آشنایی با جدیدترین روش های کاشت مو در کلینیک خانه سفید تهران

همانطور که می‌دانید، کاشت مو در جهان سابقه زیادی دارد و همواره افراد زیادی متقاضی انجام آن بوده‌اند. شاید کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که روزی کاشت مو به یک روش اصلی و قطعی برای درمان طاسی و کم‌پشتی مو تبدیل بشه؛ اما شد! در واقع بهترین راه برای جبران موهای از دست رفته و ترمیم موها، کاشت مو می باشد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی از کاشت مو به وجود آمد که هر کدوم مزایای خاص خود را دارد.

امروزه در کشور ایران از روش‌های مختلفی برای کاشت مو استفاده می شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خودرا داشته و برای طیف خاصی از افراد مناسب است. از آنجایی که هزینه کاشت مو در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار پایین تر است و برخلاف قیمت پایین کیفیت این عمل بسیار بالاست، کشور ما به یکی از قطب‌های کاشت مو در جهان تبدیل شده است. ما در این مطلب به صورت مفصل در مورد جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران صحبت می‌کنیم.

کاشت مو چیست؟

احتمالا انواع روش‌های کاشت مو موجب گیج شدن بسیاری از شما شده و مطالب بسیاری از سایت‌ها در این مورد مبهم است. برای اینکه بتوانید اطلاعات جامعی در مورد جدیدترین روش‌های کاشت مو داشته باشید، باید آگاهی خود را به صورت کُلی در مورد این مسئله افزایش دهیم.

اگر بخواهیم به زبان ساده کاشت مو را تعریف کنیم، این عبارت به معنای پیوند مو است. در این عمل واحدهای فولیکولی مو که برداشت می‌شوند بانک مو نام دارند و بخشی که مو به آن پیوند زده می‌شود، گیرنده یا ناحیه کاشت نام دارد. اساسا در تمام روش‌های کاشت مو، گرافت‌های مو از ناحیه بانک مو به ناحیه کاشت انتقال داده می‌شوند. بنابراین کسی که هیچ بانک مویی ندارد قطعا نمی‌‌تواند از این روش استفاده کند؛ البته با بانک موی نسبتا کم هم می‌توان یک کاشت موی موفق را سپری نمود.

فولیکول چیست؟

فولیکول‌ها واحدهای سازنده مو هستند که برخی آنها را با نام پیاز مو می‌شناسند. این واحدهای بسیار کوچک شامل 2 یا 3 تار مو هستند که البته شامل عصب و چربی نیز می‌شوند. این فولیکول‌ها مهم‌ترین جزء در کاشت مو هستند.

برخی از این فولیکول‌ها نسبت به ریزش مقاوم‌اند و برخی دیگر به راحتی می‌ریزند. در مردان موهای ناحیه بالای پیشانی و جلوی سر نسبت به هورمون تستسترون حساس‌اند و با افزایش سن به راحتی می‌ریزند. یکی از معمول‌ترین اواع طاسی، همان طاسی با الگوی مردانه است که موها از قسمت جلو و میان سر شروع به ریزش می‌کنند.  اما در پشت سر و نواحی از کنار سر فولیکول‌ها به ریزش مقاوم‌اند و حساسیت کمتری نشان می‌دهند. حتما دیده‌اید که موهای پس سر، ناحیه گیجگاهی و موهای صورت و بدن مردان کمتر دچار ریزش می‌شوند.

بنابراین فولیکول‌هایی که از ناحیه بانک مو برداشت می‌شود و در محل جدید کاشته می‌شود، اصلا دچار ریزش نمی‌شود و شما می‌توانید به راحتی آنها را سشورا بکشید، حالت دهید، بشویید و از زیبایی بازگشته خود لذت ببرید. درست است که فولیکول‌های بانک مو یکی از اجزای اصلی عمل کاشت مو هستند؛ اما جدیدترین روش‌های کاشت مو می‌توانند بازدهی بیشتری با کمترین میزان بانک مو داشته باشند.

عکس کاشت مو

چرا روش‌های جدید کاشت مو ایجاد می‌شوند؟

در کل عوامل متعددی باعث شده‌اند که روش‌های جدید کاشت مو و کاشت ابرو پدیدار شوند. متخصصان سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های جدید کاشت مو، بازدهی این عمل را بهبود بخشند. این روش‌ها بر مبنای معیارهایی شکل گرفته‌اند تا منجر به موارد زیر شوند:

  • این روش‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته باعث افزایش دقت و ظرافت فرایند کاشت مو می‌شوند و نتایج بهتری را ایجاد می‌کنند.
  • این روش‌ها باعث می‌شوند بتوان کارهای جدیدتری را برای افزایش بازدهی کاشت مو انجام داد. مثلا کاشت ریش یا ابرو و همچنین استفاده از موی بدن به عنوان بانک مو از نتایج این روش است.
  • همیشه در جدیدترین روش کاشت مو سعی می‌شود علاوه بر دقت، سرعت عمل هم افزایش یابد.
  • معمولاً این تکنیک‌ها کمترین تهاجم را نسبت به روش‌های قدیمی‌تر دارند. به طوری که امروزه محل برداشت و کاشت مو نامشخص خواهد ماند و جای زخم و جراحی اصلا وجود ندارد.
  • روش‌های جدید درد کمتری به همراه دارند.
  • استفاده از ابزارهای دقیق‌تر در این روش‌ها موجب می‌شود خط رویش موها کاملا طبیعی و با زاویه مناسب (در جهت خواب ابرو) باشد.
  • آسیب به فولیکول‌های مو روز به روز کمتر خواهد شد.

جدیدترین روش های کاشت مو در ایران

همزمان با توسعه علم و پیشرفت تکنیک‌های پزشکی، ماهرترین و مجرب‌ترین متخصصان از جدیدترین روش‌های کاشت مو استفاده می‌کنند. جدیدترین تکنیک‌های این عمل در ایران به شرح زیر است:

  • روش کاشت مو به روش Micro FIT

کاشت مو به روش Micro FIT  یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران است که اساس آن همان روش FIT است. تفاوت این روش با روش قدیمی خود این است که در آن از ابزارها و تجهیزات دقیق‌تر و پیشرفته‌تری استفاده می‌شود. در این تکنیک با استفاده از میکروموتورهای کوچک سوراخ‌های کوچکی را در سطح پوست ایجاد می‌کنند و فولیکول‌های مو را از بافت اطراف خود جدا می‌کنند. این دستگاه ایمپلنتر بسیار کوچک از پانچ با سر چرخان تشکیل شده که با چرخش خود پوست را سوراخ می‌کند و با کمک نیروی مکش فولیکول‌های مو را برداشت می‌کند.

در نهایت پس از آماده‌سازی و نگهداری گرافت‌های مو، با استفاده از هولدر یا انبرک‌های مخصوص و میکروسکوپ فولیکول‌های مو را وارد ناحیه دریافت کننده می‌کنند.

از آنجایی که سوراخ‌های ایجاد شده در Micro FIT  بسیار کوچک است، درد کمتری دارد، نیازی به بخیه و پانسمان ندارد و احتمال خونریزی آن بسیار کمتر است. بنابراین دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه‌تر است.  از دیگر مزایای روش microfit می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عوارض جانبی کمتر نسبت به روش‌های قدیمی‌تر
  • اتمام اغلب عمل‌‌های کاشت مو در یک جلسه
  • کیفیت برداشت و کاشت بالای گرافت‌های مو و تاثیر بیشتر عمل کاشت مو
  • عدم نیاز به تراشیدن موها
  • تاثیرگذاری بالا در اغلب افرادی که بانک موی کم دارند.

علل پیداش روش های جدید کاشت مو

  • کاشت مو به روش Micro Graft

در کاشت مو به روش Micro Graft که یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است، از هولدرهای برقی و تمام اتوماتیک استفاده می‌شود. این هولدرها امکان برداشت ظریف و میکروسکوپی فولیکول‌های مو وجود دارد. سپس با استفاده از دستگاه ایمپلنتر سوراخ‌های ریزی در سطح پوست ایجاد می‌شود که گرافت‌‌ها در آن کاشته می‌شود. از آنجایی که این روش بسیار جدید و مبتنی بر تکنولوژی است، مهارت و تخصص پزشک در آن بسیار مهم است. قابل توجه است که کاشت ریش، ابرو و سبیل هم با این روش جدید کاشت مو امکان‌پذیر است.

  • کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش روش DHI یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران و حتی جهان است که به معنای کاشت مستقیم مو است. فرایند برداشت مو در این روش کاملا شبیه به روش FUE است و گرافت‌های مو از طریق برش خارج می‌شوند. البته تفاوت آن با سایر روش‌ها این است که فرایند برداشت و کاشت در آن همزمان است و بدین ترتیب پزشک به صورت مستقیم فولیکول را از بانک مو به محل دریافت کننده انتقال می‌دهد. در این روش نتایج مادام‌العمر و بسیار راضی‌کننده هستند؛ به طوری که با بانک موی کم نیز ناحیه کم‌پشت به خوبی پوشش داده می‌شود.  تراکم قابل قبول، عدم نیاز به تراشیدن موها، سرعت بالای این عمل و نیاز به فولیکول‌های کمتر از دیگر مزایای روش کاشت موی DHI است.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت ویژن و مطالعه مطالب ما، اطلاعات بیشتری در مورد جدیدترین روش‌های کاشت مو و سایر عمل‌های زیبایی کاشت به دست آورید. توصیه می‌کنیم برای مشاوره با کارشناسان ما با شماره تماس موجود در بخش تماس با ارتباط برقرار کنید. با تشکر

کدخبر: 700774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟