یک دستگاه یو پی اس آماده به کار در صورت بروز مشکلات رایج برق مانند خاموشی، کاهش ولتاژ یا افزایش ولتاژ به برق پشتیبان باتری متوسل می شود. هنگامی که برق ورودی از سطوح ولتاژ ایمن پایین می‌آید یا از آن بالاتر می‌رود، دستگاه UPS آن را به برق باتری DC تغییر می دهد و سپس برای راه‌اندازی تجهیزات متصل آن را به برق AC تبدیل می‌کند. این مدل ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی، کامپیوترهای سطح ابتدایی، سیستم های POS، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اولیه طراحی شده اند.

یک دستگاه UPS دارای فناوری است که به آن اجازه می دهد تا نوسانات جزئی برق یعنی ولتاژ کم  و ولتاژ بیش از حد را اصلاح کند. این نوع یو پی اس دارای یک اتوترانسفورماتور است که ولتاژهای پایین و ولتاژهای بیش از حد را بدون نیاز به تعویض باتری تنظیم می کند. این مدل‌ دستگاه UPS معمولاً برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی، سیستم‌های بازی، لوازم الکترونیکی خانگی، تجهیزات شبکه و سرورهای میان‌رده استفاده می‌شود. آنها برق را در طول حوادثی مانند خاموشی، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ یا اضافه ولتاژ به صورت کنترل شده تامین می کنند.

یک یو پی اس با تبدیل دوگانه (آنلاین) بدون توجه به شرایط برق ورودی، برق ثابت، تمیز و تقریباً کامل را ارائه می دهد. این یو پی اس برق AC ورودی را به DC و سپس به AC تبدیل می کند. سیستم های یو پی اس با این فناوری 100 درصد مواقع با برق DC ایزوله کار می کنند و زمان انتقال صفر دارند زیرا هرگز نیازی به سوئیچ به برق DC ندارند. سیستم‌های UPS با تبدیل دوگانه برای محافظت از تجهیزات حیاتی فناوری اطلاعات، تأسیسات مرکز داده، سرورهای پیشرفته، تأسیسات بزرگ مخابراتی و برنامه‌های ذخیره‌سازی، و تجهیزات شبکه پیشرفته در برابر آسیب‌های ناشی از قطع برق، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ و بیش از حد طراحی شده‌اند.

چه در حال برق رسانی به تجهیزات پزشکی حیاتی باشید، چه در حال برق رسانی به یک سری از دوربین های نظارتی باشید، یک سیستم باتری یو پی اس صبا می تواند از شما در برابر از بین رفتن پوشش برق در صورت قطع برق محافظت کند. سیستم باتری یو پی اس یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان شما است. مشکل این است که حتی با وجود یک ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی شما پاسخ دهد و شروع به مصرف برق از منبع جایگزین شما کند. در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه ارزشمند می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد. دستگاه UPS طراحی شده است تا این مشکل را با پاسخگویی فوری حل کند، قدرت زیادی به سیستم ارائه دهد و سپس به محض راه اندازی، همه چیز را به سیستم پشتیبان شما تحویل دهد. مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که یک سیستم UPS به خودی خود یک نسخه پشتیبان طراحی نشده است. باتری صبا متصل به سیستم یو پی اس شما قادر به تحمل بار ثابت برای بیش از چند دقیقه نخواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که شما یک سیستم پشتیبان در مقیاس کامل، آماده داشته باشید.

در حالی که عملکرد اصلی باتری UPS این است که شکاف بین قطع برق و برق پشتیبان را بپوشاند، همچنین می تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند. این به این دلیل است که UPS باید نسبت به نوسانات منبع تغذیه ورودی فوق العاده حساس باشد تا در صورت قطع برق بلافاصله پاسخ دهد. در نتیجه، اگر در منطقه‌ای هستید که منابع تغذیه ناپایدار دارد، مانند یک دفتر صحرایی یا بیمارستان روستایی، UPS ممکن است برای حفظ سطح برق در هنگام افت‌های آشفته و جهش‌های منبع تغذیه اصلی شما مفید عمل کند.

دستگاه یو پی اس در واقع هرگز مسئولیت را به سیستم پشتیبان شما واگذار نمی کند، اما نقش مهمی را با تامین کوتاه مدت انرژی برای پر کردن شکاف ها قبل از بازگشت همه چیز به حالت عادی، ایفا می کند. این زمانی امکان پذیر است که دستگاه UPS بین منبع تغذیه اصلی شما نصب شده باشد و تجهیزات در حال محافظت باشد، به طوری که در صورت قطع برق اولین نقطه مرجع خواهد بود. این شرایط همچنین به سیستم UPS اجازه می‌دهد تا در حین کار، دائماً باتری یو پی اس صبا خود را در چرخه‌های کوچک شارژ کند.

منبع تغذیه اضطراری (UPS) که برای محافظت از بارهای حیاتی در برابر مشکلات برق تامین‌شده توسط شرکت، از جمله افزایش ناگهانی برق، خاموشی، نوسانات و قطع برق استفاده می‌شود که همگی از باتری یو پی اس اختصاصی استفاده می‌کنند. سه عملکرد اساسی وجود دارد که این دستگاه اساساً انجام می دهد:

 از آسیب به سخت افزار، ناشی از جریان اضافه و افزایش ولتاژ جلوگیری می کند. بسیاری از مدل های یو پی اس نیز به طور مداوم برق ورودی را تنظیم می کنند و از از دست رفتن داده ها و آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند. در واقع، بدون دستگاه و باتری UPS، داده‌های ذخیره شده در دستگاه‌هایی که در معرض خاموش شدن ناگهانی هستند ممکن است به طور کامل از بین بروند. بنابراین، برای مراقبت صحیح از باتری یو پی اس صبا خود و افزایش عمر باتری صبا تا حد امکان، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر می خواهید حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید، چند روش وجود دارد که می توانید آن را به حرکت در آورید. خوشبختانه، دنبال کردن آنها نسبتاً آسان است.

تعمیر و نگهداری منظم باتری یو پی اس شما، شاید بهترین راه برای افزایش طول عمر و استفاده حداکثری از آن باشد. اکثر مردم می دانند که باتری های یو پی اس به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و کم تعمیر و نگهداری باشند اما، این بدان معنا نیست که شما باید مراقبت مناسب از آنها را نادیده بگیرید. بازرسی های منظم و توجه به ذخیره سازی برای افزایش طول عمر باتری صبا مهم است. ذخیره سازی یک عامل جالب در طول عمر باتری یو پی اس صبا است.

ابتدا بهترین مکان را برای نصب دستگاه تعیین کنید. همانطور که در بالا گفته شد، دمای محیط می تواند تاثیر زیادی بر طول عمر باتری داشته باشد. بنابراین، هنگامی که برای اولین بار خود دستگاه را نصب می کنید، باید در محیطی با دمای کنترل شده باشد. آن را در نزدیکی درها، پنجره ها یا جایی که ممکن است در معرض باد یا رطوبت باشد قرار ندهید. حتی منطقه ای که می تواند گرد و غبار یا دودهای زیادی را جمع کند می تواند مشکل ساز باشد.

 یک باتری صبا استفاده نشده در واقع چرخه عمر کوتاه تری دارد. در اصل، اگر باتری هر 3 ماه یکبار شارژ نشود، حتی اگر از آن استفاده نشده باشد، شروع به از دست دادن ظرفیت می کند. اگر به این روش ادامه دهید که مکرراً آن را شارژ نکنید، زودتر فاسد می شود.

کدخبر: 788695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟