دسترسی به محله ونک چگونه است؟

. میدان ونک جزو یکی از مناطق شناخته شده و قدیمی در تهران است. بسیاری از مراکز خرید و پزشکی در این منطقه، تمرکز یافته است. نزدیکی میدان ونک به پارک بزرگ ملت سبب شده که میدان ونک برای بیشتر مردم در کل ایران شناخته شده باشد. میدان ونک می‌تواند یک شاهراه به مناطق مختلف تهران به شمار بیاید. از این رو باید راه‌های دسترسی این میدان به مناطق دیگر را شناخت.

ونک کجاست؟

ساختمان‌های بلندی که در بین انبوهی از درختان احاطه شده، می‌تواند تصویری نام آشنا برای مردم باشد. ونک در شمال تهران قرار گرفته و محله‌ای مدرن و شیک به حساب می‌آید. میدان ونک با خطوط اتوبوس‌های تندرو به میدان ولیعصر متصل می‌شود. قرارگیری پارک‌های مختلف مانند ساعی و ملت در اطراف این منطقه، آب‌وهوایی بسیار خوب را برای ساکنان آن رقم زده است. همچنین محلهٔ ونک دسترسی بالایی به سایر مناطق تهران دارد. از شمال به بزرگراه نیایش، از غرب به بزرگراه کردستان،‌ از شرق به خیابان نلسون ماندلا و جردن و از جنوب به بزرگراه همت و یوسف آباد منتهی می‌شود. مختصات جغرافیایی ونک به گونه‌ای است که محل رجوع و رفت‌وآمد بسیاری از مردم به حساب می‌آید.

وسایل نقلیه عمومی در ونک

محلهٔ ونک نه تنها به لحاظ آب‌وهوایی بلکه از جهت خوش مسیر بودن نیز مورد استقبال بسیاری از مردم قرار دارد. در میدان ونک، ایستگاه تاکسی‌رانی وجود دارد. تاکسی‌های بسیاری در این ایستگاه هستند که به مناطق مختلف تهران در حال رفت‌وآمدند. در این پایانه از میدان ونک به آزادی،‌ دهکده المپیک، میدان هفت‌تیر،‌ ولنجک، صادقیه، کرج،‌ درکه،‌ سیدخندان،‌ ولیعصر، رسالت و قیطریه تاکسی وجود دارد. به عبارتی اگر وارد این محله شوید، امکان گم شدن نخواهید داشت. همین عامل باعث می‌شود که بسیاری از مردم برای خرید آپارتمان در ونک  اقدام کنند.

خطوط بی‌آرتی و اتوبوس

علاوه بر تاکسی‌های خطی مناسبی که در میدان ونک وجود دارد، اتوبوس‌های خطی و تندرویی نیز در این منطقه در حال خدمات‌دهی هستند. اتوبوس‌های تندرو به مقصد پارک وی و تجریش از میدان ونک گذر می‌کنند. اگر می‌خواهید اقدام به  خرید آپارتمان در محله ولنجک کنید، دغدغه عبور و مرور به مرکز شهر را نداشته باشید. چرا که خطوط تندرو اتوبوس‌ها از محله ونک و ولیعصر گذر خواهند کرد. همچنین در میدان ونک، اتوبوس‌های خطی برای غرب تهران نیز وجود دارد. البته ونک ایستگاه مترو ندارد. اما ایستگاه مترو شهید حقانی در اطراف این منطقه قرار گرفته است. برای اینکه از اتوبوس و تاکسی استفاده نکنید،‌ می‌توانید از طریق مترو به نزدیکی میدان ونک بروید و با یک تاکسی گذری به میدان ونک برسید.

ونک

کلام آخر

میدان ونک، تاریخچه‌ای قدیمی دارد. از این رو برای بیشتر مردم محله‌ای شناخته شده و خاطره‌انگیزبه شمار می‌آید. بسیاری از مردم برای استفاده از امکانات رفاهی و درمانی این محله به اینجا مراجعه می‌کنند. دسترسی بالای این منطقه به وسایل عمومی سبب شده که خرید و فروش املاک در آن رونق خوبی داشته باشد. چرا که ونک یک منطقهٔ شمالی با دسترسی بالا محسوب می‌شود. ویژگی‌ که برای بسیاری از مناطق شمالی تهران کمتر دیده می‌شود.

 

کدخبر: 696005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟