قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران تابستان 1401

هرچقدر که به تابستان نزدیک می­شویم، هوای کلان­شهر هایی مانند اصفهان و تهران گرم­تر می­ شود. به همین دلیل عده بیشتری از مردم تصمیم می­گیرند که برای مدتی هرچند کوتاه، به شهری خوش­ آب­ وهوا سفر کنند. باغ­های سبز و وسیع شیراز، بوی بهارنارنج در کوچه ­باغ­ها، مردم گرم و صمیمی شهر و ...، همگی از دلایل مهم برای یک سفر تابستانی به شیراز هستند. شاید شما هم از طرفداران پر­­و­پاقرص این شهر دوست­داشتنی باشید؛ در این صورت، می­ توانید همین الان از سایت علی­ بابا بلیط اتوبوس شیراز تهران را برای خود و خانواده ­تان بخرید.

سفر با اتوبوس چه مزایایی برای شما دارد؟

همیشه یکی از مسائل مهم در بحث سفر، روش مسافرت است. بسیاری از مردم دوست­ دارند سفری کوتاه و راحت را با هواپیما یا قطار تجربه کنند؛ در نقطه مقابل، عده­ ای دوست دارند از مسیر سفر خود لذت ببرند و سفری آرام و طولانی داشته باشند. علاوه بر این مسائل، مشکلات دیگری نظیر هزینه بالاتر باعث می ­شود که مردم تمایل بیشتری به سفر زمینی داشته باشند.

در میان راه ­های زمینی، قطار و اتوبوس محبوب­تر هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند از مسیر سفرشان لذت ببرند، احتمالا قطار گزینه مناسبی برای شما نباشد. پیشنهاد ما به شما این است که همین الان از سایت علی ­بابا، برای خود و خانواده ­تان بلیت اتوبوس شیراز تهران را تهیه کنید و از تابستان پیش­روی خود لذت ببرید!

قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران  1401

با چه نوع اتوبوسی سفر کنیم؟ تفاوت هزینه سفر چقدر خواهد بود؟

سفر با اتوبوس هرچند که به شما این امکان را می­ دهد که از مسیر لذت ببرید، اما می ­تواند خسته ­کننده باشد. در هنگام خرید بلیط اتوبوس حتما باید به نوع اتوبوس و مشخصات آن دقت کنید. اتوبوس­ های وی­آی­پی (VIP) برای شما سفری راحت­تر و لذت­ بخش­تر را رقم می ­زنند. این اتوبوس ها امکانات بیشتر و مناسب­تری را دراختیار شما قرار می­دهند.

تعداد مسافرین کمتر باعث می­ شود که تراکم جمعیت در این اتوبوس­ها کمتر باشد؛ درنتیجه شما احساس راحتی بیشتری می­کنید و فضای خصوصی بیشتری در اختیار دارید؛ به­خصوص اگر انسانی درون­گرا باشید که تمایل زیادی به تنهایی در طول سفر دارد!

با توجه به نوع اتوبوسی که انتخاب می­ کنید، قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران  متفاوت است. اتوبوس های وی­ آی­پی معمولا هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس­های معمولی دارند؛ هر­چند که در بین شرکت های اتوبوس­رانی مختلف هم این قیمت متفاوت است و با توجه به نوع اتوبوس و مزایای آن ممکن است تغییر ­کند.

به­شرطی که شما بخواهید با اتوبوس عادی سفر کنید، به ­احتمال زیاد، باید چند بلیط تهیه کنید؛ زیرا اتوبوس ­های عادی معمولا مسافت­های طولانی را طی نمی­کنند. در نتیجه شما باید برای مسافرت از تهران به شیراز یا برعکس، مرحله­ به مرحله حرکت کنید و برای هر مرحله، یک بلیط بخرید. برای حرکت از تهران به شیراز یا برعکس، سه مسیر متفاوت وجود دارد. به ­شرطی که شما بخواهید از مسیر کوتاه­­تر حرکت کنید، باید حداقل یک مرحله توقف در طول مسیر داشته باشید (از تهران به اصفهان و سپس از اصفهان به شیراز).

این مطلب را هم بخوانید: معرفی شرکت اتوبوسرانی سیر و سفر

هزینه سفر با اتوبوس

مجموع هزینه در این دو مرحله حرکت به 233 هزار تومان (97 هزار تومان از تهران به اصفهان و 136 هزار تومان از اصفهان به شیراز) می­رسد. در نقطه مقابل، اگر شما بخواهید به صورت مستقیم و یک ­مرحله ­ای سفر کنید، ناچار می­ شوید که بلیط وی­آی­پی بخرید. هزینه متوسط بلیط اتوبوس شیراز تهران با اتوبوس وی ­آی­پی، 250 هزار تومان است.

درواقع، تفاوت هزینه بین این دو حالت به­طور متوسط فقط حدود 20 هزار تومان می­شود. با توجه به امکانات و مزایای خاص اتوبوس وی ­آی­پی نسبت به اتوبوس معمولی، این تفاوت هزینه بسیار مناسب و منطقی به نظر می­رسد. شما با پرداخت اندکی هزینه بیشتر، می­توانید از سفری بسیار راحت­تر و آسوده ­تر لذت ببرید.

تفاوت خدمات و تفاوت هزینه ­های اتوبوس های وی­آی­پی

امروزه با توسعه بیشتر اتوبوس های وی­آی­پی در بین شرکت­های مسافربری، تفاوت هزینه بلیط­ها کاهش پیدا کرده است. به طوری که می­توان گفت در بسیاری از موارد، بلیط اتوبوس شرکت­های مختلف هزینه یکسانی دارد. هرچند این هزینه یکسان، الزاما به معنی خدمات یکسان نیست.

در تاریخ نگارش این متن، قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران برای اتوبوس های وی­ آی­ پی 252 هزار تومان است. شما می­توانید با مراجعه به وب­سایت علی­بابا قیمت به­روز بلیط اتوبوس شیراز تهران را بررسی کنید. با وجود قیمت یکسان، همان­طور که گفتیم خدمات این شرکت­ها می­تواند متفاوت باشد.

برای مثال ممکن است شرکتی در خدمات سفر خود، چند مرحله پذیرایی با میوه یا خوراکی­ های دیگر هم داشته باشد؛ درحالی که شرکتی دیگر چنین برنامه پذیرایی مجزایی را به پذیرایی­های خود اضافه نکرده باشد. پس حتما به یاد داشته باشید که در هنگام خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران، خدمات مسافرتی اتوبوس را هم بررسی کنید. در این صورت با صرف هزینه یکسان، می­توانید از خدمات و امکانات بیشتر و مناسب­تری استفاده کنید.

کدخبر: 816042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟