در واقع اگر خرید رپورتاژ آگهی نتواند نتیجه دهد و رتبه سئو سایت شما را بهبود نبخشد، تنها زمان و بودجه خود را هدف داده اید. برای آن که رپورتاژ آگهی بتواند بهترین نتیجه را بدهد، باید برخی نکات را هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی در نظر داشته باشید. نکاتی که در صورت رعایت، مزایای زیادی برای شما دارد و در نهایت به بهبود رتبه سئو سایت هم کمک زیادی می کند. در این مقاله می خواهیم ابتدا به بررسی مفهوم کلی رپورتاژ آگهی و سپس 8 نکته مهم هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی بپردازیم.

مراحل نوشتن رپورتاژ آگهی برای بهبود سئو

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی محتوا است که در سایت های دیگر منتشر می شود و حاوی لینک های شما خواهد بود. در واقع بسیاری از کسب و کارها و سایت ها برای آن که بتوانند لینک سازی خارجی را به صورت طبیعی و حرفه ای انجام دهند، به جای خرید بک لینک از خرید رپورتاژ آگهی استفاده می کنند. با این کار، یک محتوای جذاب و مرتبط با حوزه کاری خود انتخاب کرده و سپس آن را در سایت های مرتبط منتشر می کنند. در این محتوا، چند کلمه کلیدی با همراه لینک صفحات مربوط به آن کلمات کلیدی وجود دارد و این مسئله باعث می شود تا زمانی که گوگل آن صفحه را بررسی می کند، وارد سایت شما شود و آن صفحه را هم بررسی کند. همچنین قرار گرفتن لینک سایت شما مانند ارسال سیگنالی است که به گوگل می گوید این صفحات را در رتبه بهتری قرار دهد.

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها برای آن که بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند، با کلمات کلیدی مرتبط محتوا می نویسند و سپس آن کلمات کلیدی را به صفحه موردنظر خود لینک می کنند. البته این استراتژی باید کاملاً با دقت انجام شود تا صفحه رپورتاژ از صفحه آن کلمه کلیدی در سایت شما بالاتر نیاید.

مراحل نوشتن رپورتاژ آگهی استاندارد

اگر قصد نوشتن رپورتاژ آگهی استاندارد رای بهبود رتبه سایت خود را دارید، ما در این بخش به بررسی آن می پردازیم. نوشتن رپورتاژ آگهی استاندارد برای آن که بهترین بازدهی را بدهد، در 8 مرحله انجام می شود که عبارتند از:

  1. مشخص کردن هدف رپورتاژ آگهی

اولین چیزی که برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، هدف رپورتاژ آگهی است. در واقع شما باید بدانید که قرار است این رپورتاژ آگهی چگونه به رشد کسب و کارتان کمک کند! مثلاً گاهی اوقات هدف افزایش رتبه سایت در گوگل است اما گاهی اوقات هدف از رپورتاژ آگهی در کنار سئو، اطلاع رسانی یک رویداد خاص است تا کاربران آن سایت هم مطلع شوند. البته گاهی اوقات چندین هدف برای رپورتاژ آگهی در نظر گرفته می شود که ایرادی ندارد؛ البته باید حتماً این موضوع را در نظر بگیرید که بازاریابی محتوا در این مورد بسیار تاثیر دارد و بدون بازاریابی محتوای درست نمی توانید این کار را به خوبی انجام دهید و حتی نمی توانید به سئو خوب و رتبه مناسب کلمات کلیدی برسید.

همچنین اگر درباره آموزش سئو اطلاعات کافی ندارید میتوانید مقاله آموزش سئو تسمینو را مطالعه نمایید

  1. شناسایی ویژگی های مخاطب هدف یا پرسونای مشتری

پس از آن که هدف خود را مشخص کردید، اکنون زمان شناخت مخاطبان هدف است! در واقع شما باید در نظر داشته باشید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند تا بتوانید ویژگی های آن ها را بشناسید. این مورد به شما کمک می کند تا بدانید چه اطلاعاتی را به چه نوع نگارشی باید به کاربران ارائه کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. همچنین اگر شما محصول یا خدماتی می فروشید، باید ویژگی های مخاطب هدف را بدانید تا بهترین محصول را به آن ها پیشنهاد دهید و بتوانید رسانه ای را که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند، انتخاب کنید.

  1. پیدا کردن نیاز کاربران

کاربران و مخاطبان هدف هر کسب و کاری نیازی دارند که آن کسب و کار می تواند رفع کند! یکی از مهم ترین نیازهایی که مخاطبان هدف هر کسب و کاری دارند، سوال در مورد خدمات یا محصولات آن کسب و کار است که شما باید به خوبی پاسخ دهید. به همین دلیل پیدا کردن نیاز کاربران به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای ارزشمندی تولید کنید و در آن به سوال یا نیاز مخاطب پاسخ دهید. اگر کاربران حس کنند که نیاز یا سوال آن ها به خوبی پاسخ داده شده است، به شما اعتماد می کنند و از محصولات / خدمات کسب و کار شما استفاده می کنند.

  1. تولید محتوای رپورتاژ

پس از آن که 3 مرحله بالا را به خوبی انجام دادید، اکنون زمان تولید محتوای رپورتاژ برای بهبود سئو است! تولید محتوا همان نوشتن متن رپورتاژ به همراه انواع دیگر محتوا نظیر تصاویر، ویدئو یا هر چیز دیگری که به درد کاربران بخورد خواهد بود. سعی کنید محتوایی که می نویسید، با لحن مناسب مخاطبان هدف شما باشد تا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین اگر کسب و کار شما رسمی نیست، بهتر است از داستان سرایی استفاده کنید تا کاربران راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند. البته هدف اصلی ارائه محتوای منحصر به فرد و کاربردی است تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.

  1. ویراستاری محتوای تولید شده

محتوایی که تولید می کنید ممکن است از هر نظر دارای ایراد باشد! دلیل آن هم این است که هنگام نوشتن دقت افراد کمتر می شود و این محتوا نیازمند ویراستاری و بهینه سازی برای کاربر و سئو است. مثلاً ممکن است لغتی اشتباه نوشته شده باشد، نگارش درستی نداشته باشد، جملات نیاز به خلاصه کردن داشته باشد و هر چیزی نظیر این موارد ممکن است. بنابراین ویراستاری را فراموش نکنید و حتماً چند بار محتوای خود را بخوانید تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

  1. معرفی محصول، خدمات یا مراسم به صورت جذاب و داستانی

یکی دیگر از مواردی که در رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، این است که اگر قرار است محصول یا خدمات معرفی شود به صورت جذاب معرفی شود! در واقع معرفی محصول یا خدمات نباید به گونه ای باشد که کاربر حس کند با تبلیغات روبرو است. بلکه این حس باید در کاربران ایجاد شود که محصول یا خدمات شما قرار است نیاز آن ها را برطرف کند و شما تنها به فکر کسب درآمد نیستید. برای این کار می توانید تجربه مشتریان خود از استفاده محصول را به صورت داستانی بیان کنید تا برای کاربران جذاب باشد و تصمیم به استفاده از آن محصول بگیرند.

  1. ارائه یک پیشنهاد رد نشدنی به کاربر

گاهی اوقات کاربران بین استفاده یا عدم استفاده از محصولات یا خدمات شما دو دل هستند که در این صورت شما باید نظر آن ها را جلب کنید! برای این کار می توانید یک پیشنهاد رد نشدنی به کاربران ارائه کنید و آن ها را ترغیب به استفاده از محصول خود کنید. مثلاً می توانید یک کد تخفیف عالی برای کاربران سایتی که رپورتاژ خود را منتشر کرده اید در نظر بگیرید! حتی اگر کمپین شما گسترده است، کد تخفیف را برای همان سایت شخصی سازی کنید تا کاربران حس بهتری داشته باشند و از آن استفاده کنند. این مسئله باعث می شود تا کاربران وارد سایت شوند و این مورد روی رتبه سئو سایت تاثیر زیادی دارد.

  1. ارائه یک جمع بندی در پایان محتوا

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، این است که رپورتاژ شما باید یک جمع بندی داشته باشد تا کاربر در پایان محتوای رپورتاژ مطالب ذهنش را جمع بندی کند. جمع بندی باید به صورت خلاصه اما مفید باشد تا کاربران از آن استفاده کنند. همچنین نباید فراموش کنید که در جمع بندی نیازی به مقدمه چینی و ارائه محتوای طولانی نیست! به عنوان مثال اگر سوال کاربری را پاسخ داده اید، کافی است بگویید که سوال چه بوده و در چند جمله راهکار آن را بررسی کنید. اگر کاربر محتوا را خوانده باشد، این مورد را به خوبی متوجه می شود و تاثیر زیادی روی کاربر و رتبه سئو سایت خواهد داشت.

تسمینو

در نهایت، اگر برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز به خرید رپورتاژ آگهی معتبر دارید، به راحتی می توانید از طریق پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو اقدام کنید. این پلتفرم سایت های مختلفی را بررسی کرده و در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید بهترین آن ها را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید. همچنین تیم پشتیبانی و مشاوره در خدمت شما است تا سوالات پیش از خرید نظیر مشکلات سئو را مطرح کنید و هنگام خرید شما را به صورت کامل راهنمایی می کند.

کدخبر: 703062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟