هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400 - کاشت دندان فوری

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟ هزینه هر واحد کاشت دندان در تهران چقدر است ؟ اینها سوالاتی است که در این مطلب به شما عزیزان توضیح می دهیم. از گذشته تا کنون خدمات دندانپزشکی نرخ بسیار بالایی داشته‌اند و ایمپلنت نیز به عنوان نوعی روش درمانی از این قاعده مستثنا نیست. اطلاع از قیمت ایمپلنت هر دندان برای افرادی که در ناحیه ریشه دچار آسیب هستند و ناچار به کشیدن برخی از دندان‌های خود شده‌اند بسیار حائز اهمیت است. این روش درمانی خاص که توسط متخصصین دندانپزشکی انجام می‌شود، در واقع کاشت دندان نام دارد و انجام آن از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. زمانی که به درستی از فرآیند انجام ایمپلنت آگاهی پیدا کنید، به این نتیجه خواهید رسید که قیمت ایمپلنت خیلی هم بالا نیست. اگر باور ندارید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا به یقین برسید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

عموماً دندانپزشکان برای بررسی وضعیت ریشه‌ی دندان‌های پوسیده از عکس رادیولوژی دندان استفاده می‌کنند. در مواردی که ریشه‌ی دندان دچار آسیب شدید شده باشد و تنها راه، کشیدن دندان اصلی تشخیص داده شود ایمپلنت دندان ضرورت خواهد داشت. خصوصاً اگر دندان‌های کشیده شده در هنگام لبخند قابل دیدن باشد و یا برای جویدن غذا و ... بسیار حیاتی باشد، حتماً باید کاشت دندان انجام شود. در چنین مواردی توصیه‌ی متخصص آن است که بدون توجه به هزینه ایمپلنت دندان این کار را انجام دهند تا مانع پوسیدگی دندان‌های اطراف شوند.

این روش درمانی خاص که در واقع نوعی جراحی سرپایی محسوب می‌شود، طی فرآیندی چند مرحله‌ای انجام شده و وقت و زمان زیادی را از دندانپزشک می‌گیرد. کاشت دندان مصنوعی با روش ایمپلنت بسیار مطمئن بوده و فرد پس از انجام این جراحی و گذراندن دوران نقاهت می‌تواند مثل حالت اولیه خود از دندان استفاده کند.

2

مراحل ایمپلنت دندان

همان طور که گفته شد زمانی که بیمار با درد دندان به کلینیکی مراجعه می‌کند، دندانپزشک با مشاهده عکس رادیولوژی وضعیت دندان و ریشه را بررسی خواهد کرد. برای آن که ایمپلنت دندان به صورت اصولی و دقیق صورت بگیرد، می‌بایست فرآیند زیر به درستی طی شود که در واقع دلیل خوبی برای بالا بودن قیمت ایمپلنت می‌باشد:

  1. پیش از هر کاری می‌بایست پوسیدگی دندان‌های اطراف رفع شود، تا با خیال راحت کاشت دندان انجام شود. همچنین اگر میزان عفونت لثه پس از کنده شدن دندان زیاد باشد، داروهای چرک خشک کن تجویز می‌شود.
  2. در مرحله‌ بعد نواحی لازم را بی حس میکنند تا بدون درد ایمپلنت دندان را بگذارند، در این روش یک پایه‌ی فلزی درون لثه کاشته می‌شود تا به عنوان نگهدارنده دندان مصنوعی عمل کند.
  3. مرحله‌ی سوم که پین گذاری نام دارد، قرار دادن یک پیج فلزی بر روی پایه‌ی کاشته شده است. عموماً پین را برای آن که دندان مصنوعی به خوبی حفظ شود روی پایه سوار خواهند کرد.
  4. در آخرین مرحله دندان مصنوعی با روکش نهایی بر روی پین قرار داده می‌شود و کار به اتمام می‌رسد.

بنابراین به وضوح روشن است که برای کاشت ایمپلنت دندان هر یک از دندان فرآیند دشوار و سختی پیش روی دندانپزشک قرار دارد و مواد و متریال مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین طبیعی است که هزینه ایمپلنت کمی بالاتر از سایر درمان‌ها باشد.

نکات مهم برای ایمپلنت دندان

افرادی که بنا به تجویز متخصص نیازمند ایمپلنت دندان هستند، می‌بایست چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرند تا دوران نقاهت پس از عمل را به خوبی طی کنند. بنابراین به وضوح روشن است که مسائل مهم‌تر از قیمت ایمپلنت هم وجود دارد که عبارت هستند از:

  • بهتر است روزی که برای جراحی نوبت دارید یک همراه داشته باشید تا پس از انجام عمل تا منزل کنار شما باشد.
  • چند روز اول باید مواد غذایی رقیق استفاده کنید تا برای خوردن غذا مجبور به جویدن نباشید.
  • داروهای تجویز شده حتماً باید طبق دستور و به موقع مورد استفاده قرار بگیرند.

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400 چقدر است؟

طبیعتاً با ورود به سال 1400 نرخ درمان رشته‌های مختلف دندانپزشکی هم تغییرات بسیار زیادی به همراه داشت، قیمت ایمپلنت هم مانند سایر خدمات بالا رفته است. اگر چه برای تعیین هزینه‌ی ایمپلنت هر متخصصی فاکتورهای خاص خود را لحاظ می‌کند، اما میزان قیمت در نهایت بسته به میزان کاری که باید برای دندان انجام شود تعیین می‌گردد. بنابراین اگر در یک کلینیک مطمئن و معتبر کاشت دندان را انجام دهید، ممکن است هزینه‌ها بسیار متعارف‎‌تر باشد. پس لازم است در انتخاب کلینیک دقت و توجه بالایی به خرج دهید تا با اطمینان خاطر از  هزینه ایمپلنت  کار درمانی خود را آغاز کنید. البته ناگفته نماند که به دست آوردن سلامتی در قبال پرداخت هر مبلغی بسیار ارزشمند خواهد بود.

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که دندان هایی که ایمپلنت شده اند امکان استفاده از لمینت دندان را ندارند. لمینت دندان یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های زیباسازی دندان است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و روشی مرسوم به شمار می‌رود. لمینت که در واقع قرار دادن روکش‌هایی با کیفیت در قسمت ظاهری و روی دندان است، می‌تواند معایب و زشتی‌های دندان‌های نمایان در لبخند را بپوشاند و به همین جهت بسیار پرطرفدار می‌باشد.

قیمت لمینت دندان نیز بسته به نوع موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد تعیین می‌شود. همچنین لازم به ذکر است قیمت لمینت دندان به صورت تک واحدی بیان خواهد شد و بسته به نوع جنس لمینت دندان تعیین می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از افراد که نیازمند ارتودنسی محدود در دندان‌های جلویی خود هستند و میزان ناهماهنگی دندان‌هایشان کم است، با استفاده از روش لمینت دندان این مشکل را رفع می‌کنند.

3

دندانپزشکی روشا، تخصصی‌ترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

روشا نام مجموعه‌ای متشکل از متخصصان به نام در حوزه‌ی دندانپزشکی است که با همکاری هم در این مرکز به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کنند. هدف متخصصان این مجموعه ارائه بهترین خدمات با کیفیت بالا و هدیه دادن سلامت دهان و دندان به هم‌وطنان است، به همین جهت کلیه‌ی خدمات دندانپزشکی در این کلینیک ارائه می‌گردد. انجام ارتودنسی، ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت، روکش دندان، عصب کشی و پرکردن دندان در مرکز روشا یک شرایط عالی و ایده‌آل را فراهم کرده تا مراجعه‌کنندگان تمامی کارهای دندان خود را در یک مرکز و بدون سرگردانی انجام دهند.

متخصصان این مجموعه با صبر و متانت با مراجعه کنندگان برخورد می‌کنند تا بدون استرس و اضطراب تمامی مشکلات ایشان مورد بررسی قرار گرفته و درمان شود. همچنین کلینیک روشا از فضایی آرامش بخش و بسیار عالی برخوردار است که بیماران در آن احساس خوشایندی داشته باشد. افزون بر این دسترسی به این کلینیک تخصصی برای افراد در سراسر تهران بسیار سریع و راحت می‌باشد؛ چرا که این کلینیک در منطقه جنت آباد مرکزی و بالاتر از اتوبان همت واقع شده است. قیمت ایمپلنت، قیمت لمینت دندان در این مرکز کاملاً متعارف و منصفانه بوده و همچنین امکان پرداخت اقساطی هزینه‌ ارتودنسی دندان در کلینیک روشا وجود دارد.

وبسایت روشا، همیشه در دسترس

یکی از راه‌های کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت و... از مجموعه‌ی روشا مراجعه به وبسایت تخصصی این کلینیک می‌باشد. این وبسایت که از پشتیبانی قوی برخوردار است، اطلاعات شما را در زمینه‌های مختلف افزایش داده و امکان دریافت نوبت به صورت آنلاین نیز در آن فراهم می‌باشد. از دیگر مزیت‌های وبسایت کلینیک روشا می‌توان به مشاهده‌ی نظرات کاربران اشاره کرد، که اطمینان خاطر و اعتماد شما را به این کلینیک افزون می‌کند. بنابراین اگر از ناحیه دهان و دندان دردهای شدیدی را احساس می‌کنید، همین حالا گوشی موبایل خود را بردارید و از متخصصان حاذق این کلینیک نوبت بگیرید...

 

 

کدخبر: 709971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟