6 راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

روش 1: نوع بسته بندی ساعت کاسیو اورجینال

کاسیو بخاطر داشتن خانواده‌های متفاوتی که دارد (جی شاک، پروترک، ادیفایس و …) برای ساعت‌های هر سری از این خانواده‌ها هم جعبه‌های متفاوتی در نظر گرفته. شما می‌توانید در سایت رسمی‌ کاسیو جعبه‌های این برند را ببینید. برای مثال ساعت جی شاک کاسیو اول در یک جعبه آلومینیومی‌ و بعد در یک جعبه مقوایی قرار می‌گیرد. در حالیکه ساعت جی شاک تقلبی فقط در یک جعبه آلومینیومی‌ قرار میگیرد یا اصلا جعبه‌ای ندارد. در جعبه ساعت کاسیو، باید کارت گارانتی نماینده وارد کننده این برند داخل ایران (در حال حاضر شرکت پوزیترون است) وجود داشته باشد. در مدل‌های پیچیده‌تر مثل سری جی شاک و پروترک معمولا دفترچه راهنمای کاسیو هم قرار دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم، شاید این موضوع اصالت محصول را بطور قطعی تایید نمی‌کند. اما تا حدودی پکیجینگ کامل باعث راحتی خیال شما در خرید ساعت اصل می‌شود.

روش 2: کد ساعت کاسیو را چک کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی، این راه حل است. به نوشته‌ها و غلط املایی‌هایی که در روی قاب و پشت قاب ساعت می‌بینید دقت کنید. معمولا در ساعت کاسیو تقلبی غلط املایی وجود دارد.

همچنین باید کد ساعت که در پشت قاب به صورت عمیق حک شده، با لیبلی که به ساعت متصل است و لیبل نوشته شده روی جعبه ساعت یکی باشد. برای اطمینان بیشتر کد ساعت را در گوگل سرچ کنید. عکس و سایت‌هایی که در نتیجه جستجو گوگل برای شما آورده می‌شود، باید با ظاهر و مشخصات ساعتی که در دست دارید یکی باشد. در ساعت‌های فیک ممکن است از کد ساعت اشتباه استفاده کنند و ظاهر ساعت با چیزی که در نتیجه گوگل می‌بینید مغایرت داشته باشد.

روش 3: نوشته کلمه "کاسیو" در ساعت

روش 3 نوشته کلمه کاسیو در ساعت

نگاه کنید تا ببینید آیا کلمه "Casio" روی صفحه ساعت بصورت عمق و تمیز حک شده یا خیر؟ بسیاری از کپی‌ها نام تجاری مانند G-Shock یا Pathfinder را روی ساعت می‌گذارند، اما نام سازنده کاسیو را نمی‌نویسند. در ساعت کاسیو اورجینال، باید حداقل 2‌‌‌بار کلمه Casio نوشته شده باشد. به علاوه اگر از سری خانواده‌های پیچیده تری باشد، نام آن سری خانواده هم باید نوشته شده باشد. سری ساعت‌هایی مانند: جی شاک(G-shock)، بیبی جی(baby-g)، پروترک(Protrek)، ادیفایس(Edifice)و شین(Sheen).

روش 4: قابلیت‌های ساعت کاسیو باید واقعی باشد

بخاطر پیچیدگی ویژگی‌ها در تولید ساعت‌های پرکاربرد کاسیو مخصوصا ساعت مردانه جی شاک یا پروترک، کپی برداری از این قابلیت‌ها برای سودجویان کار سختی است. معمولا در ساعت‌های تقلبی کاسیو، ویژگی‌های روی صفحه به چند قابلیت محدود خلاصه می‌شود یا اصلا کار نمی‌کنند و جنبه تزیینی دارند. پس حتما از شخص فروشنده بخواهید تا تک تک قابلیت‌های داخل ساعت را به شما توضیح دهد. همچنین می‌توانید قابلیت‌های داخل ساعت را با مشخصات همان ساعت داخل سایت اصلی کاسیو چک کنید.

روش 5: تفاوت قیمت ساعت کاسیو اصل و تقلبی

تفاوت قیمت ساعت کاسیو اصل و تقلبی

اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، این راه کمی‌ با خطا رو به روست. چرا که سودجویان زیادی وجود دارند تا ساعت فیک کاسیو را با همان قیمت ساعت اصلی میفروشند. اما اگر در سایت‌های فروش آنلاین ساعت، تفاوت چشمگیری در قیمت 2 ساعت کاسیو یک شکل دیدید، شک کنید. و از فروشنده برند بخواهید در مورد گارانتی، پکجینگ و ضمانتی که برای اصالت محصولش می‌دهد به شما توضیحات کامل ارائه بدهد.

روش 6: نمایندگی کاسیو مورد اعتماد پیدا کنید

هنگام خرید ساعت کاسیو اورجینال، باید به فروشگاهی که از آن قصد خرید دارید دقت کنید. با توجه به اینکه تولید کنندگان ساعت‌های،‌های کپی سعی دارند میزان دقت در تولیدشان را بیشتر کنند تا تشخیص ساعت اصل از غیر اصل کاسیو برای همه سخت شود، پیدا کردن نمایندگی معتبر کاسیو بهترین راه حل برای شماست. در ایران نمایندگی‌های معدود اما معتبری در زمینه فروش ساعت کاسیو اورجینال وجود دارند. سایت اینترنتی ایران تایمر با بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای در زمینه فروش ساعت اورجینال، خیال شما را راحت می‌کند.

نتیجه گیری:

تمامی‌مواردی که در بالا گفته شد، راه‌هایی هستند که در این زمان تا حدودی به شما کمک می‌کنند. با توجه به اینکه هر روزه سودجویان به دنبال این هستند تا اختلافات موجود در ساعت‌های فیک و اصل را از بین ببرند، بهترین راه حل خرید از یک فروشگاه معتبر و نمایندگی اصلی کاسیو است.

کدخبر: 814728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟