راهنمای کامل خرید باتری لپ تاپ و تشخیص باتری اورجینال از فیک

باتری لپ تاپ در عملکرد بهتر ما در طول روز بسیار موثر است و به ما کمک می کند تا به راحتی و در هر مکان به سیستم خود دسترسی داشته باشیم اما همانطور که می دانید، بهترین  باتری لپ تاپ  هم دارای طول عمر مشخصی است و حتی اگر از لپ تاپ خود به صورت مستمر هم استفاده نکنید، باز هم پس از چند سال ناگزیر به تعویض باتری آن خواهید شد.

اگر باتری لپ تاپ شما هم مشکل دارد، یا از کار افتاده است و فقط با اتصال مستقیم به برق امکان استفاده از لپ تاپ خود را دارید؛ بهتر است در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

حال ممکن است درصدد تعویض باتری لپ تاپ خود برآمده‌اید اما در بین سیل عظیمی از انواع باتری لپ تاپ گرفتار شده اید و نمی دانید کدام باتری لپ تاپ اچ پی، باتری لپ تاپ دل و یا باتری لپ تاپ ایسوس ... برای رایانه شما مناسب است، یا حتی تا مرحله خرید باتری لپ تاپ پیش رفته اید اما برای شما سوال است که تفاوت باتری لپ تاپ اورجینال از باتری لپ تاپ فیک یا های کپی در چیست و چطور می توان تشخیص داد تا به مشکل بیشتری برنخورد؛ نگران نباشید، ما در این مقاله راهنمای کامل خرید باتری لپ تاپ و تشخیص باتری اورجینال از فیک در اختیارتان قرار می دهیم. پس اگر قصد خرید باتری لپ تاپ دارید، با ما همراه باشید.

شرکت ساختار دیجیتال ارائه دهنده قطعات لپ تاپ، می تواند به شما در انتخاب صحیح باتری لپ تاپ دل، باتری لپ تاپ اچ پی، ایسوس و دیگر برندها کمک کند. تنها کافیست به سایت ما مراجعه کنید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

چه موقع باتری لپ تاپم نیاز به تعویض دارد؟

قبل از اقدام به خرید باتری لپ تاپ، بایستی مطمئن شوید که باتری لپ تاپ شما نیاز به تعویض دارد. فرارسیدن این زمان همراه با نشانه هایی خواهد بود که به شما کمک خواهد کرد به موقع باتری لپ تاپ را عوض کنید. فقط کافیست که این نشانه ها و علائم را در باتری لپ تاپ خود دقیق بررسی کنید.

نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض باتری لپ تاپ

  • باتری لپ تاپ زود شارژ خالی می کند و به خوبی شارژ نگه نمی دارد.
  • باتری های فرسوده و قدیمی سریع داغ می کنند.
  • اگر باطری لپ تاپ شما علاوه بر آنکه شارژش زود خالی می شود، زمان زیادی طول می کشد که شارژش کامل شود، وقت تعویض آن فرا رسیده است.
  • یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری لپ تاپ شما این است که، لپ تاپ قبل از تمام شدن کامل شارژ باتریش به صورت ناگهانی خاموش می شود.
  • باد کردن باتری نیز از دیگر نشانه های مهم پایان عمر آن است. اگر دیدید که باتری لپ تاپ تان باد کرده است و باعث تورم برخی از قسمت های لپ تاپ شده است، حتما به سرعت آن را تعویض کنید. چون ممکن است به مرور زمان بیشتر شود و باعث شکستگی و خرابی دیگر قطعات لپ تاپ شود.

نکات مهم برای خرید باتری لپ تاپ خوب و مناسب

نکات مهم برای خرید باتری لپ تاپ خوب و مناسب

 سازگار بودن باتری با رایانه شما

برای اطمینان از اینکه باتری با رایانه شما هماهنگ است، باید شماره مدل و ساخت لپ تاپ خود را بدانید. اگر این را نمی دانید یا مدارک لازم را ندارید، داخل محفظه باتری لپ تاپ خود را در حالی که خاموش و از برق جدا است، بررسی کنید.

انتخاب باتری اورجینال

بهتر است قبل از خرید تصمیم نهایی خود را گرفته باشیم که آیا نیاز به یک باتری داریم که برای ما زمان زیادی کار کند یا قصد خرید یک باتری معمولی را دارید. اگر تصمیم شما مورد دوم است بهتر است کمی بیشتر فکر کنید چرا که بی شک در این صورت باتری سریع خراب می شود و هزینه ای که پرداخت کرده اید به هدر خواهد رفت. ضمن اینکه ممکن است به دیگر قطعات لپ تاپ شما آسیب برساند.

ساختار باطری لپ تاپ

امروزه باتری ها را از جنس یون لیتیوم می سازند. باطری لپ تاپ و نوت بوک که با این ماده ساخته شده، سبکتر هستند و مقاومت بیشتری دارند. در نهایت هنگام سفارش و خرید باتری باید مطمئن شوید که ساخت سلول های باتری مطابق با استانداردهای بین المللی باشد. باتری های موجود در شرکت ساختار دیجیتال همگی اورجینال بوده و از برندهای معتبری همچون پاناسونیک، سامسونگ و ال جی هستند؛ همچنین دارای باتری های پلیمری با کیفیت و درجه یک نیز می باشد.

ظرفیت یا قدرت باتری

ظرفیت باتری مقدار توانی است که می تواند تولید کند و معمولاً بر حسب میلی آمپر (mAh) نوشته می شود. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، مدت زمانی که باتری می تواند بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند، بیشتر خواهد شد. بنابراین به دنبال بالاترین عدد بر حسب میلی آمپر بر ساعت مطابق با سیستم خود باشید. اکثر نمونه های جدید حداقل 5000 میلی آمپر بر ساعت کار می کنند.

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت باتری لپ تاپ و نوت بوک اورجینال

ما در ساختار دیجیتال تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین را به شما ارائه دهیم. در فروشگاه اینترنتی ساختار دیجیتال، شما می توانید انواع باتری اورجینال در برندهای لنوو، ایسر، اپل و .... را با ضمانت نامه خریداری کنید. علاوه بر قیمت مناسب و گارانتی ما به پاس خرید شما ارسال رایگان را برای باتری های خود فعال کرده ایم.

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت باتری لپ تاپ و نوت بوک اورجینال

موارد زیادی بر قیمت باتری ها تاثیر می گذارند؛ از جمله ظرفیت باتری، نرخ ارز، تحریم ها، گارانتی، نوع برند شرکت سازنده باتری. به دلیل اینکه ایران توان تولید باطری لپ تاپ و نوت بوک را ندارد، این نوع باتری ها از کشورهای خارجی وارد می شوند. نوسانات نرخ دلار تاثیر زیادی روی قیمت ها می گذارد. تعرفه تعیین شده از طرف گمرک ایران نیز باعث بالا رفتن قیمت باتری های لپ تاپ می شود.

برای خرید باتری با کیفیت باید با شرکت سازنده سیستم خود بتوانید ارتباط برقرار کنید. این کار با وجود تحریم ها کار دشواری است. اما شرکت های معتبری در ایران وجود دارند که می توانند باتری با کیفیت وارد کشور کنند. شرکت ساختار دیجیتال از جمله این شرکت هاست.

 

کدخبر: 813165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟