اندازه استاندارد و ابعاد تخت دونفره، یک نفره، کودک و نوجوان

. به همین منظور استفاده از تخت خوابی که ابعاد و اندازه استاندارد داشته باشد، در کیفیت خواب شما تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت. علاوه بر این، مواردی زیادی از جمله رنگ، طرح، مدل و کیفیت ساخت سرویس خواب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه نمود، اندازه و ابعاد تخت دونفره، یک نفره، نوجوان و نوزاد است.

در نتیجه اگر قصد خرید تخت خواب داشته باشید، مطمئناً برای شما هم سوال پیش آمده که اندازه و سایز مناسب تخت چقدر است؟ در این مطلب قصد داریم شما را با انواع سایز تخت خواب دو نفره، ابعاد تخت خواب یک نفره و اندازه استاندارد تخت خواب کودک و نوجوان آشنا کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع سایز تخت خواب دو نفره

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید سرویس خواب توجه به سایز تخت خواب دونفره است. برای این منظور باید فضای اتاق خواب خود را در نظر داشته باشید تا دکوراسیون شما به شکل مناسبی چیده شود. امروزه معمولاً سایز و ابعاد تخت دونفره با اندازه تشک مورد استفاده اندازه‌گیری می‌شود و با توجه به اندازه‌های استاندارد تشک، تخت ساخته می‌شود. به طور کلی تخت خواب دو نفره در سایزهای متفاوتی ساخته می‌شود و شما می‌توانید با توجه به اتاق خود ابعاد تخت دونفره را انتخاب و تهیه کنید.

rocco-couple-bed

کوچک‌ترین ابعاد تخت خواب دو نفره که مناسب اتاق‌های کوچک است، با عرض 140 سانتی متر شروع می‌شود. البته عرض تخت خواب دو نفره می‌تواند در اندازه‌های 160، 180 و 200 سانتی متر نیز ساخته شود که بسته به نیاز خود می‌توانید استفاده کنید. ابعاد استاندارد تخت خواب دو نفره به شرح زیر است:

  • طول: عموماً طول تخت خواب دو نفره 2 متر است. با این وجود برای اتاق‌های با فضای کوچک‌تر با طول 190 سانتی متر هم تخت دو نفره ساخته می‌شود.
  • عرض: همان‌طور که گفتیم عرض تخت دو نفره در سایزهای مختلف 140، 160، 180، 183 و حتی 200 سانتی متر تولید می‌شود که با نام‌های تخت دو نفره کوچک، تخت دو نفره کوئین سایز (Queen) و تخت دونفره کینگ (King) شناخته می‌شوند. حتی تخت خواب سوپر کینگ با عرض 2 متر نیز تولید می‌شود؛ اما عرض استاندارد تخت خواب دو نفره معمولاً 180 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.
  • ارتفاع: ارتفاع مناسب تخت نیز 35 الی 40 سانت در نظر گرفته می‌شود تا برای نظافت کار آسانی داشته باشید.

ابعاد و سایز استاندارد تخت خواب یک نفره

اگر قصد خرید تخت خواب تک نفره دارید، بهتر است با ابعاد تخت خواب یک نفره نیز آشنا شوید. سایز تخت یک نفره نیز دقیقا مانند دو نفره می‌تواند با توجه به فضای اتاق شما در نظر گرفته شود. به این ترتیب می‌توانید دکوراسیون اتاق خود را به بهترین شکل بچینید.

baloot-single-bed

تخت یک نفره معمولی با عرض 90 و طول 200 سانتی متر، فضای کافی برای استراحت و خوابیدن یک نفر را فراهم می‌کند. این مورد برای اتاق خواب کودک و نوجوانان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اندازه تخت یک نفره با عرض 100 یا 120 و طول 200 سانتی متر نیز تولید می‌شود.

اما اگر جزو افرادی هستید که در هنگام خواب به فضای بیش‌تری نیاز دارید و فضای اتاق شما هم به اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید از تخت یک نفره کینگ یا همان تخت یک و نیم نفره استفاده کنید. این تخت با عرض 140 و طول 200 متر ساخته می‌شود که تقریباً به اندازه یک تخت خواب دونفره است.

ابعاد استاندارد تخت نوزاد نوجوان

کوچک‌ترین سایز تخت خواب، مخصوص کودکان و نوزادان است. اگر قصد دارید برای اتاق خواب نوزاد خود تخت خواب تهیه کنید، باید با اندازه استاندارد تخت کودک نیز آشنایی داشته باشید. معمولاً گهواره‌ها یا تخت خواب نوزادان بسته به سن و سال کودک ساخته می‌شوند. با این حال بهترین ابعاد استاندارد تخت کودک 140 سانتی متر طول، 60 سانتی متر عرض و 100 الی 110 سانتی متر ارتفاع دارد.

lidoma-newborn-bed

همچنین برخی از تخت خواب‌های نوزاد قابلیت تبدیل به تخت‌خواب نوجوان نیز دارند که به آن‌ها تخت نوزاد نوجوان گفته می‌شود. ابعاد استاندارد تخت نوزاد نوجوان نیز شامل 130 سانتی متر طول و 70 سانتی متر عرض است. ارتفاع مناسب تخت نوزاد نوجوان نیز معمولا 35 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود تا کار نظافت زیر تخت آسان باشد. با این وجود قابل ذکر است که سایز و اندازه تخت نوجوان نیز به سن، جثه و قد او بستگی دارد.

ابعاد و سایز استاندارد انواع تخت

با توجه به توضیحاتی که دادیم، به طور خلاصه می‌توان اندازه استاندارد انواع تخت دونفره، یک نفره، کودک و نوجوان را مانند زیر در نظر گرفت:

  • ابعاد استاندارد تخت کودک و نوزاد: 140 * 60 سانتی متر
  • ابعاد استاندارد تخت نوزاد نوجوان: 130 * 70 سانتی متر
  • ابعاد تخت خواب یک نفره: 90 * ‌200 سانتی متر
  • ابعاد تخت خواب یک و نیم نفره (دوقلو): 140 * 200 سانتی متر
  • ابعاد تخت خواب دو نفره: 140 * 200 سانتی متر
  • ابعاد تخت دونفره کویین: 160 * 200 سانتی متر
  • ابعاد استاندارد تخت خواب دو نفره کینگ: 180 * 200 سانتی متر
  • تخت سوپر کینگ: 203 * 203

بهترین برند برای خرید انواع تخت خواب

همان‌طور که گفته شد، ابعاد تخت خواب دو نفره، اندازه استاندارد تخت تک نفره و سایز تخت کودک و نوزاد نوجوان در اندازه‌های مختلف وجود دارد که شما با توجه به سلیقه و فضای خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.  اما احتمالاً سوالی که برایتان پیش آمده این است که بهترین برند خرید سرویس و کالای خواب کدام است و از کجا می‌توانید این محصولات را خریداری کنید؟

بالسا به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده و ارائه کننده محصولات سرویس خواب است که سال‌ها با کمک طراحان و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مشغول فعالیت است. شما برای مشاهده انواع تخت خواب دو نفره، تخت خواب یک نفره و تخت خواب نوزاد و نوجوان بالسا می‌توانید به نشانی balsachoob.com مراجعه کنید.

کدخبر: 799640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟