هرآنچه میخواهید درباره شرایط ازدواج در گرجستان بدانید

گرجستان، کشوری اوراسیایی بوده که در طی سال‌های اخیر به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرین تبدیل شده است. راههای مختلفی جهت اخذ اقامت گرجستان وجود دارد و افراد متناسب با شرایط خود روش مناسب را برمی گزینند. اقامت گرجستان از طریق ازدواج یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است؛ بدین معنا که یک تبعه خارجی می‌تواند از طریق ازدواج با یک شهروند گرجی، اقامت کشور گرجستان را بدست آورد. ازدواج‌هایی که در کشور گرجستان ثبت می‌شوند بین‌المللی بوده و در تمام دنیا اعتبار دارند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر شرایط ثبت ازدواج بین‌المللی در گرجستان خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

اقامت گرجستان با ازدواج یکی از متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور بوده که از نوع دائم است و فرد تقاضادهنده می‌تواند بلافاصله پس از ازدواج، اقامت دائم این کشور را بدست آورد. البته باید توجه داشته باشید که دولت گرجستان بر روی این نوع اقامت بسیار حساس بوده و در صورت صوری بودن ازدواج، به راحتی می‌تواند از طریق تحقیقات تکمیلی متوجه این موضوع شود. بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه به افراد سودجویی که به دنبال دریافت مبالغ بالا هستند و وعده دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج را به شما می‌دهند اعتماد نکنید.

اخذ اقامت گرجستان از طریق

مراحل ثبت ازدواج در گرجستان بصورت بین‌المللی

جهت ثبت ازدواج در گرجستان، هر دو طرف یعنی عروس و داماد می‌بایست به اداره خدمات عمومی مهاجرت کرده و مدارک لازم را ارائه کنند تا درخواست آن‌ها مبنی بر تعیین وقت ازدواج تعیین شود. این زمان به انتخاب خود زوجین خواهد بود و می‌تواند از یک روز تا حداکثر دو ماه پس از ارائه درخواست تعیین شود. سپس در زمان مشخص شده باید به اداره خدمات عمومی جهت امضا کردن سند ازدواج مراجعه نمایند. سند ازدواج در همان لحظه به زوجین ارائه خواهد شد.

مزایای ثبت ازدواج در گرجستان

گرجستان از جمله کشورهای نزدیک به ایران بوده و رفت و آمد بین دو کشور به راحتی امکان‌پذیر است. از این رو در صورتی که با یک شهروند گرجی ازدواج کنید، دغدغه‌ای برای هزینه‌های سنگین رفت و آمد نخواهید داشت. لازم است بدانید که خانم‌ها برای ثبت ازدواج در گرجستان به اجازه پدر نیازی نداشته و همچنین در این کشور آزمایش قبل از ازدواج کاملا بی‌معناست. در صورتی که مدارک شما برای ثبت ازدواج در گرجستان کامل باشد، این فرایند در کمتر از 3 روز انجام خواهد شد. ثبت ازدواج در گرجستان مشروط به برگزاری جشن عروسی نبوده و ازدواج‌های ثبت شده در این کشور کاملا بین‌المللی و دارای اعتبار در تمامی کشورهای دنیا می‌باشند.

ثبت ازدواج در گرجستان

نکات مهم درباره ثبت ازدواج در گرجستان

در صورتی که یک تبعه خارجی با یک شهروند گرجی ازدواج کند، می‌تواند بلافاصله پس از ثبت ازدواج خود، جهت دریافت اقامت کشور گرجستان اقدام نموده و پس از 5 سال اقامت دائم، شهروندی گرجستان را بدست آورد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، ازدواج‌‌های صوری در کشور گرجستان به راحتی توسط پلیس قابل شناسایی بوده و مشکلات زیادی را برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت. در صورتی که در 5 سال ابتدایی ازدواج خود صاحب فرزند شوید، احتمال پلیس مبنی بر صوری بودن ازدواج شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج چقدر زمان می‌برد؟

پاسخ درخواست شما مبنی بر دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج در دو حالت زیر داده خواهد شد:

  • 30 روزه با پرداخت 180 لاری

  • 20 روزه با پرداخت 500 لاری

دریافت مشاوره جهت ثبت ازدواج در گرجستان

انجام امور مهاجرت، اقامت و ازدواج در کشورهای خارجی فرایندی ناآشنا بوده که برای انجام آن‌ها نیاز است حتما از افراد مطمئن و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتید. شرکت سیسنوگروپ، با کادری مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی به کلیه افرادیست که قصد مهاجرت به گرجستان و دریافت اقامت این کشور را از هر روشی از جمله ازدواج دارند. با سیسنوگروپ، می‌توانید با خیالی راحت و آسوده، گامی محکم و پایدار در مسیر جدید زندگی خود بردارید و بهترین‌ها را تجربه کنید.

 

کدخبر: 825648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟