راهنمای ثبت برند فوری

برند یک دارایی معتبر است و می‌تواند میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد و آن را به شخص حقیقی یا حقوقی فروخت. در این گفتار، هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا به  عنوان یکی از مراکز خوش نام ثبت برند فوری و ثبت شرکت فوری در ایران، شما را با نکات مهم در ثبت برند آشنا می‌کند.

با ما همراه باشید.

چگونه برند ثبت کنیم؟

ثبت برند آسان است. نه دانش قابل توجهی نیاز دارد هم  نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارد. کمی از ثبت شرکت یا موسسه، سخت‌تر است و این همه به دلیل فرآیند و رویه‌های قانونی ثبت است که قوه قضاییه مشخص کرده است. با این حال،  فرآیند ثبت برند مثل فرآیند ثبت شرکت و موسسه، اینترنتی بوده و می توان صفر تا صد مراحل  ثبت را به مجریان کاربلدی مثل ملاصدرا سپرد و از بروکراسی اداری خلاص شد.

برند یا همان نشان تجاری، مثل نام شرکت و موسسه، بایستی ثبت رسمی شود. ثبت برند توسط مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه انجام شده و ملاصدرا به عنوان مجری معتبر در انجام فرآیندهای ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی، کلیه امور اداری مربوطه را در اسرع وقت برای متقاضی انجام می‌دهد.

به منظور ثبت برند بایستی به سایت رسمی ثبت برند در ایران که IRPI.SSAA.IR است مراجعه کنید. امکان ثبت اظهارنامه اختراع و طرح صنعتی و علائم تجاری از طریق این پرتال برای متقاضی فراهم بوده و بهتر است اظهارنامه ثبت برند زیر نظر مشاوران مجرب تنظیم شود تا ضریب پذیرش درخواست و صدور گواهی ثبت برند، افزایش یابد.

هر برند، 10 سال اعتبار دارد و پیش از پایان اعتبار برند، بایستی با پرداخت تعرفه های دولتی، نسبت به تمدید اعتبار برند اقدام کرد. مثل ثبت DOMAIN جهت راه اندازی یک سایت اینترنتی که نیاز به تمدید دارد، برند هم نیازمند تمدید است.

هر چه زودتر بهتر!

ثبت برند مثل ثبت هر دارایی، هر اندازه زودتر انجام شود، در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد. هزینه ثبت برند در سال 1390، کم‌تر از هزینه ثبت برند در سال 1402 شمسی است. سال به سال تعرفه‌های ثبت برند بیش‌تر شده و از طرفی، نشان های تجاری آزاد قابل ثبت نیز کم‌تر می‌شود. مثل ثبت دامنه های چند کاراکتری روی پسوند معروف .com

پس برای این‌که برند مورد نظر شما توسط دیگران ثبت نشود و مجبور به خرید آن از سوی صاحب امتیاز مربوطه نشوید، در اسرع وقت نسبت به ثبت برند بر اساس مدارک قانونی و شرایط مورد نیاز، اقدام کنید تا در وقت و سرمایه شما صرفه جویی شود.

 ثبت برند قبل از ثبت سایت؟

توصیه می‌شود که پیش از ثبت برند، نسبت به خرید و ثبت دامنه مربوط به برند مورد نظر اقدام کنید تا در زمانی‌که برند را رسما ثبت می‌کنید، با مشکلات ثبت دامنه برای راه اندازی سایت برند و آزاد نبودن  دامنه و خرید گران دامنه مورد نظر، مواجه نشوید.

البته به این موضوع هم دقت کنید که هیچ تضمینی وجود ندارد که دقیقا بتوانید همان برندی را ثبت کنید که پیش‌تر، نسبت به خرید و ثبت دامنه آن اقدام کرده‌اید. به هر حال، ثبت دامنه ساده و کوتاه و جذاب روی پسوند دات کام، آسان نیست اما هزینه چندانی ندارد و نیاز به دقت و مطالعات بازار درست دارد.

مزایای فوق‌العاده ثبت برند در ایران

شما می‌توانید مطابق با قابلیت‌ها و توانمندی‌های مستند و مستدلی که در اختیار دارید، نسبت به ثبت برندهای گوناگون در حوزه‌های مختلف غذایی و شیمیایی و غیره اقدام کنید. با مطرح کردن این برندها در سطح جامعه، نسبت به فروش امتیاز برند به متقاضیان حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی اقدام کرده و درآمدزایی کنید.

پس یکی از فواید ثبت برند، خلق ارزش افزوده و درآمدزایی است. یکی از مسیرهای تولید ثروت در قرن بیست و یکم، از طریق ثبت برند و برندینگ خلاقانه و فروش برند بوده که درآمد فوق العاده ای برای فعالان این عرصه به ارمغان می‌اورد.

پس، ثبت برند، نوعی در اختیار گرفتن دارایی ناملموس بوده که امکان خرید و فروش آن وجود دارد. ثبت برند در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. مثل خرید سهام بنیادی در بازار بورس  که هر میزان صبر شما و انتخاب شما، صحیح و علمی باشد، سودآوری شما در بلند مدت، افزایش خواهد یافت.

برند، نوعی سرمایه است. برند، اعتبار آفرین است. وقتی شما به عنوان صاحب فلان برند مطرح در جامعه شناخته می‌شوید، برندینگ شخصی یا پرسونال برند شما نیز معتبر شده و این یعنی اعتبار و شایستگی. در دنیای کسب و کار، اعتبار فلان شرکت یا کارآفرین را از طریق شهرت نشان تجاری آن نزد مشتریان و جامعه مخاطبان می‌سنجند.

هر میزان یک برند، جایگاه بالاتری در جامعه داشته باشد، وفاداری مشتریان به آن بیش‌تر و احتمالا سودآوری بیش‌تری نسبت به رقبا دارد. صاحبان این برندها، در مراکز رسانه‌ای و اعتبار و پولی و مالی و سیاسی نیز جایگاه رفیعی داشته و مورد احترم و توجه هستند.

شما برند ثبت می‌کنید تا ارزش ایجاد کنید. کالا و خدمات را بر اساس یک نشان تجاری ثبت شده خاص، معرفی کرده و با هنر بازاریابی و تبلیغات، جامعه مخاطبان را افزایش و فروش و سود کسب کنید. برند خوش نام، شانس فروش بیش‌تری به نسبت برندهای تازه کار ناشناس دارد. پس باید زودتر وارد بازار شد تا مخاطبان، دامنه محصولات شما را در قالب برند مشخص، بشناسند و به آن اعتماد کنند.

اگر برند قابل ثبت بود، چه مدارکی نیاز است؟

اگر استعلام ثبت برند انجام دادید و کارشناسان هلدینگ ملاصدرا به شما گفتند که برند قابل ثبت بود، حتما به مدارک زیر دقت کنید. شما بایستی مجوز لازم برای ثبت برند را داشته باشید. اگر مجوز لازم را در صنف مورد نظر ندارید، کارشناسان هلدینگ ملاصدرا، بستر لازم برای کسب هر نوع مجوز قانونی را برای شما با بهترین قیمت و کیفیت فراهم می کنند.

منظور از مجوز که در سامانه اعلام شده، یکی از موارد ذیل می باشد :

  •  پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر
  • پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران
  •  قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها

     پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه

  •  گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر
  • پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر
  •  سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی
  • کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت).
  • جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و .... ارائه گردد.

 

 

کدخبر: 875271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟