قیمت تخم مرغ در بازار امروز پنجشنبه 17 مهر ماه 99

قیمت تخم مرغ / طی هفته‌های اخیر بسیاری از کالاها از جمله مرغ، تخم مرغ، کره، نوشابه و… افزایش قیمت داشته‌اند، محمد یوسفی در رابطه با چگونگی وضعیت بازار مرغ در شرایط فعلی گفت: مرغ در حال حاضر قیمت مناسبی دارد و بین ۱۸.۵ هزار و ۱۹.۵ هزار تومان قیمت دارد. در شرایط فعلی این قیمت برای مرغ منطقی به نظر می‌رسد. چراکه ارزانتر از آن، تولید کننده متضرر می‌شود. اکنون کنجاله سویایی که برای دام مصرف می‌شود به کیلویی ۱۴ هزار تومان رسیده، به همین جهت می‌توان ادعا کرد قیمت تمام شده مرغ بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه همچنان یکی از ارزانترین کالاهای پروتئینی مرغ است در این زمینه توضیح داد: بسیاری از کالاهای پروتئینی نوسان و افزایش قیمت داشته‌اند، حتی تخم مرغ از ۲۰ هزار تومان هم گذر کرد و در آستانه ۳۰ هزار تومان قرار گرفت اما مرغ افزایش قیمت ادامه‌دار نداشت. به همین دلیل برای این کالا همواره مشتری وجود دارد زیرا در زمره یکی از ارزانترین اقلام پروتئینی قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن پروش دهندگان گوشتی اضافه کرد: برای مرغ خریدار وجود دارد زیرا مرغی که به بازار ارائه می‌شود، بازگشتی ندارد. همچنین کالایی ارزان‌تر از مرغ سراغ دارید؟ زمانی ماهی نصف قیمت مرغ را داشت اما اکنون هر کیلوگرم ماهی نزدیک به ۳۰ هزار تومان است. گوشت و محصولات دیگر نیز قیمت‌های بالاتری نسبت به این محصولات دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟