان مصرف آن بسیار مناسب است. این برند کولرهای گازی خود را با ظرفیت های مختلف و با سطح کیفی بالا تولید می نماید و در مقایسه با محصولات مشابه قیمت بسیار مناسب تری دارد. لازم به ذکر است لوازم و قطعات این دستگاه ها به وفور در بازار موجود بوده و به راحتی قابل تهیه می باشد و هم چنین قیمت این قطعات در سرتاسر ایران یکسان است و در نتیجه هیچ فروشنده ای نمی تواند آن را با قیمت بالاتری غیر از آن چه مصوبه شرکت ایران رادیاتور است به مشتری بدهد.

کولر گازی ایران رادیاتور

اطلاعات بیشتر درباره قیمت کولر گازی ایران رادیاتور در این لینک

کولر گازی گری

برند گری با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و خط تولید پیشرفته توانسته است وسایل سرمایشی با کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی تولید نماید. به همین دلیل این شرکت بین ده برند برتر کشور چین قرار دارد و محصولات خود را به کشورهای مختلفی از جمله ایران صادر می نماید. این شرکت مدل های گرمسیری خود را در دو حالت سرد پیستونی و سرد و گرم اینورتردار ساخته و به همراه ضمانت نامه به بازار عرضه می نماید. با توجه به طراحی که برای این کولرها در نظر گرفته اند به شکل دوگانه سرمایشی و گرمایشی بوده و موتور آن تحمل دمای محدوده کلاس آب و هوایی T3 را دارد. وقتی موتور به شکل اینورتر تعبیه می گردد زمانی که اتاق خنک می شود دور موتور کاهش یافته و در صورت گرم شدن دمای محیط مجدد افزایش می یابد، به این ترتیب موتور ایتورتر مانع استهلاک دستگاه شده و کارایی را افزایش داده و از طرف دیگر مصرف برق را کاهش می دهد.

 

کدخبر: 891968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟