خرید ملک نوعی ایمن و محبوب از سرمایه گذاری است که این روزها نوع خارجی آن طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده‌است. کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که به عنوان مقصدی برای خرید ملک موقعیت مناسبی دارد. شرایط خرید ملک در ترکیه و قیمت خانه در ترکیه برای اغلب افراد به خصوص ایرانیان مساعد بوده و از این رو آشنایی با قوانین و جزئیات این فرایند مهم خواهد بود. در ادامه این متن بیشتر در مورد قوانین خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید ملک در استانبول خواهیم پرداخت.

خرید ملک در ترکیه و مهاجرت

یکی از دلایل اصلی به منظور انتخاب کشور ترکیه برای خرید ملک، مساله مهاجرت است. طبق قوانین ترکیه اتباع خارجی که طبق شرایطی خاص اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند، می‌توانند برای خود و اعضای خانواده خود اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. با توجه به این شرایط بسیاری از افراد سرمایه گذاری به شکل خرید ملک در ترکیه را یک راه آسان، امن و سریع برای مهاجرت به حساب می‌آورند. ملک یا املاکی که شما به منظور مهاجرت آن‌ها را خریداری می‌کنید بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • مهم‌ترین نکته این است که مجموع سرمایه شما برای خرید ملک باید معادل 250 هزار دلار یا بیشتر باشد. شما می‌توانید این مقدار سرمایه را تنها برای خرید یک ملک و یا برای خرید چندین ملک هزینه کنید.
  • در صورتی که قصد دارید از خرید ملک به عنوان راهی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم استفاده نمایید مهم است که تمامی هزینه‌های موجود را به شکل نقد پرداخت کنید. کمک گرفتن از انواع وام و یا شرایط اقساط تنها برای اخذ اقامت موقت امکان پذیر خواهد بود.
  • افرادی می‌توانند در صورت خرید ملک اقامت ترکیه را دریافت کنند که خریدار اصلی هستند و یا نام آنها به عنوان ذی نفعان در سند ملک ذکر شده‌است.
  • ملک مورد نظر بایستی تا حداقل 3 دست پیش به شهروندان ترک اصیل سند خورده باشد.

شما می‌توانید با توجه به این 4 اصل املاک مدنظر خود را با هدف مهاجرت در هر یک از محلات و شهرهای ترکیه خریداری نمایید.

خرید-ملک-در-ترکیه-4

 خرید ملک در استانبول

استانبول یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است. این شهر به واسطه آب و هوای عالی، مکان‌های دیدنی، امکانات توریستی و هزینه‌های مناسب به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرها برای خرید ملک شناخته می‌شود. استانبول امکاناتی مشابه با شهرهای توریستی اروپایی به ساکنان و مسافرین خود ارائه می‌دهد اما هزینه‌ها و قیمت املاک در آن بسیار پایین‌تر خواهد بود. سرمایه گذاری و یا خرید خانه در استانبول می‌تواند برای همه افراد مناسب باشد اما بیشتر مناسب افرادی است که شرایط زیر را دارا هستند:

  • افرادی که محدودیت بودجه و یا کمبود سرمایه چندان برایشان مطرح نیست.
  • افرادی که قصد انجام پروژه‌های ساخت و ساز و یا انجام فعالیت‌های تجاری را از خرید ملک دارند.
  • افرادی که قصد تفریح و یا زندگی توریستی داشته و می‌خواهند ملک را با هدف تفریحی خریداری کنند.
  • استانبول با توجه به داشتن چند دانشگاه معروف می‌تواند برای افرادی که هدف تحصیل دارند، مقصد مناسبی شناخته شود.

به طور کلی می‌توان گفت استانبول با توجه به جاذبه‌های توریستی خود می‌تواند برای اهداف تجاری و تفریحی مقصد مناسبی باشد. استانبول از شهرهای بزرگ ترکیه است که محلات مختلفی را در خود جای داده است. از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محله‌های استانبول برای خرید ملک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منطقه ماسلاک: این منطقه از محله‌های لوکس و گران قیمت استانبول در بخش اروپایی این شهر است که دارای مراکز خرید و تجاری بسیار معروفی است. سیستم‌های حمل و نقل و دسترسی‌های موجود در این منطقه از سطح کیفی بالایی برخوردار خواهند بود. ارزش ملک در این منطقه از حداقل قیمت متری 15 هزار لیر آغاز می‌شود.
  • منطقه زیتین بورنو: از دیگر مناطق اروپایی شهر استانبول محسوب می‌شود که مشرف به دریا بوده و دسترسی‌ آسانی به فرودگاه و سایر سیستم‌های حمل و نقل دارد. این منطقه با مجتمع‌های مسکونی لوکس و همچنین مراکز فرهنگی و هنری اشباع شده‌است. خیابان‌های این منطقه پر از انواع کافه‌ها و رستوران‌ها است.
  • منطقه شیشلی: منطقه شیشلی در شهر استانبول به بناهای تاریخی و بازارهای قدیمی اختصاص داده شده‌است. این بخش از شهر با توجه به سازه‌های خود، گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. پروژه‌های ساخت و ساز و ساختمانی به تازگی در این منطقه از شهر استانبول در حال شکل گیری و رشد هستند.

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و همچین با توجه به سلیقه و شرایط خود هر یک از این مناطق را برای خرید ملک در استانبول انتخاب نمایید.

فرایند خرید ملک در ترکیه

تا به اینجا با شرایط خرید ملک در ترکیه به خصوص در استانبول آشنا شدید. خوب است بدانید که فرایندهای قانونی خرید ملک و انتقال سند در ترکیه چندان تفاوتی با ایران ندارد. شما به منظور انتقال سند ملک نیاز به افتتاح حساب بانکی و همچنین دریافت کد مالیاتی خواهید داشت. باقی راه انتقال سند و خرید ملک نیز با توجه به تفاهم میان شما و شخص فروشنده در ادارات ثبت احوال انجام خواهد شد.

با وجود اینکه کارهای اداری خرید ملک در ترکیه آسان است اما شما نیاز به مشورت و همراهی بنگاه‌های املاک و وکلای حرفه‌ای خواهید داشت. آشنایی کامل به قوانین انتقال سند و از همه مهم ‌تر مهاجرتی و همچنین انتخاب ملک‌های واجد شرایط؛ از فرایندهای دشواری است که نیاز به همراهی خواهند داشت. موسسه مهاجرتی الواپلای از نمونه موسساتی است که می‌تواند در این مسیر شما را همراهی کند.

جمع بندی

خرید ملک در ترکیه یکی از راه‌های آسان برای مهاجرت به این کشور است. موسسه مهاجرتی الواپلای (aloapply.com) به شما اطلاعات کافی در خصوص شرایط خرید ملک در ترکیه و قیمت خرید ملک در ترکیه را خواهد داد. شما می‌توانید فرایندهای افتتاح حساب و مهاجرت به وسیله خرید ملک در ترکیه را بر اساس اخرین قوانین موجود به کمک این موسسه مهاجرتی انجام دهید. در صورتی که قصد خرید ملک در استانبول و یا هر نقطه دیگر از ترکیه را دارید می‌توانید با استفاده از مشاوره‌ها و خدمات موسسه مهاجرتی الواپلای بهترین و امن‌ترین تصمیم و انتخاب ممکن را داشته باشید.

کدخبر: 708181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟