اجاره وثیقه

 

فرایند اجاره وثیقه یا تامین وثیقه اجاره ای بمنظور تودیع  قرارهای صادره از مراجع، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام در جامعه مورد استفاده افراد قرار می گیرد.  

به عبارتی کاربرد اجاره وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه بوده و تنها در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده امکانپذیر است. این کار باعث می شود که  متهم با تامین وثیقه تا روز تشکیل دادگاه نهایی در خارج از زندان باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید. شما می توانید برای اطمینان از خدمات گروه حقوقی ایران سند برای اجاره وثیقه کمک بگیرید.

شرایط اجاره وثیقه

در صورتی که هر کسی و به هر دلیلی به مراجع رسیدگی کیفری قضایی احضار شود، از همان بدو شروع  پرونده بعنوان متهم خطاب می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم صادر می شود و متهم می تواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت آزاد شود. مبلغ وثیقه به تصمیم مرجع محترم قضایی و نوع و شرایط پرونده بستگی دارد.

4 گام اصلی برای اجاره وثیقه

اگر قصد اجاره وثیقه  برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی دارید باید مراحل آن را طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره وثیقه ملکی وثیقه را انجام دهید:

گام اول اجاره وثیقه) مشاوره تامین وثیقه:

در گام اول میبایست وضعیت پرونده، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره وثیقه و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

گام دوم اجاره وثیقه) عقد قرارداد اجاره وثیقه

بمنظور اجاره وثیقه ملکی و یا وثیقه ملکی و یا تامین وثیقه، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره وثیقه و وثیقه، مبلغ اجاره سالانه، تضامین مورد نیاز، نحوه انجام کار، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز، موارد فورس ناژور و … تعیین می شوند.

گام سوم اجاره وثیقه) کارشناسی و بازداشت وثیقه ملکی

در این مرحله مالک وثیقه بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت وثیقه را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت می کند. معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

گام چهارم اجاره وثیقه) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره وثیقه

زمانیکه وثیقه آماده بازداشت و توقیف می باشد، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان یک سال کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک وثیقه انجام دهند. در این حالت مالک حاضر است برای شما وثیقه ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید.

 

کدخبر: 890999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟