لیست کامل خدمات فصلی که برای تعمیرات و سرویس تاسیسات خود نیاز دارید

در این اینجا با خدماتی که برای نگهداری از ساختمان باید به صورت‌ فصلی انجام شود آشنا خواهید شد. به طور کلی تاسیسات ساختمان، شامل کلیه سیستم‌های حرارتی و برودتی مثل کولرهای آبی، پکیج، آبگرمکن، لوله کشی‌های آب، گاز، فاضلاب، تهویه مطبوع، سیستم‌های آتش نشانی و ... است. تاسیسات نقش اساسی در رفاه حال افراد یک ساختمان دارد. پس برای اینکه اهالی از زندگی کردن در یک ساختمان لذت ببرند، باید به نگهداری از تاسیسات آن اهمیت داده شود. اگر تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای دستگاه‌ها انجام نشود، این دستگاه ها دائم با مشکل روبه‌رو می‌شوند. معمولا هزینه تعمیرات و جایگزین کردن قطعات جدید، بسیار بالا است. پس بهتر است این خدمات توسط تعمیرکار متخصص و از جای مطمئن دریافت شود. در تاسیسات ساختمان، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به دلیل استفاده زیاد و با توجه به شرایط محیطی نیازمند سرویس فصلی هستند. در اینصورت از خرابی و تحمیل شدن هزینه‌های بیشتر جلوگیری می شود. مهم ترین سرویس‌های خدمات فصلی تاسیسات که از سایت های خدمات تعمیر آنلاینی مانند سایت a4baz.com می توانید دریافت کنید، به شرح زیر است:

نگهداری و رفع ایراد کولر آبی 

معمولا نگهداری کولرهای آبی یک الی دو مرتبه در سال انجام می‌شود. در فصل بهار با گرم شدن هوا اقدامات مربوط به رسیدگی به کولر آبی انجام می‌شود. این خدمات که با نام سرویس تابستانه کولر آبی شناخته می شود، شامل شست‌و‌شوی کولر، تعویض پوشال، بررسی بدنه، روغن‌کاری و ... است.

 اقدام بعدی برای نگهداری کولر آبی، در فصل پاییز با سرد شدن هوا انجام می‌شود. این مورد با نام سرویس زمستانه شناخته شده و با خالی‌کردن آب کولر و باز کردن تسمه‌ها، بستن فلکه‌های آب و پوشاندن اطراف کولر برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی انجام می‌شود.

بررسی و عیب یابی کولر گازی

سرویس و رفع ایراد کولرگازی، هر شش ماه یکبار انجام می‌شود و مانند کولر آبی بهترین زمان برای انجام آن شروع فصل بهار و پاییز است.

در سرویس کولر گازی، سرویسکار تمامی قطعات کولر را شستشو داده و از عملکرد صحیح آنها مطمئن می شود. تمیزی فیلتر، کندانسور، شستشوی و روغن کاری قطعات تنها چند کار مهم در فرآیند سرویس کولر گازی است. این خدمات روی انواع کولر گازی ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره ای و اسپلیت ارائه می شود.

برای افزایش طول عمر کولر گازی و عملکرد مناسب آن، سرویس این دستگاه بهترین کاری است که می توان انجام داد. با انجام سرویس دوره‌ای شما اطمینان پیدا می کنید که کولر اسپلیت در بهترین حالت ممکن خود است و بدون خراب شدن ناگهانی کار می‌کند .علاوه بر این سرویس دوره ای کولر گازی می تواند در کاهش هزینه های برق نیز موثر باشد.

image_f34661b0a95f4bbf5b3daaf654df0b04a115a7e8

سرویس و رفع ایراد آبگرمکن

اگر در ساختمان برای تولید آب گرم، از آبگرمکن استفاده می‌کنید. بهترین راه برای صرفه جویی در انرژی و بالا بردن کارایی، سرویس آبگرمکن به صورت سالیانه است. با توجه به حساسیت قطعات آبگرمکن، ممکن است با کوچک‌ترین ضربه یا فشار، آسیب جدی به آن وارد شود. پس باید سرویس آن توسط تعمیرکار آبگرمکن انجام شده تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. معمولا در سرویس آبگرمکن مواردی مثل مشعل، دودکش، لوله‌ها و ... بررسی شده و در صورت گرفتگی، رفع ایراد و هواگیری می‌شود.

سرویس موتورخانه

اگر برای گرمایش ساختمان از موتورخانه استفاده می‌شود، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها باید سالیانه نسبت به تعمیرات و سرویس آن اقدام کرد. اگر موتورخانه بی‌کیفیت باشد و به درستی سرویس و استفاده نشود. به سرعت فرسوده می‌شود و هزینه‌هایی مانند لوله‌کشی آب یا تعویض منبع انبساط را به اهالی تحمیل  می‌کند.

image_db96d4b4c0bf02fc21602ace3a81b20bf69f678e

عیب یابی پکیج

با توجه به کاربرد و استفاده زیاد از پکیج ها باید سرویس آن‌ها دوبار در سال در اول فصل بهار و پاییز انجام ‌شود. رفع ایراد پکیج‌ها بسیار تخصصی است و نیاز به تجهیزات مخصوص دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود می‌تواند جان افراد را به خطر بیاندازد. پس برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی باید به اصولی و توسط تکنسین فنی انجام شود.

هر کدام از تاسیسات حرارتی سرمایشی و گرمایشی مزایا و معایبی دارند. ولی نکته مهم، استفاده درست و نگهداری از آنها است که می‌تواند به بالا بردن عمر ساختمان نیز کمک کند. اگر در ساختمان شما فرد متخصص در حوزه تعمیرات تاسیسات وجود ندارد، نیازی به بیرون رفتن از خانه و گشتن به دنبال تعمیرکار متخصص نیست. می‌توانید با شرکت‌های خدماتی آنلاین که در حوزه تاسیسات فعالیت دارند، تماس بگیرید و درخواست سرویس و تعمیرات خود را ثبت کنید. سرویسکاران فنی به محل شما مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز مثل نگهداری، سرویس و رفع ایراد تاسیسات را برای شما انجام می دهند.

 

کدخبر: 668186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟