پردازش معاملات‌ها و تراکنش‌ها با سرعت زیادی انجام می‌شوند. این مورد با مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال ایاس یعنی مقیاس‌پذیری افقی ارتباط دارد. در واقع در بلاکچین ایاس معاملات و قراردادهای هوشمند می‌توانند به‌طور موازی و همزمان اجرا شوند.

افراد می‌توانند با شرکت در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال با EOS بیشتر آشنا شوند. همچنین خرید بسته‌هایی مثل پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌تواند در یادگیری نحوه انجام معاملات موثر باشد.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ارز دیجیتال ایاس بیشتر آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید تا انتها با ما باشید.

ایاس چیست؟

1

بلاکچین ایاس پلتفرمی است که می‌توان از آن برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کرد.

ارز دیجیتال EOS از مدل اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده است که عملکرد بسیار خوبی در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ تراکنش‌ها داشته باشد. میانگین سرعت تراکنش‌ها در حالت عادی و اجرای موازی به ترتیب به 4000 و 10000 تراکنش در هر ثانیه می‌رسد. این سرعت به علت ایجاد ساختار هر بلوک در چرخه‌های متوالی ایجاد می‌شود.

باید بدانید که افراد برای انجام تراکنش در این بلاکچین احتیاجی به پرداخت کارمزد ندارند. ایاس برای شبکه‌های عمومی و خصوصی بلاکچین طراحی شده است.

توسعه‌دهندگان ایاس تدابیر هوشمندانه‌ای را برای امنیت این شبکه اندیشیده‌اند. با ویژگی فریز یا مسدود کردن می‌توان از آسیب رساندن یک نرم‌افزار یا قرارداد هوشمند به کل شبکه جلوگیری کرد.

همچنین افراد می‌توانند با تعیین سطوح مجوزها و دسترسی‌های مختلف کنترل بهتری روی حساب‌های ایاس خود داشته باشند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ایاس چیست؟

دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ کمک می‌کند تا افراد بتوانند از ایاس و ویژگی‌های آن بیشتر مطلع شوند. در واقع مهم‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال سرعت زیاد و اجرای بدون کارمزد تراکنش‌ها است.

ارز دیجیتال ایاس ویژگی‌های مشابهی با کامپیوترهای واقعی دارد. منابع محاسباتی این بلاکچین قدرت پردازش برابری را برای صاحبان توکن‌ها فراهم می‌کند.

بد نیست بدانید که پس از معرفی ارز دیجیتال ایاس و عرضه اولیه توکن‌های آن استقبال زیادی از آن شد و افراد تا بیش از 4 میلیارد دلار برای آن سرمایه‌گذاری کردند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های این بلاکچین می‌پردازیم.

تراکنش‌های بدون کارمزد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بلاکچین مربوط به ویژگی استفاده رایگان از آن می‌شود. با این ویژگی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و کاربران نهایی می‌توانند از این پلتفرم راحت‌تر استفاده کنند.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه EOS صفر است و کاربران فقط ملزم به پرداخت توکن برای هزینه‌های مربوط به خدمات تعاملی بین افراد هستند.

رفع ایرادات و ارتقاء نرم‌افزارها

در بیشتر برنامه‌های توسعه داده شده ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد. برای تامین امنیت نباید این باگ‌ها روی کل شبکه تاثیر بگذارند.

برای حل این مشکل می‌توان از فریز کردن استفاده کرد. با این ویژگی حساب‌های مربوط به برنامه‌ای که باگ دارد مسدود خواهد شد تا منجر به ایجاد اختلال در کل پلتفرم نشود.

تاخیر کم شبکه

در سیستم عامل بلاکچین ایاس (EOS.IO) تراکنش‌ها می‌توانند در کمترین زمان ممکن انجام شوند. این مورد برای اپلیکیشن‌های بلاکچینی شرایطی فراهم می‌کند تا بتوانند با برنامه‌های متمرکز به رقابت بپردازند.

مقیاس‌پذیری عمودی و  مقیاس‌پذیری افقی

با ویژگی مقیاس‌پذیری عمودی عملکرد متوالی برنامه‌ها به‌سرعت اجرا می‌شود. منظور از عملکرد متوالی این است که مراحل و پردازش‌های مختلف بعضی خدمات و مبادلات به هم وابستگی دارند و باید به ‌ترتیب زمانی اجرا شوند.

سیستم عامل ایاس می‌تواند با اختصاص منابع کافی به پردازش‌های هر مرحله منجر به عملکرد متوالی و سریع شود.

بلاکچین ایاس از ویژگی مقیاس‌پذیری افقی نیز پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی عملیات بین نودهای زیادی توزیع می‌شود و سرعت اجرای قراردادهای هوشمند به‌طور موازی افزایش می‌یابد.

هدف از ایجاد بلاکچین ایاس چه بود؟

2

طبق مطالبی که در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیان شده است، ایاس مشابه با یک سیستم عامل خدماتی مثل ایجاد دسترسی و احراز هویت، مدیریت، جمع‌آوری اطلاعات و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند.

افراد می‌توانند با توکن ایاس درون شبکه به انجام تراکنش‌های مرتبط با این ارز دیجیتالی بپردازند.

یکی از اهداف مهمی که منجر به ایجاد بلاکچین ایاس شد مربوط انجام تعداد زیادی از قراردادهای هوشمند با سرعت بالا است. این بلاکچین می‌تواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را با سرعت بالا اجرا کند.

هدف دیگر مربوط به فیلتر کردن اطلاعات است. بلاکچین ایاس مانع فیلتر کردن اطلاعات توسط بعضی کشورها مثل عربستان و ترکیه می‌شود.

کاربردپذیری سیستم‌های بلاکچین محور مورد دیگری است که می‌خواهیم آن را به عنوان یکی از اهداف ایجاد ایاس نام ببریم. در این بلاکچین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها و توابع مورد نظر خود را به راحتی اجرا کنند.

عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

کوین ایاس روی بلاکچین EOS با استفاده از الگوریتم اثبات سهام کار می‌کند. این سیستم طوری طراحی شده است که استفاده از آن برای کسب‌وکارها و کاربران راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد.

نرم‌افزار‌های بلاکچین ایجاد شده در EOS مشابه با برنامه‌های تحت وب کار می‌کنند. البته باید بدانید که همه برنامه‌های بلاکچین عملکرد یکسانی ندارند و این مورد منجر به اتخاذ تصمیم عمومی می‌شود.

خرید ایاس

3

با حضور در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید به‌راحتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال ایاس کنید.

برای خرید ایاس کاربران باید به سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنند. کاربران ایرانی می‌توانند با کمک صرافی‌های آنلاین با یکی از دو روش زیر ارز دیجیتال ایاس بخرند:

  1. افراد می‌توانند این ارز را از سایت‌های ایرانی با پول ریال و کارت بانکی به‌طور مستقیم بخرند.
  2. متقاضیان می‌توانند از سایت‌های ایرانی با ریال یا کارت بانکی بیت کوین یا تتر بخرند و سپس آن را در صرافی‌های خارجی به ایاس تبدیل کنند.

با پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ و کمی جستجو در مرورگر خود می‌توانید در وب‌سایت‌های خرید و فروش ایاس با ریال ثبت نام کنید. در شرایطی که نقدینگی یک صرافی پایین باشد افراد می‌توانند با روش دوم ارز دیجیتال ایاس بخرند.

توجه داشته باشید که کاربران ایرانی اجازه فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی را به دلیل تحریم‌ها ندارند و ممکن است حساب آن‌ها مسدود شود. معمولا کاربران ایرانی با تغییر آی‌پی خود از صرافی بایننس استفاده می‌کنند.

برای خرید ایاس احتیاج به کیف پول دارید. در زمان انتخاب کیف پول حتما به سه معیار امنیت، اعتبار و تجربه کاربری توجه کنید.

چگونه حساب کاربری ایاس بسازیم؟

ایجاد حساب کاربری EOS کاملا رایگان نیست و باید هزینه‌ مربوط به هزینه اشتراک در منابع پرداخته شود.

  1. ابتدا باید اقدام به نصب کیف پول کنید تا خود نرم‌افزار یک کلید خصوصی تصادفی ایجاد کند.
  2. در این مرحله باید پس از انتخاب کوین ایاس وارد کیف پول شوید و روی دریافت کلیک کنید.
  3. برای فعالسازی حساب باید حداقل مبلغ یک ایاس را به آن واریز کنید. همچنین این کار را می‌توان با تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به EOS انجام داد. برای واریز هزینه یک ایاس از یک صرافی باید نام کاربری و ممو خود را با انتخاب گزینه «I already have EOS» دریافت کنید.
  4. در این گام حساب کاربری شما فعال می‌شود و می‌توانید با نام کاربری مخصوص خود در آن به ارسال و دریافت بپردازید.

توجه داشته باشید سهام‌گذاری در این شبکه برای استفاده از پلتفرم EOS اجباری است.

با آن که در مطلب بالا توضیحات مختصری درباره ارز دیجیتال ایاس ارائه دادیم، اما با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این بلاکچین کسب کنید و به‌راحتی به خرید و فروش آن بپردازید.

کدخبر: 713677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟