تخفیف ویژه نوروزی برای خدمات نقشه برداری / گروه کارشناسان مفروز

 

تمامی خدمات نقشه برداری از جمله: نقشه برداری هوایی، نقشه برداری زمینی، تهیه نقشه utm، تهیه نقشه 2000 و... را تا پایان فروردین سال 1402 با تخفیف ویژه از مجموعه کارشناسان رسمی مفروز بخواهید. علاوه بر خدمات نقشه برداری، تمامی امور کارشناسی از جمله کارشناسی امور ثبتی، کارشناسی راه و ساختمان، جانمایی پلاک ثبتی، تجمیع پلاک ثبتی، ارزیابی ملک و اموال، مشاوره خرید خانه و... را نیز می توانید از این مجموعه بخواهید.

نقشه برداری چیست؟

اولین آثاری که از نقشه برداری به جا مانده است، مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد است. به مرور زمان برای تعیین موقعیت و وضعیت کشور از نقشه برداری زوایا استفاده می‌کردند. اما پس از گذشت زمان و پیشرفت در ابزارهای نقشه برداری، نقشه برداری به انواع مختلفی تقسیم شد. دکتر حسابی به عنوان اولین نفری که نقشه برداری در ایران را انجام داد شناخته می‌شود. نقشه برداری از راه بندر لنگه به بوشهر توسط دکتر حسابی صورت گرفت. به همین دلیل به عنوان پدر علم نقشه برداری هم شناخته می‌شود.

به طور کلی از نقشه برداری به عنوان هنر اندازه گیری یا کشیدن تصاویر عرضی و همچنین کشیدن جزئیات فیزیکی زمین تعریف می‌شود. همانطور که گفتیم با گذشت زمان ابزار نقشه کشی دچار تحولاتی شد. به طوری که تنها با داشتن جی ان سی سی می‌توان تصویر نقشه را در هر مقیاسی رسم کرد. عموما کاربرد نقشه برداری در پروژه‌های عمرانی دیده می شود. تیم نقشه بردار در این پروژه‌ها پس از انجام عملیات نقشه برداری، آن را در اختیار تیم طراحی قرار می‌دهد، تا با بررسی کردن آن به بهترین مسیر با کم‌ترین هزینه دست یابند. به همین سبب تیم نقشه برداری از ابتدای پروژه تا پایان، حضور مستمر در پروژه دارد. معمولاً برای انجام نقشه برداری نیازمند ابزار های متفاوت هستید. و عموما استفاده از یک نوع ابزار نقشه برداری، در تمام پروژه‌ها ممکن نیست. همانطور که اشاره کردیم نقشه برداری در پروژه‌های عمرانی چون ساختمان‌های عظیم، سدها، بزرگراه‌ها، راه آهن، آبیاری، فرودگاه‌ها، تونل، فاضلاب و... اولین قدم محسوب می‌شود.

بدون هنر اندازه گیری انجام این پروژه‌ها امکان پذیر نیست. نقشه برداری به صورت زمینی، دفتری و نقشه صورت می‌گیرد. اولین قدم نقشه برداری به صورت زمینی می‌باشد، که توسط ابزارهای چون جی پی اس، جی ان سی سی، صورت می‌گیرد. در مرحله بعد که در عملیات دفتری می‌باشد، خطاهای موجود در عملیات نقشه برداری را حذف و سپس آن را با ابزارهای موجود ترسیم می‌کنند. و در نهایت با توجه به قوانین ذکر شده نقشه بردار شروع به ترسیم نقشه می‌کند. مجموعه کارشناسان رسمی مفروز با دارا بودن کارشناسان نقشه برداری آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشند که در ادامه به معرفی کارشناس نقشه برداری و انواع نقشه برداری می‌پردازیم و همچنین اگر به دنبال دریافت خدمات نقشه برداری با قیمت مناسب هستید، تا آخر همراه ما باشید تا از تخفیفات خدمات نقشه برداری مجموعه مفروز آگاه شوید.  

نقشه برداری

آشنایی با انواع نقشه برداری

انجام عملیات نقشه برداری به دو صورت مختلف است. این دو مورد شامل نقشه برداری مسطحاتی و مثلثاتی است. در نقشه برداری مسطحاتی فرض بر مسطح بودن زمین است و در آن انحنای زمین اولویت ندارد. این نوع نقشه برداری خود به انواع مختلف دیگری چون نقشه برداری زنجیره‌ای، نقشه برداری مسیر، ترازیابی معمولی و... تقسیم می‌گردد.

نقشه برداری مثلثاتی نسبت به نقشه برداری مسطحاتی، دارای استانداردهای دقیق‌تری می‌باشد. در نقشه برداری مثلثاتی ریز جزئیات و در نظر گرفتن انحنای زمین دارای اهمیت است. نقشه برداری مثلثاتی هم به مواردی چون مثلث بندی، ترازیابی دو طرفه، نقشه برداری استادیمتری، نقشه برداری نجومی، نقشه برداری فتوگرامتری و... تقسیم می‌شود. نقشه برداری توپوگرافی، نقشه برداری عمرانی، نقشه برداری کاداستر، نقشه برداری هیدروگرافی، نقشه برداری با پهپاد از شاخه‌های دیگر این علم هستند. که جدا از نقشه برداری مثلثاتی و مسطحاتی است. حال چه کسی صلاحیت نقشه برداری یا علم و هنر مربوط به این زمینه را دارد.؟ در ادامه به معرفی کارشناسان نقشه برداری می‌پردازیم.

به چه کسی کارشناس نقشه برداری می‌گویند؟

در گذشته نقشه برداری از پروژه‌ها توسط کارشناسان راه و ساختمان صورت می‌گرفت. اما امروزه شهرداری فقط نقشه‌های کارشناسان رشته امور ثبتی و رشته نقشه برداری را قبول دارند. به همین دلیل موضوع نقشه برداری خود به صورت جداگانه و تخصصی کار می‌شود. کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری، با داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار در این زمینه، در آزمون مربوط به این رشته شرکت و پس از کسب صلاحیت‌های لازم، پروانه کارشناسی را دریافت می‌کنند. رشته کارشناسی نقشه برداری دارای شاخه‌های متفاوتی چون فتوگرامتری، سیستم اطلاعات مکانی، ژئودزی، سنجش از دور، هیدروگرافی می‌باشد. رشته نقشه برداری به عنوان مکمل رشته امور ثبتی به حساب می‌آید.

همانطور که در بالا اشاره شد دکتر حسابی به عنوان اولین نقشه بردار شناخته شده است. کارشناسان نقشه بردار در اندازه گیری‌های سطح زمین، محاسبات گود برداری، شیب زمین، خاکریزی و... فعالیت می‌کنند. کارشناسان نقشه برداری دارای وظایف مختلفی چون تفکیک املاک مشاع، تطبیق پلاک ثبتی با حدود ملک، نقشه برداری وضع موجود، تهیه نقشه یو تی ام که در آن ابعاد، مساحت زمین، موقعیت جغرافیایی و جدول مختصات برآورد می‌شود، تهیه نقشه توپوگرافی، تعیین ابعاد املاک، تفسیر عکس‌های هوایی، حل مسائل مختلف زمین چون عملیات خاکریزی و... هستند. در ادامه به معرفی مجموعه کارشناسان مفروز می‌پردازیم، که برای خدمات کارشناسی خود به خصوص نقشه برداری برای پروژه‌های عمرانی، تخفیف ویژه نوروزی در نظر گرفته‌اند.

نقشه برداری

خدمات نقشه برداری مجموعه کارشناسان مفروز

همانطور که گفتیم مجموعه کارشناسان مفروز با دارا بودن مهندسان و کارشناسان نقشه برداری مجرب و با سابقه کار و همچنین پروانه اشتغال به کار، آماده ارائه خدمت با بهترین و بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می‌باشند. همچنین این مجموعه برای خدمات نقشه برداری خود تخفیف ویژه نوروزی در نظر گرفته است. این مجموعه علاوه بر خدمات نقشه برداری در زمینه‌های دیگر هم فعالیت می‌کند. به عنوان مثال اگر بخواهیم مواردی از آن را نام ببریم، می‌توانیم به نقشه برداری ساختمان، جانمایی ملک، تهیه نقشه‌های املاک، داشتن مهر و امضای نظام مهندسی، جداسازی زمین و باغات، گرفتن عکس‌های هوایی‌، کشیدن انواع نقشه‌ها چون نقشه توپوگرافی، داشتن اکیپ نقشه برداری به همراه تجهیزات، تهیه مدل رقومی زمین از عکس، تبدیل انواع نقشه‌های کاغذی به پی دی اف، طراحی داده‌های مکانی و... اشاره کنیم. حالا اگر به دنبال کارشناسان با تجربه در این زمینه هستید می‌توانید به سایت مجموعه کارشناسان مفروز مراجعه فرمایید و با دیدن نمونه فعالیت آن‌ها اطمینان حاصل را به دست آورده و از تخفیفات نوروزی بهره مند شوید. در نهایت امیدواریم با خواندن این مطالب اطلاعات کافی را به دست آورده باشید. 

گروه کارشناسان رسمی مفروز: https://mafrooz.com/

کدخبر: 876501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟