احساس آرامش با معجزه ای به نام ماساژ قبل و بعد از خواب

 

چگونه با ماساژ قبل از خواب، ذهن خود را آرام کنیم؟!

ماساژ باعث ذهن و بدن به صورت همزمان می‌شود. ضربان قلب و تنفس آهسته‌تر میشود و عضلات شروع به منبسط شدن می‌کنند. . چه کسی را سراغ داریم که از آرامش دوری کند؟ داشتن حس آرامش برای همه انسان‌ها ضروری است.

وقتی سطح بالایی از خستگی و استرس را تجربه می‌کنیم، بدن و ذهن حالت آرامش به خود نمی‌گیرند. در واقع این مکانیزم طبیعی بدن است که در این حالت، خود را آماده در برابر تهدیدات نگه می‌دارد. البته این حالت اگر برای مدت طولانی باقی بماند، مشکل‌ساز خواهد شد. راهکار این مشکل چیست؟ ماساژ قبل و بعد از خواب، کمک زیادی برای رهایی از استرس و خستگی می‌کند. اگر این خستگی را رفع نکنید و استرس به صورت مزمن باقی بماند، احتمال ابتلا به بیماری هم افزایش پیدا می‌کند. چرا که مزمن بودن استرس باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شود.

ماساژ چگونه باعث ایجاد آرامش می‌شود؟

تحقیقات زیادی در این خصوص انجام شده‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهند که لمس بدن انسان، باعث فعال شدن عصب واگ می‌شود. با فعال شدن این عصب، فعالیت مغز در مناطق مرتبط با استرس کمتر خواهد شد. در یک آزمایش ساده با لمس بازوی شرکت‌کنندگان، مشخص شد که نواحی مرتبط با استرس مغز، فعالیت کمی داشتند.

یک ماساژ حرفه‌ای، می‌تواند تاثیر معجزه‌آسایی روی کاهش استرس داشته باشد. حرکات حرفه ای و اصولی ماساژ  باعث افزایش آرامش در بدن می‌شود. در این حالت استرس واقعا از بدن خارج می‌شود؛ بنابراین یک تجربه شگفت‌انگیز را خواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که هر ماساژی، این تاثیر را روی بدن شما ندارد. ماساژ منظم و حرفه‌ای، باعث آرام‌تر شدن بدن شما می‌شود. این کار می‌تواند در طولانی مدت به افزایش سطح آرامش بدن شما کمک کند. به همین دلیل بهتر است ماساژ را منظم و طولانی مدت دنبال کنید.

ماساژور حرفه ای در منزل

 

منظور از ماساژ خواب چیست؟

ماساژ هم سبک‌های مختلفی دارد که هر کدام در مواقع خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماساژ قبل و بعد از خواب، تفاوت زیادی با سبک‌های ماساژ انرژی‌زا و محرک دارد. در این نوع ماساژ از ضربات آهسته، ریتم کند و طولانی مدت استفاده می‌شود. ماساژ خواب باعث فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک در بدن خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنند این ماساژ را نزدیک به زمان خواب انجام دهید.

برای این ماساژ از ترکیباتی مثل اسانس بابونه، اسطوخودوس و گل مریم استفاده می‌شود. همچنین در این ماساژ نوعی مدیتیشن هدایت‌شده اختیاری هم وجود دارد که به افزایش آرامش کمک زیادی می‌کند. در این حالت باید روی تنفس خود تمرکز و از نظر ذهنی، بخش‌های خسته بدن را تجسم کنید. به این ترتیب بدن شما آرام‌تر خواهد شد.

تاثیر ماساژ در افزایش کیفیت خواب

کمتر کسی را سراغ داریم که با خواص ماساژ آشنایی نداشته باشد. با این حال آیا ماساژ به کیفیت خواب هم کمک می‌کند؟ تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است. این تحقیقات ماساژ را برای انواع بی‌خوابی‌ها مورد آزمایش قرار داده است. ماساژ قبل از خواب، تاثیر زیادی بر کیفیت خواب می‌گذارد. حتی برخی از سبک‌های ماساژ خواب، تاثیر زیادی روی بهبود مشکلات خواب دارد. این ماساژ باعث کاهش خروپف هنگام خواب و خواب‌آلودگی در طول روز می‌شود.

معرفی بهترین ماساژها برای قبل و بعد از خواب

همانطور که اشاره کردیم، ماساژها انواع مختلفی دارند که ماساژ خواب هم به دسته‌های متنوعی تقسیم می‌شود. برای دریافت نتیجه بهتر، باید ماساژ مناسبی انتخاب شود. در ادامه برخی از ماساژهای مناسب خواب را معرفی خواهیم کرد.

ماساژ آرامش‌بخش

همه چراغ‌ها را خاموش کنید و فقط یک نور ملایم باقی بگذارید. موسیقی آرامش‌بخشی را پخش کنید. این نوع ماساژ ضربات آرام و طولانی دارد که باعث آرام‌تر شدن سیستم عصبی شما می‌شود. به این ترتیب از سطح استرس شما کاسته خواهد شد. این ماساژ به کاهش تنش و احساس آرامش کمک زیادی می‌کند. بعد از اتمام ماساژ، یک لیوان آب بنوشید و به رختخواب بروید. خواب عمیق و آرامی را تجربه خواهید کرد.

ماساژ بافت عمیق

گاهی ممکن است سفت‌ شدن عضلات، باعث بیداری در طول شب شوند. این ماساژ همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. در این نوع ماساژ از فشار تدریجی روی عضلات، برای رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر استفاده می‌شود. هدف این نوع ماساژ، کاهش تنش عضلانی و رفع خستگی جسمانی است. با این روش جریان خون در ماهیچه‌ها بهتر می‌شود.

ماساژ CBD

در این ماساژ از نوعی گیاه به نام شاهدانه استفاده می‌شود. تمرکز اصلی این ماساژ روی فعالیت‌های غیرروانی است. در ماساژ سی بی دی، گیاه را به صورت موضعی روی پوست مناطفی از بدن قرار میدهند تا تنش آن مناطق کمتر شود. استفاده از این ماساژ برای داشتن خوابی عمیق و آرام بسیار تاثیرگذار است.

تاثیر ماساژ در کیفیت خواب

ماساژ رفلکسولوژی (ماساژ تخصصی پا )

یکی دیگر از انواع ماساژهای خواب است که روی پا تمرکز می‌کند. هدف این ماساژ، تحریک غیرمستقیم نواحی مختلف بدن از طریق پا است. معمولا افرادی که در طول روز، بیش از حد از پاهای خود استفاده می‌کنند یا سرپا می‌ایستند از ماساژ رفلکسولوژی بهره می‌برند. البته تحقیقات ثابت کرده‌اند که اگر این ماساژ با حمام پا همراه شود، تاثیر شگفت‌انگیزی روی خواب عمیق و آرام خواهد داشت. شاید متوجه نباشید که یک ناحیه از بدن مثل پا، چقدر می‌تواند روی کل بدن تاثیرگذار باشد. برای داشتن خوابی عمیق از این ماساژ قبل از خواب استفاده کنید.

ماساژ سوئدی

رایج‌ترین و محبوب‌ترین ماساژ برای صبح هنگام و بعد از خواب ماساژ سوئدی است. در این ماساژ تنها لایه‌های سطحی پوست ماساژ داده می‌شود. احساس شادابی و سرزندگی را بعد از خواب شبانه با ماساژ سوئدی تجربه کنید

تختخواب هوشمند برای ماساژ قبل و بعد از خواب

تختخواب آپشنال با ماساژور حرفه ای

ماساژ قبل و بعد از خواب با تختخواب آپشنال

امکان داشتن یک ماساژور حرفه ای در اتاق خواب با تختخواب آپشنال ( هوشمند ) فراهم میشود. تختخواب آپشنال یکی از مدرن‌ترین تختخواب‌های موجود در بازار است که امکانات و آپشن‌های بسیار جذاب و کارآمدی دارد. یکی از آپشن‌های جالب این نوع تختخواب، سیستم ماساژ تخصصی با ریموت کنترل است. ماساژور تخصصی پا، ماساژور تخصصی گردن و ماساژور کمر با 2حالت متفاوت. حالت ویبره و فشارهای لحظه ای مداوم برای آرامش قبل از خواب و حالت غلطک شیاتسو با ماساژ عمیقتر عضلات برای شادابی بعد از خواب. تختخواب هوشمند علاوه بر افزایش کیفیت خواب، تجربه آرامش و شادابی بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نابی تک؛ متخصص در زمینه تولید انواع تخت خواب

برای خرید تختخواب آپشنال با بهترین کیفیت و قیمت به نابی تک مراجعه کنید. تولیدی تختخواب نابی تک به صورت تخصصی و با خدمات پس از فروش مناسب فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما 09021091911 در ارتباط باشید.

 

کدخبر: 871084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟