کاهش قیمت گوشت قرمز به زودی

قیمت گوشت قرمز / منصور پوریان با اشاره به کاهش مصرف گوشت در اقشار متوسط و کم درآمد جامعه، اظهار کرد: کاهش مصرف موجب شده قیمت گوشت قرمز رو به کاهش بگذارد تا جایی که در برخی از مواقع پاسخگوی هزینه تولید برای دامدار را نباشد.

وی ادامه داد: جمعیت دامی قابل توجهی در دامداری‌ها وجود دارد که برای مصرف آن بازار کشش ندارد.

پوریان قمیت خرید هر کیلوگرم دام سنگین زنده از دامداران را ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و نرخ خرید هر کیلوگرم گوشت دام سبک زنده را ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان عنوان کرد.وی نرخ هر کیلوگرم لاشه گوسفندی برای عمده فروشی را ۹۵ هزار تومان و هر کیلوگرم لاشه گوساله را ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

پوریان کمبود عرضه در برخی از استان‌ها را به دلیل محدویت در جابه‌جایی عنوان کرد که موقتی بوده و نتیجه اجرای طرح پلاک کوبی سازمان دامپزشکی است.

وی آغاز تعطیلات اجباری از ابتدای هفته آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تعطیلات می‌تواند رکود بر بازار این کالا بیش از گذشته تشدید و زیان دامداران را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای دام کشور خواستار افزایش حمایت دولت از دامداران با تشدید رکود در بازار گوشت قرمز شد.

پوریان اجرای طرح خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران توسط شرکت پشتیبانی را یکی از راهکارهای حمایت از دامداران در شرایط سخت رکود دانست.

وی پیش‌بینی کرد در ابتدای هفته آینده شاهد کاهش حداقل ۳ هزار تومانی در هر کیلوگرم گوشت قرمز باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟