معمولاً لکه های خاکستر ریخته شده در بیشتر فرش ها باقی می مانند، به همین جهت استفاده از روشی مطمئن برای از بین بردن تمام بقایای خاکستر از فرش، اهمیت دارد.

بنابراین برای حذف خاکستر سیگار ریخته شده بر روی فرش، مراحل ذکر شده در این مقاله را گام به گام دنبال کنید.

Untitled-1

1.ابتدا محلی را که خاکستر سیگار ریخته به خوبی جاروبرقی بکشید

در قدم اول، محلی از فرش را که خاکستر سیگار ریخته به سرعت جاروبرقی بکشید. توجه داشته باشید که اگر خاکستری که همچنان روشن و داغ است، بر روی فرش بریزد، احتمال سوختن و سوراخ شدن فرش نیز وجود دارد. بنابراین برداشتن سریع خاکستر از فرش در درجه اول، اهمیت دارد.

حتی اگر خاکستر ریخته شده، سست باشد نیز، تمیز کردن سریع فرش به کمک جاروبرقی، باعث می شود تا از وارد شدن خاکستر به داخل الیاف فرش جلوگیری کنید. درواقع این مرحله از تمیز کردن فرش، خاکستر شل شده را تا حد ممکن از الیاف فرش خارج می کند تا تمیز کردن کامل آن، راحت تر انجام شود.

توجه کنید که چنانچه نمی توانید لکه سیگار را از فرش پاک کنید، می توانید از خدمات یک قالیشویی معتبر همچون قالیشویی شهرک غرب استفاده کنید.

2.جوش شیرین را بر روی لکه سیگار بپاشید

هنگامی که لکه خاکستر سیگار فرش را با جارو برقی تمیز کردید و تمام باقی مانده خاکستر از سطح فرش پاک شد، وقت آن است که خاکستر فرو رفته در الیاف فرش را نیز خارج کنید. برای این منظور، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین یک ماده جاذب است که می تواند به خوبی خاکستر سیگار را به خود جذب کند تا از الیاف خارج شود.

برای این مرحله، جوش شیرین را سخاوتمندانه بر روی لکه خاکستر فرش بپاشید و بگذارید چند ساعت بر روی لکه باقی بماند. سپس باید این جوش شیرین و خاکستر شل شده سطح فرش را با استفاده از لوله مکش جاروبرقی، تمیز کنید. این مرحله تمیز کردن فرش به احتمال زیاد، بیشتر خاکسترهای فرو رفته در فرش را از بین می برد.

چنانچه با وجود انجام مراحل فوق، نتوانستید خاکستر را از فرش پاک کنید یا فرش سوخته است، بهتر است از خدمات یک قالیشویی معتبر و مجاز در تهران استفاده کنید. قالیشویی سعادت آباد بهترین انتخاب برای شماست.

3.لکه را با سرکه سفید پاک کنید

سرکه سفید حاوی اسید استیک است. وجود این ماده در سرکه سفید باعث می شود تا به عنوان به یک ماده تمیز کننده عالی برای از بین بردن لکه های خاکستر از فرش شناخته شود. برای این منظور شما باید لکه باقیمانده را با سرکه سفید پاک کنید. اما مراقب باشید که الیاف فرش را مالش ندهید زیرا ممکن است خاکستر به قسمت های غیر لکه دار نیز سرایت کرده و لکه گسترش یابد. همچنین مالش الیاف می تواند باعث ورود بیشتر خاکستر به عمق الیاف شود.

پس از اینکه سرکه را به کمک یک دستمال تمیز بر روی لکه استفاده کردید، اجازه دهید سرکه برای مدتی روی لکه باقی بماند. در مرحله بعد، لکه را با استفاده از یک پارچه خشک بدون پرز یا پارچه میکرو الیاف پاک کنید. این روند را آنقدر تکرار کنید تا لکه خاکستر کاملا از بین برود.

چنانچه نمی خواهید از سرکه برای پاک کردن لکه سیگار استفاده کنید، می توانید از خدمات قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی توحید استفاده نمایید.

2

4.به کمک آب، سرکه باقی مانده را از فرش خارج کنید

برای از بین بردن بوی سرکه سفید، می توانید از آب کمک بگیرید. یک تشت یا کاسه را از آب پر کنید. یک دستمال تمیز یا اسفنج را در آب غوطه ور کنید. دستمال را بر روی لکه بمالید تا سرکه کاملا از فرش خارج شود.

5.فرش را خشک کنید

پس از آن که سرکه را کاملا از فرش خارج کردید، می توانید به کمک یک حوله یا دستمال تمیزی که آبگیر باشد، با ضربات تکراری و آرام، آب فرش را خارج کنید. توجه داشته باشید که باقی ماندن رطوبت در فرش می تواند باعث کپک زدن آن شود. باید منتظر بمانید تا فرش شما کاملا خشک شود و تا خشک شدن کامل، بر روی فرش راه نروید. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن، از تهویه مناسب اتاق استفاده کنید.

همچنین برای از بین بردن لکه سیگار از فرش و موکت خود، می توانید از خدمات قالیشویی های معتبر همچون قالیشویی نزدیک شهرک غرب کمک بگیرید.

6.مجددا جاروبرقی بکشید

پس از اینکه لکه به طور کامل از بین رفتن، محل ترمیم شده فرش را جاروبرقی بکشید تا الیاف آن به حالت شاداب و اولیه خود بازگردند.

چنانچه تمام مراحل بالا را انجام دادید اما لکه خاکستر سیگار سرسخت و لجباز بود و از روی فرش پاک نشد، می توانید از خدمات قالیشویی نزدیک سعادت آباد کمک بگیرید.

3

یک قالیشویی خوب می تواند انواع لکه های فرش را از بین ببرد

قالیشویی های مجاز و معتبر با دارا بودن انواع دستگاه های مکانیزه شستشوی فرش و موکت، می توانند به راحتی و بدون نیاز به روش های پیچیده خانگی، انواع لکه های فرش را به سرعت از بین ببرند. امروزه خدمات تضمین شده قالیشویی های حرفه ای، می تواند در دستیابی به خانه ای همواره زیبا و تمیز شما را یاری نماید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید یکی از بهترین قالیشویی تهران می باشد که خدمات متنوع شستشوی انواع فرش مناطق مختلف تهران ارائه می دهد. شما می توانید علاوه بر خدمات موکت شویی و قالیشویی، از خدمات مبل شویی ما نیز برای ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری خود بهره ببرید. ما با استفاده از تکنسین های حرفه ای و مواد مرغوب، شستشوی انواع فرش و موکت را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهیم.

 

 

کدخبر: 702366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟