کارلوس و یک کنفرانس حماسی

کارلوس کیروش بار دیگر پیش از یک دیدار مهم با بیانی احساسی و البته غرورآفرین باعث برانگیختن احساسات افراد حاضر در سالن کنفرانس مطبوعاتی حاضر در دوحه شد.

کیروش در آغاز این جلسه تاکید داشت که قصد برگشتن به گذشته را ندارند و هر چه در دیدار انگلیس و ولز آموختند را به کار خواهند بست تا در بازی با آمریکا نتیجه لازم را کسب کنند. کیروش در خصوص تیم ملی ایران به خبرنگاران گفت: ما یک خانواده هستیم و تمام لحظات جام را با هم زندگی می‌کنیم. مهم نیست بازی‌ها را چگونه شروع کرده و چگونه ادامه داده‌ایم. تنها چیزی که مهم است، نحوه تمام کردن مسابقات است. آمریکا در سال 1994، موفق شد به دور حذفی مسابقات صعود کند ولی این برای ایران یک فرصت بزرگ برای تاریخ‌سازی و صعود برای بار اول است.

سرمربی تیم ملی به سوالی که در خصوص شیطنت آمریکایی‌ها در فضای مجازی و تغییر پرچم کشور ایران پرسیده شده، پاسخ داد: "بعد از 42 سال تجربه اگر فکر کنم که با این جنگ‌های روانی می‌شود مسابقه فوتبال را برد، پس انگار چیزی در مورد بازی فوتبال یاد نگرفته‌ام. کار ما سرگرم کردن مردم است. من در آفریقا متولد شدم و تا به امروز در جاهای زیادی کار کرده‌ام. اگر بدانید که یک توپ ساده برای کسانی که دو روز غذا نخوردند، چه جادویی ایجاد می‌کند مطمئنا به اهمیت ماموریتی که دارید آگاه می شوید. (دست زدن حضار)

باید به آن چه پدرم به عنوان مربی به من یاد داد، وفادار باشم. به من یاد داد که به فوتبال دروغ نگو. به من گفت خودت را برای بازی نکش اما خودت را وقف فوتبال کن. این ماموریت ماست و باید به این بازی وفادار باشیم و تلاش خودمان را انجام دهیم و به ماموریت خودمان وفادار باشیم. همان‌طور که کریم گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم. چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند. ما می‌خواهیم لبخند را به صورت مردم بیاوریم و این ماموریت ما در این‌جاست. یک کلمه دیگر بخواهم عرض کنم، ما با تیم فوتبال آمریکا بازی کردیم. من با بازیکنان مختلف این کشور کار کردم. وقتی به آمریکا رفتم، از تیم‌های سطح بالای اروپا رفته بودم. وقتی می‌خواستیم لباس بپوشیم، باید بهترین کفش‌ها و جوراب‌ها را از جعبه‌ها انتخاب می‌کردیم چون که روی هم انباشته شده بود. فردا بازیکنان آمریکایی اطلاعی ندارند که سابقه فوتبال کشورشان این طور بود. باید بدانند این وضعیت کشورشان بود که به این نقطه برسند و این بازی از soccer  به football تبدیل شود. ما فردا با تیمی بازی داریم که بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. باید با فکر خودم بازیکنانم را آماده کنم که بهترین بازی خود را مقابل آمریکا انجام دهند. من باید بازیکنانم را به گونه ای آماده کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر بخواهم حواس بازیکنان را از موضوع پرت کنم به فوتبال دروغ گفته‌ام.

کارلوس کیروش، در پاسخ به آخرین سوال که در باره تکرار خاطره هشت آذر یعنی پیروزی خاطره انگیز ایران در برابر استرالیا و یک شادی بزرگ برای مردم بود، گفت: چیزی که باور دارم و همواره به بازیکنان خودم هم گفتم و می‌توانید این مسائل را هم بخوانید. چند سالی است که مربی کریم بوده‌ام و همواره به او گفتم دوست من وقتی داخل زمین هستی آماده خواندن و رقصیدن باش. نه تنها پدر و پدر بزرگت به تو کمک نمی‌کنند، وقتی خواندن و رقصیدن را بلد نباشی، خدای فوتبال به تو کمک نمی‌کند. مجددا می گویم، متوجه سوال‌تان شدم و داستان را هم فهمیدم که افراد حرفه‌ای باید چطور بازی کنند. بازی ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که فقط یک هدف دارد که باید ببرد و صعود کند و ما هم این آرزو را داریم و بگذارید از این نمایش لذت ببریم و وقتی بازی را بردیم، طرفداران ایرانی احساس غرور کنند و طرفداران آمریکایی هم از بازی ما احساس غرور کنند و فوتبال احساس غرور داشته باشد. اجازه دهید فوتبال اعتبار خودش را بالا ببرد و بازی‌ای داشته باشیم که به فوتبال کمک کند. امیدواریم فردا بهترین تیم روزی زمین باشیم. با قدرت و مهارت بیش‌تر بازی کنیم و قادر باشیم در این بازی گلزنی کنیم. این چیزی است که امید داریم. (خبرنگاران در پایان برای کارلوس کی‌روش دست زدند.)

شما می‌تواند ویدیوی کنفرانس خبری جذاب سرمربی تیم ملی را، در تلویزیون اینترنتی آرپا مشاهده کنید. با نصب اپلیکیشن پی پاد، بازی های جذاب جام جهانی را از آرپا ببینید و با پیش بینی هر بازی، جایزه میلیونی ببرید.

 

کدخبر: 848161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟