نکات مهم موقع خرید ورق گالوانیزه و استیل

ضمن اینکه قیمت ورق گالوانیزه تأثیرپذیر از قیمت روی و قیمت آهن در بازار است و افزایش و کاهش قیمت آن‌ها بر قیمت این نوع ورق موثر خواهد بود. از طرفی ورق استیل نیز در بازار وجود دارد که عناصر تشکیل‌دهنده‌ی آن کربن (متغیر از 0.3% الی 1.75%)، آهن، نیکل و کروم بوده و پر واضح است که هر کدام از ورق‌های گالوانیزه و استیل در موارد خاص به‌کارگیری می‌شوند و از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار هستند. حال ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در زمان خرید ورق گالوانیزه و استیل بپردازیم و در انتها نیز به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه و استیل اشاره می‌کنیم. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

کاربردهای ورق گالوانیزه

استفاده از این نوع ورق در اکثر صنایع وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لوازم خانگی و صنعت برق و الکترونیک اشاره کرد. به‌دلیل این‌که ورق گالوانیزه پرکاربرد است، احتمال افزایش قیمت خرید آن وجود دارد و با توجه به اینکه این نوع ورق در انواع مختلف عرضه می‌شود، بر قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. از دیگر مواردی که می‌توان از ورق گالوانیزه بهره برد، می‌توان به صنایع زیر اشاره کرد که تعیین‌کننده قیمت ورق گالوانیزه نیز مشخص خواهد بود:

  • تولید انواع سیلوهای گالوانیزه
  •  استفاده در صنعت خودروسازی
  •  به‌کارگیری در راه‌سازی
  •  استفاده از ساختمان‌سازی
  •  تولید رابیتس گالوانیزه

عمر مفید ورق گالوانیزه

احتمالاً می‌دانید که فلز فولاد اگرچه در برابر رطوبت به زنگ‌زدگی یا فرسودگی دچار می‌شود، اما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است که این موضوع کیفیت ورق‌های گالوانیزه را بهبود می‌بخشد. به طورکلی می‌توان ادعا کرد که ورق گالوانیزه حداقل تا 20 سال ممکن است عمر مفید داشته باشد البته با این شرط که به آن صورت در معرض رطوبت و باران قرار نگیرید. ضمناً توجه داشته باشید که اگر برای فضاهای باز به ورق نوع گالوانیزه نیاز دارید، حتماً فرآیند گالوانیزاسیون را در نظر بگیرید.

نکات مهم در زمان خرید ورق نوع گالوانیزه

به طورکلی برای این‌که بتوانید از بهترین ورق‌های گالوانیزه بهره ببرید، باید در زمان خرید این ورق به نکات مختلفی توجه کنید که ممکن است هرکدام بر قیمت ورق گالوانیزه نیز موثر باشند. حال این نکات مهم عبارتند از:

  •  بررسی کاربرد ورق گالوانیزه:

پر واضح است که با توجه به پروژه‌ای که در پیش دارید، باید نوع مناسب این ورق فولادی را تهیه کنید. همان‌طور که گفتیم این ورق با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد در اکثر صنایع به‌‎کارگیری می‌شود و گاهاً علت تفاوت قیمت انواع ورق‌های گالوانیزه به همین دلیل است.

images_1657957688

  •  بررسی کیفیت ورق:

با توجه به این‌که از فلز روی برای پوشش این ورق استفاده می‌شود، پر واضح است که هر چه میزان این پوشش بیشتر باشد، کیفیت ورق گالوانیزه نیز افزایش می‌یابد؛ ضمن این‌که یکی از مهم‌ترین مواردی که در کیفیت این نوع ورق نقش اساسی دارد، سرعت سرد شدن ورق است که در واقع باید شرایطی ایجاد شود تا ورق نوع گالوانیزه سریع‌تر سرد شود تا کیفیت مناسبی پیدا کند.

  •  توجه به روش ساخت ورق:

از مهم‌ترین مواردی که بر قیمت ورق گالوانیزه تأثیرگذار است، روش ساخت این نوع ورق می‌باشد. در واقع در روش‌های مختلف ممکن است از ابزارها و لوازم گوناگون بهره گرفته شود که در نتیجه بر کیفیت نهایی ورق اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین قبل از خرید ورق نوع گالوانیزه حتماً این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  •  بررسی اندازه و ضخامت:

از دیگر مواردی که باید قبل از خرید این ورق پرکاربرد در نظر گرفته شود، اندازه و ضخامت است. در واقع در صنایع مختلف از ورق‌های بخصوصی استفاده می‌شود که از دو مورد عنوان شده فوق‌العاده دارای اهمیت هستند و بر قیمت ورق گالوانیزه نیز موثر خواهند بود.

  •  بررسی برند:

همان‌طور که می‌دانید، برندهای مختلفی در بازار برای عرضه ورق‌های گالوانیزه وجود دارد که طبیعتاً باید از برندهای معتبر و باکیفیت استفاده شود؛ برای این منظور می‌توانید از افراد اهل فن مشورت بگیرید تا در نهایت بتوانید یک محصول مناسب خریداری کنید.

ورق استیل و کاربردهای مختلف آن

بیشترین سطح ورق استیل از آهن بوده و درصدی از آن را نیز کربن تشکیل داده است. این ورق‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند ظاهر فوق‌العاده زیبا، مقاومت ایده‌آل، خاصیت ضدزنگ، عمر طولانی، قابلیت بازیافت و غیره هستند که در واقع نشان می‌دهد از این ورق می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد که از جمله مهم‌ترین‌ها موارد زیر هستند:

  •  به‌کارگیری از ورق استیل در تولید کاغذ
  •  استفاده از این ورق در صنعت تولید سیمان
  •  به‌کارگیری در صنعت تولید روغن
  •  استفاده از ورق استیل در صنعت ساختمان‌سازی
  •  به‌کارگیری در تولید وسایل منزل
  •  استفاده از این ورق در ساخت درب آسانسور
  •  به‌کارگیری در پوشش بدنه خودروها و دیگر وسایل نقلیه و غیره

ضمن اینکه ورق‌های استیل در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس موارد خاص قیمت‌گذاری می‌شوند و دقیقاً مانند قیمت ورق گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارند.

نکات مهم در زمان خرید ورق استیل

برای خرید ورق استیل مناسب ، قبل از هر گونه اقدام باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید یک ورق باکیفیت خریداری نمایید. حال در ادامه به مواردی می‌پردازیم که در نظر گرفتن هر کدام برای خرید ورق استیل ضروری است:

  •  بررسی نوع ورق استیل:

همانطور که می‌دانید، ورق‌های استیل دارای انواع مختلفی هستند؛ از جمله می‌توان به ورق استیل رنگی، گالوانیزه، قلع اندود، سیاه و غیره اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و در موارد مختلف به‌کارگیری می‌شوند.

  •  بررسی ابعاد ورق استیل:

اکثر این نوع ورق‌ها به شکل مربع یا مستطیل هستند و برای پروژه‌های مختلف نیاز به ورق استیل با اندازه‌های متفاوت خواهد بود که طبیعتاً قبل از خرید باید به آن توجه شود. ضمناً یکی از عوامل تعیین قیمت ورق استیل، ابعاد این نوع ورق است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

  • بررسی موارد تشکیل دهنده ورق استیل:

عناصری که برای تولید این ورق در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند بر کیفیت محصول اثرگذار باشد؛ بنابراین قبل از خرید ورق استیل باید به این مورد نیز توجه کرد. گفتنی است همان‌طور که قیمت ورق گالوانیزه از کیفیت موادهای تشکیل‌دهنده‌ی آن ناشی می‌شود، ورق استیل نیز به همین منوال خواهد بود.

  •  برند ورق استیل:

ورق‌های استیل در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود که از جمله می‌توان به فولاد مبارکه، هفت الماس، کاویان و غیره اشاره کرد که طبیعتاً هر کدام از این برندها دارای کیفیت متفاوتی هستند که باید قبل از خرید مورد بررسی قرار بگیرند.

IMG_20201007_155320

سخن نهایی

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، برای این‌که بتوانید از بهترین ورق‌های گالوانیزه و استیل بهره‌مند شوید، باید از بهترین مراکز فروش این محصولات استفاده کنید. به طور کلی از آن‌جایی که این نوع ورق‌ها در برندها و کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند باید قبل از هرگونه اقدام نسبت به بررسی هر کدام تلاش کرد تا در نهایت بتوان به بهترین نوع ورق‌های گالوانیزه و استیل دسترسی داشت. ضمناً قیمت ورق گالوانیزه و استیل نیز همان‌طور که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای پروژه‌های مختلف باید از انواع مناسب این محصولات استفاده کرد تا بتوان از قیمت‌های به‌صرفه بهره برد. آهن یکتا بهترین مرجع خرید و فروش انواع آهن آلات ها در ایران میباشید برای دریافت قیمت روز آهن آلات در بازار به وب سایت این مجموعه https://ahanyekta.com مراجعه فرمایید.

کدخبر: 804368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟