نحوه ثبت برند آنلاین در چند دقیقه با کمترین هزینه

 

قبل از ثبت برند مدارک مورد نیاز را آماده و نام برند خود را انتخاب نمایید پیشنهاد ما به شما برای انتخاب نام برند کمک از مشاورین تخصصی تکسفیر می باشد تا به راحتی و در کمترین زمان برند خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

نحوه ثبت برند آنلاین  به صورت گام به گام

ثبت برند آنلاین در چند دقیقه با کمترین هزینه همان طور که بیان شد بهترین کار این است که ابتدا تمامی مدارک و نام برند را انتخاب کرده تا در ایجاد ثبت برند خود به مشکل برنخورید و با سرعت زیاد برند خود را ثبت نمایید. برای این امر می توانید از موسسات حرفه ای مانند ثبت برند تکسفیر راهنمایی بگیرید.

مراحل ثبت برند به صورت آنلاین

انتخاب نام برند مناسب

شما باید قبل از ثبت برند نام مناسبی با توجه به شرایط کاری خود انتخاب نمایید، که هم مربوط به کار شما بوده و هم جذابیت لازم را داشته باشد. انتخاب نام یکی از اصلی ترین مراحل می باشد و باید آن را با دقت زیاد انجام دهید، باید نامی انتخاب نمایید که در ذهن مخاطبین به راحتی بماند و تلفظ خوبی داشته باشد. همچنین نام نباید توسط شرکت های دیگر از قبل ثبت شده باشد.

انجام استعلام نام برند

همانطور که ذکر شد نام برند نباید تکراری انتخاب شود و در صورت تکراری بودن، پذیرفته نخواهد شد و مراحل ثبت برند شما طولانی خواهد شد. پس حتما پس از انتخاب نام برند آن را استعلام کنید تا با خیال راحت به ثبت برند خود به صورت آنلاین بپردازید.

استعلام ثبت برند به شما کمک می کند هم در زمان ثبت صرفه جویی نمایید و هم از نام های دیگر مطلع شده و نام مناسبی را انتخاب نمایید.

تهیه  مدارک مورد نیاز ثبت برند

برای ثبت برند آنلاین به صورت حقیقی و حقوقی  باید مدارکی را آماده و در سامانه بارگذاری نمایید. برخی از مهمترین مدارک به شرح زیر است:

  • اصل کارت ملی هوشمند و شناسنامه

  • گواهی ثبت علامت

  • مدارک ثبت شرکت و ...

ثبت نام آنلاین در سامانه اداره مالکیت معنوی

در این مرحله باید به سایت اداره مالکیت معنوی به آدرس اینترنتی ipm.ssaa.ir مراجعه نمایید.

سپس بعد از ورود به سامانه باید ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد نمایید.

سپس تمامی اطلاعات خواسته شده هویتی و آدرس و .. را با دقت و به درستی وارد نمایید.

بارگزاری مدارک مورد نیاز در سامانه

پس از ثبت نام در سامانه و ایجاد حساب کاربری باید تمامی مدارک خواسته شده را اسکن و در سامانه اداره مالکیت معنوی بارگزاری نمایید.

پس از بارگزاری تمامی مدارک مورد نظر و تایید نهایی آنها، آدرس پست الکترونیکی شما که در ابتدای ثبت نام وارد نموده اید همراه با شماره همراه شما نمایش داده شده و در صورت صحیح بودن آن را تایید نمایید.

اگر پست الکترونیک و شماره همراه شما صحیح نبود باید به مرحله اول برگشته و اطلاعات خود را ویرایش نمایید و در صورت اشتباه بودن اطلاعات شما در ثبت برند مشکل ایجاد شده و مراحل شما سخت خواهد شد، پس در زمان وارد کردن تمامی اطلاعات دقت لازم را انجام دهید.

دریافت  امضاء از دفتار اسناد رسمی کشور

پس از اتمام ثبت نام و تایید نهایی برای شما فرمی نمایش داده خواهد شد که باید آن را ذخیره کرده و پرینت نمایید و آن را تحویل دفترخانه دهید و از دفتر خانه گواهی امضا را گرفته و تایید امضا نمایید.

سپس باید به حساب کاربری خود رفته و مراحل زیر را انجام دهید:

پس از دریافت امضا از دفترخانه باید مجدد وارد سامانه اداره مالکیت معنوی شده و تصویر گواهی با امضا را در سایت اسکن و بارگزاری نمایید و مجدد حساب خود را تایید نمایید.

هزینه های ثبت برند

برای ثبت برند باید هزینه های را پرداخت نمایید که در این مرحله پس از ثبت حساب کاربری برای آن را پرداخت نمایید.

  • هزینه های ثبت برند در سال 1402 افزایش یافته و تعرفه برخی از این هزینه ها در سال جاری به شرح زیر می باشد

  • هزینه های ثبت اظهارنامه که برای اشخاص حقوقی به صورت دو برابر می باشد.(قیمت سال ۱۴۰۱ 22.000 تومان)

  • هزینه چاپ روزنامه  و پست آن (قیمت سال ۱۴۰۱ 530.000 تومان)

  • تغییرات در ثبت برند در حدود 100.000 تومان و هزینه اعتراض به کمسیون و نظر کارشناسان در حدود 1.500.000 تومان خواهد بود

برای اطلاع از تمامی هزینه های ثبت برند در سال ۱۴۰۲ برای افراد حقیقی و حقوقی با تکسفیر در ارتباط باشید.

هزینه ثبت برند

بررسی پرونده توسط کارشناسان

زمانی که هزینه ثبت برند خود را پرداختید دیگر مراحل شما به اتمام رسیده و باید توسط کارشناسان تایید شود. در این مرحله کارشناسان سامانه اداره مالکیت معنوی اطلاعات شما را تایید کرده و اگر مشکلی در مراحل شما باشد برای شما پیامک خواهد شد و پس از تایید نهایی مراحل شما وارد مرحله بعد خواهید شد.

مراحل ثبت روزنامه رسمی

زمانی که پرونده شما توسط کارشناسان تایید شد تقاضای ثبت برند شما برای روزنامه رسمی ارسال می گردد که باید برای این آگهی شما هزینه ای پرداخت نمایید . هر زمان هزینه آن را پرداخت نمایید هفت روز بعد آگهی شما در روزنامه چاپ خواهد شد. همان روزنامه برای شما به آدرسی که در سامانه ثبت برند وارد نموده اید ارسال خواهد شد.

سپس یک ماه برای آگهی فرصت داده می شود و اگر اعتراضی به برند شما نشد، از طریق پیامک تایید نهایی ثبت برند برای شما ارسال خواهد شد.

مدت زمان ثبت برند آنلاین

همان طور که مراحل ثبت برند بیان شد برای ثبت برند آنلاین تنها چند دقیقه زمان لازم است تا شما وارد سامانه شده و پس از ثبت نام ، مدارک خود را بارگزاری نمایید.

پس استعلام برند و انجام تمامی مراحل از انتخاب نام تا ثبت نهایی برند، این فرآیند در حدود 3 ماه کاری طول خواهد کشید.

مزایای ثبت برند آنلاین در چند دقیقه

زمانی که برند خود را به صورت اینترنتی و آنلاین ثبت می نمایید مزایای بسیاری دارد که برخی از مهمترین آن به شرح زیر است:

  • ثبت برند آنلاین به صورت چند دقیقه ای و با سرعت

  • انجام مراحل اداری به بیشترین سرعت و کمترین زمان

  • سامانه اداره مالکیت معنوی  همیشه در دسترس بوده و در هر زمان فرد می تواند برند خود را ثبت نماید و نیاز به تایم اداری نمی باشد.

  • به کمک ثبت برند آنلاین ما هزینه های خود ا کاهش داده و با کمترین هزینه می توانید برند خود را ثبت نمایید.

  • به تمامی اطلاعات خود به صورت رایگان دسترسی داشته و می توانید اطلاعات خود را به کمک سامانه اداره مالکیت معنوی ویرایش نمایید.

 

مزایای ثبت برند آنلاین

خلاصه مطلب

ما در این مقاله تمامی مراحل ثبت برند آنلاین را به صورت کامل و گام به گام شرح دادیم. چنانچه قصد ثبت برند دارید توصیه ما مطالعه کامل این صفحه است، اگر در هر کدام از این مراحل سوالی داشتید با مشاورین خبره و متخصص تکسفیر در میان بگذارید.

 

کدخبر: 878522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟