قیمت گذاری کره آزاد شد + قیمت

به گزارش رکنا، علیرضا رستمی، درباره افزایش قیمت کره خوراکی در بازار گفت: بر اساس مفاد تبصره ۲ ذیل دستور تصمیمات متخذه در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه مورخ ۹۹.۹.۱، کره از فهرست اقلام گروه اول کالا‌های مشمول خارج و به گروه دوم منتقل شده و بر این اساس قیمت‌گذاری این کالا براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها به عهده واحد‌های تولیدی است.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: در حال حاضر و به دلیل قیمت بالای کره وارداتی با ارز نیمایی و یا آزاد، بخش قابل توجهی از کره تولیدی کارخانجات از محل تولیدات داخلی تامین می‌شود. همچنین با افزایش تقاضا، قیمت چربی در بازار داخلی و متناسب با آن قیمت کره حاصل از چربی نیز افزایش یافته است.

قیمت کره در بازار

وی اظهار داشت: براساس مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو چربی شیر نیز از ۵۰۰ هزار ریال به ۶۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و در حال حاضر و متناسب با هزینه‌های مترتب در تولید و عرضه و با توجه به نرخ چربی شیر، قیمت کره در بسته بندی‌های ۱۰۰ گرمی حداکثر معادل یکصد هزار ریال در حال عرضه می‌باشد.قیمت کره پاستوریزه حیوانی ۱۰۰ گرمی از ۸ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان و قیمت کره پاستوریزه حیوانی ۵۰ گرمی از ۴۱۰۰ تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت در حالی است که در ۲۴ شهریور ماه ۹۹ ستاد تنظیم بازار کشور افزایش قیمت مصوب کره خوراکی را اعلام کرد و براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت کره پاستوریزه حیوانی ۱۰۰ گرمی از ۴۵۰۰ تومان به ۸ هزار تومان و کره پاستوریزه حیوانی ۵۰ گرمی از ۲۳۰۰ تومان به ۴۱۰۰ تومان افزایش یافت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟