مزایا و معایب خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین

به گزارش رکنا، خرید بلیط هواپیما یکی از همان کارهایی است که در گذشته فقط به صورت حضوری و مراجعه به آژانس های مسافرتی انجام می شد اما امروزه با راه اندازی وب سایت های ارائه دهنده بلیط دیگر نیازی به مراجعه به آژانس های هواپیمایی نیست و می توان در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را رزرو نمود. خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین دارای مزایا و معایبی است که در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

یکی از معروف ترین و معتبرترین وب سایت هایی که در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت دارد مستر بلیط می باشد. با خرید بلیط هواپیما مستر بلیط شما می توانید خریدی آسان و ایمن را تجربه کنید زیرا برخی از سایت های ارائه دهنده بلیط وجود دارند که با هدف کلاهبرداری راه اندازی شده اند و از این طریق قصد دارند به اهداف سودجویانه خود برسند. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید بلیط آنلاین هواپیما باید به آن توجه نمود نماد اعتماد سایت و مراجعه به یک وب سایت معتبر می باشد.

مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

2

از مهم ترین مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما می توان به موارد زیر اشارره نمود.

  • دسترسی

این روش محدودیت زمانی ندارد و به صورت 24 ساعته در دسترس است. به همین دلیل افراد می توانند در هر ساعتی از شبانه روز و هر زمانی که به اینترنت دسترسی داشتند رزرو بلیط هواپیما را انجام دهند، در حالی که در روش حضوری در روزهای تعطیل و خارج از تایم کاری نمی توان خرید بلیط را انجام داد. برخی از بلیط های هواپیما در بعضی از ایام سال مانند بلیط هواپیما مشهد متقاضیان بسیاری دارد و اگر برای رزرو آن به موقع اقدام نکنید نمی توانید برای آن تاریخ به خصوص بلیط تهیه نمایید ، با این روش می توانید به محض اینکه برای رفتن به  سفر تصمیم گرفتید خرید بلیط را انجام دهید تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

  • وجود نداشتن ترافیک

فرض کنید قصد خرید بلیط هواپیما اصفهان را دارید، اگر بخواهید برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنید مجبور هستید که ساعت ها در ترافیک باشید تا بتوانید به آژانس هواپیمایی برسید و شلوغی شهر را تحمل کنید اما روش آنلاین چنین مشکلاتی را ندارد.

  • جستجوی راحت وآسان

در روش آنلاین شما می توانید در هر حالتی که هستید با مراجعه  به وب سایت های فروش بلیط لیست پروازها و بلیط های سیستمی و چارتری مقصد مورد نظر را بررسی کنید و پروازی را انتخاب نمایید که زمان و تاریخ آن مناسب است.

  • صرفه جویی و خرید زمان

در خرید آنلاین بلیط هواپیما دیگر مجبور نیستسد که ساعت ها کار خود را کنار بگذارید تا بتوانید خرید بلیط را انجام دهید و فقط با چند کلیک ساده در چند ثانیه می توانید به هدف خود برسید.

  • تنوع بالا و حق انتخاب

در خرید اینترنتی بلیط هواپیما حق انتخاب بیشتری دارید و می توانید در میان انبوهی از بلیط های سیستمی و چارتری که از سوی ایرلاین های مختلف ارائه می شوند با در نظر گرفتن ساعت پرواز آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید، اما در روش قدیمی کارمند فروش بلیط فقط تعداد محدودی بلیط که با تاریخ مورد نظر شما هماهنگ بود به شما معرفی می کرد.

  • امکان استرداد

مهم ترین مزیت خرید آنلاین بلیط امکان استرداد آن به صورت آنلاین است. در مواردی که به هر دلیلی سفر شما کنسل می شود و یا نمی توانید خود را به پرواز برسانید دیگر نیازی به مراجعه به اژانس های هواپیمایی نیست و می توانید به صورت آنلاین از طریق مراجعه به بخش استرداد بلیط در سایتی که بلیط را از آن خریده نموده اید درخواست استرداد دهید که با توجه به زمانی که درخواست داده اید هزینه های متفاوتی از پول بلیط شما کسر می گردد.

  • پشتیبانی 24 ساعته

تمامی وب سایت هایی که امکان رزرو آنلاین بلیط هواپیما را فراهم کرده اند دارای کارشناسان فروش و پشتیبانی 24 ساعته هستند و در صورتی که در هنگام رزرو یا خرید بلیط با مشکلی مواجه شوید می توانید با آن ها از طریق چت یا تماس ارتباط برقرار نمایید و مشکل خود را حل کنید.

معایب  خرید بلیط آنلاین هواپیما

3

خرید آنلاین بلیط هواپیما در کنار تمام مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • عدم امکان رزرو بلیط به صورت آفلاین

یکی از معایب این روش این است که در صورت نداشتن اینترنت و آفلاین بودن نمی توانید خرید بلیط را انجام دهید.

  • نداشتن راهنما

در روش آنلاین دیگر کسی وجود ندارد که به شما مشاوره دهد تا بتوانید مناسب ترین بلیط را انتخاب کنید و خودتان هستید که تصمیم می گیرید کدام بلیط را انتخاب کنید، اما در مراجعه حضوری کارمند فروش بلیط اطلاعات لازم در رابطه با ایرلاین ها و قوانین آن ها و ویژگی های بلیط را در اختیار شما قرار می دهند.

  • تفاوت در نمایش بلیط های ایرلاین های مختلف

برخی از وب سایت های ارائه دهنده بلیط فقط با برخی از ایرلاین ها قرارداد دارند و فقط بلیط آن ها را در سایت خود به نمایش می گذارند به همین دلیل شما نمی توانید تمام بلیط های موجود برای مقصد مورد نظرتان را در آن وب سایت مشاهده نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید بلیط هواپیما کیش را رزرو نمایید مجبور هستید چند وب سایت را بررسی کنید که بتوانید لیستی از تمامی ایرلاین هایی که پروازهای کیش را ارائه می دهند مشاهده نمایید و احتمال دارد در زمان همین بررسی ها ظرفیت پرواز مورد نظر شما تکمیل شود.

  • کیفیت سایت

برخی از سایت های ارائه دهنده بلیط کیفیت چندانی ندارند و سرعت بارگذاری سایت آن ها پایین است و می تواند مشکلاتی را در حین مراحل رزرو بلیط برای شما ایجاد نماید که مجبور شوید دوباره تمامی آن مراحل را طی کنید.

کدخبر: 523867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟