قیمت لاستیک حتی کمتر از نرخ دولتی در بازار هفته اول دی ماه 99

به گزارش رکنا، داود سعادتی نژاد در مورد بازار لاستیک اظهار داشت: امسال طی دو مرحله قیمت لاستیک افزایش پیدا کرد. یک بار سی درصد افزایش یافت و یک ماه پیش نیز بار دیگر افزایش قیمت 50 درصدی را تجربه کرد که در عمل تا هشتاد درصد هم افزایش داشته است. این افزایش قیمت کارشناسی نبوده، از کارشناسان نظری نخواستند. ما که در بازار هستیم از آقایی که پشت میز نشسته بهتر از واقعیت بازار خبر داریم. انجمن تولیدکنندگان این قیمت را تصویب کرده و حتی سازمان حمایت نیز آن را مصوب نکرده است.

قیمت لاستیک ارزان تر از نرخ دولتی در بازار موجود است

وی افزود: بین لاستیک‌های سامانه‌ای، لاستیک‌های پراید و پژو زیاد است و تقاضا نیز برای آن وجود دارد. ولی بقیه لاستیک‌ها مشتری ندارند و در انبارها دپو می‌شوند بطوریکه لاستیک‌های دپو شده حتی زیر قیمت دولتی در بازار هستند. اگر قیمت دولتی لاستیک، 1 میلیون و 280 هزار تومان باید باشد در بازار حتی 900 هزار تومان هم به فروش می‌رود.

بازار لاستیک های دست دوم بدون تقاضا

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: قبلا در بازار بنکدار، عمده‌فروش و خرده فروش بود اما متاسفانه این حالت را از بین بردند و همه عمده‌فروشان به خرده فروش تبدیل شده‌اند چراکه سازوکار سامانه‌ای شده است. خرده فروشان مغازه خود را بسته‌اند چراکه جایی نیست که لاستیک تهیه کنند.

وی با بیان اینکه برای لاستیک‌های دست دوم تقاضایی وجود ندارد، افزود: وقتی شخص می‌تواند لاستیک نو با قیمت مصوب بگیرد لاستیک دست دوم نمی‌خرد. مگر اینکه خودروی ثابت که مصرف نداشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟