بهترین قیمت دستگاه برش لیزر

مقدمه بهترین قیمت دستگاه برش لیزر

درگذشته از روش‌های مکانیکی برای برش و حکاکی فلزات مختلف استفاده می‌شد که در این روش زمان و دقت زیادی صرف می‌شد تا فلزات در ابعاد مختلف برش داده شوند. همچنین استفاده از روش‌های مکانیکی برای انجام کارهای ظریف و برش‌های در ابعاد کوچک مناسب نبوده و معمولاً برای این کارها دیگر از روش‌های مکانیکی استفاده نمی‌شود. اما به‌ مرور زمان و پیشرفت فناوری‌ها و با روی کار آمدن لیزر برای انواع برش و حکاکی روی فلزات، دقت و سرعت و کیفیت این کار بالا رفت و همین موضوع باعث شد که این کسب ‌و کار رونق بسیار زیادی پیدا کند.

دستگاه لیزر فلزات

دستگاه لیزر فلزات یا دستگاه برش فلزات از تکنولوژی لیزر فایبر برای حکاکی و برش استفاده می‌کند. شما می‌توانید به کمک این وسیله فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، آهن، طلا، برنج، چدن و روی را برش دهید. برای برش و حکاکی فلزات مختلف می‌توانید طرح مورد نظر خود را با استفاده از نرم‌ افزارهای گرافیکی به دستگاه لیزر بدهید تا دستگاه در کمترین زمان ممکن برش و حکاکی را انجام دهد و طرح مورد نظر شما ایجاد شود. مسائلی که در این فرآیند اهمیت دارند، مهارت و تخصص اپراتور دستگاه لیزر است. افراد برای این کار باید آموزش‌های لازم ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند طرح‌های مختلف را روی قطعات فلزی اجرا کنند.

کاربرد دستگاه برش فلزات

در بحث بهترین قیمت دستگاه برش لیزر باید بدانید که دامنه کاربردهای دستگاه‌ های برش لیزر در صنعت گسترده‌ است و در خیلی از صنایع می‌توان این دستگاه‌ها را پیدا کرد. به ‌علت اهمیت فلزات و استفاده آن‌ها در صنعت‌های مختلف، استفاده از دستگاه‌های لیزر هم بیشتر از قبل گسترش پیدا کرده‌ است. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، احتمالا متوجه کاربرد فلزات و ضرورت استفاده از آن‌ها در وسایل اطراف خود می‌شوید. برای برش و تراش دادن به این فلزات هم به دستگاه‌های لیزری نیاز است تا بتواند در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهند.

برش و حکاکی فلزات برای استفاده در صنایع مختلف به ‌خصوص صنایع خودروسازی کاربرد دارد. از این دستگاه برای ساخت و طراحی انواع فلزات، برای تولید کردن وسایل دکوراسیون داخلی و وسایل تزیینی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این دستگاه‌ها در صنایع خم و برشکاری، ساخت و برش انواع پروفیل و لوله، کاربرد دارد.

انواع دستگاه برش لیزر

در ادامه بحث بهترین قیمت دستگاه برش لیزر باید بدانید که برش‌های لیزری که توسط دستگاه سی ان سی  انجام می‌شوند را می‌توان به ۲ بخش برش لیزری غیر فلزات و برش لیزری فلزات تقسیم‌ بندی کرد:

برش لیزری غیر فلزات

از این روش می‌توان برای برش بسیاری از مواد غیر فلزی مانند پلکسی ‌گلاس، ام دی اف، چرم طبیعی و مصنوعی، پارچه، لاستیک، مواد پلاستیکی و… استفاده کرد. معمولاً این دستگاه‌ها با لیزر  co2 کار می‌کنند و از آن برای برش اغلب مواد غیرفلزی به‌جز مواد کانی مانند سرامیک، شیشه، کاشی و آینه می‌توان استفاده کرد.

دستگاه برش لیزر فلزات

برای برش فلزات می‌توان از روش‌های مختلفی مانند برش لیزری، هوا برش، برش واتر جت، برش پلاسما، برش با تیغه‌های برش و… استفاده کرد. از برش لیزری  بخصوص می‌توان برای برش فلزات با ضخامت کم (کمتر از ۸ میلی‌متر) استفاده کرد. البته دستگاه‌های لیزری هم وجود دارند که می‌توانند فولاد چند سانتی را هم برش دهند. اما به دلیل هزینه زیاد و مصرف برق بالا توسط این نوع لیزرها، استفاده از آن‌ها خیلی مرسوم نیست.

مزایای برش لیزری:

ما در ادامه بحث بهترین قیمت دستگاه برش لیزر، شما را بیشتر با مزایای این روش آشنا می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا روش برش لیزری جایگزین روش مکانیکی برش اشیا شده است.

دقت بالا

به دلیل داشتن پرتوهای با قطر اندک، استفاده از این دستگاه‌ها دقت بالایی داشته و هیچ روش دیگری نیز نمی‌تواند جایگزین آن‌ها شود. حتی در زمانی ‌که لازم است شکاف برش اندک باشد و طول تلورانس‌های ابعادی هم سختگیرانه باشد،  باز هم دوباره می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

عدم تولید پیلیسه و سطح برش تمیز:

برش اشیا با دستگاه‌های لیزری باعث می‌شود که لبه برش صاف و تمیز باشد و به‌خاطر عدم استفاده از ابزار براده برداری، پیلیسه هم تولید نمی‌شود. البته توجه داشته باشید که در بعضی موارد استثنا مانند برش لیزری آلومینیوم ممکن است پلیسه ایجاد شود.

نداشتن آلودگی صوتی

یکی دیگر از مهم‌ترین فواید استفاده از دستگاه‌های لیزری این است که آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند. آلودگی صوتی ناشی از روش‌های دیگر می‌تواند آسیب‌های جبران ‌ناپذیری به گوش کارگران وارد کند و بسیار آزاردهنده باشد. اما در روش برش لیزری به‌خاطر عدم استفاده از ابزارآلات براده برداری مانند مته، تیغه، و شعله آلودگی صوتی ایجاد نمی‌شود و برش لیزر به کمک آن‌ها بسیار کم ‌سروصدا است.

سرعت بالا

در بحث بهترین قیمت دستگاه برش لیزر باید بدانید که این روش نسبت ‌به دیگر روش‌ها سرعت بالاتری دارد. اگر شما هم تاکنون برای برش چوب از روش معرق‌ کاری استفاده می‌کردید یا برای ساخت مصنوعات پارچه‌ای و مانند آن‌ها هویه کاری می‌کردید، بهتر است که دستگاه‌های لیزری را جایگزین کنید. این روش در مقایسه با سایر روش‌های مکانیکی و دستی، قطعات یکنواخت‌تری به شما تحویل می‌دهد.

عملکرد  دستگاه برش لیزر

در دستگاه‌های برش لیزری، پرتوها متمرکزشده و تقویت می‌شوند. این لیزر از طریق فیبرهای نوری و آینه‌ها به سمت هد دستگاه می‌رود و روی سطح آن تابیده می‌شود. با توجه به نوع سفارش درخواستی، سوراخ‌کاری یا برش روی فلز مورد نظر انجام می‌شود و در مرحله آخر هم گاز با فشار بالا سطح کار را تمیز کرده و صیقل می‌دهد. پرتویی که تولید می‌شود برش زنی بالایی در دستگاه‌ها داشته و برای برش انواع پروفیل، لوله، ورق‌های فلزی با ضخامت بالا و… از این دستگاه استفاده می‌شود. این دستگاه دارای منبع و قدرتی بسیار زیاد است. همچنین از این دستگاه در صنایع فلزی مانند قطعه ‌سازی، خودروسازی، تبلیغات، لوازم‌ خانگی، کابینت ‌سازی، طلا و جواهر، نظامی و فضانورد و… استفاده می‌شود.

جمع ‌بندی بهترین قیمت دستگاه برش لیزر

در گذشته برای برش فلزات و ابزارهای غیرفلزی از روش‌های مکانیکی و دستی استفاده می‌شد. این روش‌ها سروصدای زیادی تولید می‌کردند و دقت کار در آن‌ها نیز کمتر بود. همچنین سرعت کار با این دستگاه‌ها بسیار پایین بود و در یک مدت ‌زمان طولانی تنها چند برش انجام می‌شد. به‌ همین دلیل هم دستگاه‌های لیزری وارد بازار شدند تا این مشکلات را حل کنند و بتوانند وسایل و اشیاء فلزی و غیرفلزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برش بزنند. دقت برش در این دستگاه‌ها بسیار زیاد است و شما به کمک آن‌ها می‌توانید قطعاتی با ابعاد یکسان تولید کنید. همچنین دقت این دستگاه‌ها به‌ حدی بالاست که می‌توان از آن‌ها برای کارهای ظریف و حکاکی‌های کوچک هم استفاده کرد.

تمام این دلایل باعث شد تا به تدریج دستگا‌ه‌های برش لیزری افزایش یابد و به تدریج جایگزین روش‌های قدیمی و مکانیکی شوند. امروزه انواع متفاوتی از این دستگاه‌ها تولید و طراحی شده‌اند و قیمت دستگاه برش لیزر هم با توجه به برند و مدل آن متفاوت است. ما سعی داشتیم در این مقاله شما را با انواع این دستگاه‌ها آشنا کنیم تا انتخاب مناسبی برای  بهترین قیمت دستگاه برش لیزر  داشته باشید.

 

کدخبر: 819649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟