تاکتیک های برند شدن رستوران

khansari (1)به گزارش رکنا، دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه گفت: پژوهش، نقطه آغازین پرداختن به بازاریابی است و هر شرکتی که بدون انجام پژوهش وارد بازار Store شود همچون انسان نابینایی است که به خیابان پر رفت و آمد پا گذاشته است.

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه در خصوص گفت: مدیران رستوران باید تصمیم بگیرند تا حداقل یکی از چهار استراتژی رقابتی اساسی را که عبارتند از استراتژی رهبر هزینه ، استراتژی تمایز، استراتژی تمرکز، استراتژی تمرکز از طریق تمایز را بکار بگیرند.

دکتر یحیی خونساری – استاد دانشگاه، در خصوص این که برای چه چیزهایی لازم است مورد تحقیقات بازار قرار گیرند گفت: ابتدا باید تجزیه و تحلیل روندها در محیط کلان که عبارتند از محیط جمعیت شناختی، محیط اقتصادی، محیط سیاسی و قانونی و محیط فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه ادامه داد: در مرحله بعدی باید خریدار تجزیه و تحلیل رفتار شود به این صورت که خریدارها قصد خرید چه چیزی را دارند؟ چه وقت می خرند؟ چرا می خرند؟ از کجا می خرند؟ چه کسانی درخرید مشارکت میکنند؟.

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه گفت: در تجریه و تحلیل صنایع و رقبا باید ابتدا رقبا را شناخت و اینکه چه کسانی رقبا هستند. سپس خروجی های تحقیقات بازار را مورد بررسی قرار می دهیم، بخش بندی بازار یعنی گروه های متمایز خریداران که نیازها و ترجیحات آنان تفاوت دارد و شناسایی و طبقه بندی می شود. در مرحله هدف گیری بازار با توجه به توانایی های شرکت یک یا چند بخش بازار برای ورود انتخاب می شود.

دکتر یحیی خونساری - استا دانشگاه گفت: در مرحله منافع تمایز، پیشنهاد ایجاد شده به هر بخش، هدف مدیران هوشمند هرروز صبح، با این سؤال و دغدغه فکری کار خود را آغاز می کنند که چرا مشتری باید از میان این همه گزینه ،رستوران ما را انتخاب کند؟

دکتر یحی خونساری - استاد دانشگاه ادامه داد: مدیران هوشمند می دانند که رمز پیروزی در چنین بازاری ،تمرکز بر روی تمایزهاست و به شدت از افتادن در دام همه چیز برای همگان پرهیز می کنند وتلاش دارند تا وجوه تمایز خود را حفظ کرده و هر روز پررنگ تربسازند.

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه افزود: مدیران رستوران باید تصمیم بگیرند تا حداقل یکی از چهار استراتژی رقابتی اساسی را بکار بگیرند.

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه ادامه داد: در دهه 1990 مکانهای مناسب استارباکس، نوشیدنی های قهوه خوشمزه،خدمات برتر مشتری، و جو جذاب و جالب باعث شد بهترین رستوران در بین رستوران هایی شود که قهوه می فروختند و یک مزیت رقابتی را در صنعت «قهوهآماده نوشیدن»برایش به ارمغان آورد.

«فرانک پردو» ادعا می کند، مرغی که او تولید می کند بهتر است، چرا که تردتر است. به همین دلیل قیمت مرغ تولیدی پردو 10 درصد بیش از سایر مرغ هاست.

دکتر خونساری - استاد دانشگاه ادامه داد: این روزها کیفیت یک امر مسلم است و موجب تمایز نمی شود. کدامیک از ما از فرآورده ای که بهتر ساخته شده و یا دارای تضمین بدون عیب بودن است خوشمان نمی آید.

بررسی های مؤسسه گالوپ ، نشان می دهد فقط 28% از مدیران قرار گرفته اظهار داشته اند ابتکارات آنها در مورد کیفیت موجب افزایش سود آوری یا سهم بازارشده است.

دکتر یحیی خونساری – استاد دانشگاه گفت: این روزها رضایت مشتری یک امر مسلم است و موجب تمایز نمی شود. امروزه همه می دانند که مشتری یک همکاراست، مشتری مدیر عامل است، مشتری حاکم است ، مشتری یک پروانه است. هر شکایت مشتری یک هدیه است و باید به او عشق ورزید، دو دستی به او چسبید و او را رضایت مشتری تعهد تحقیق صورت گرفته نشان می دهد. بیش از 40%از مشتریانی که ادعا می کردند از تأمین کننده قدیمی خود راضی هستند او را عوض کرده اند.

دکتریحیی خونساری - استاد دانشگاه در خصوص تبلیغات افزود: تعداد زیادی از تبلیغات امروزی آنقدر ابتکاری و سرگرم کننده شده اند که بعضی وقتها سخت که حتی کدامین شرکتها دارند تبلیغات می کنند. خیلی از تبلیغاتی که شاهد آن هستیم سعی درسرگرم ساختن یا رندانه بودن آن دارند و آنها در رسیدن به اهداف فوق ، عامل خبری راغالبا ندیده می گیرند. اطلاعات را فدای آن چیزی که عده ای آن را خلاقیت می نامند نکنیم.

دکتر یحیی خونساری – استاد دانشگاه ادامه داد: قیمت غالبا دشمن تمایز است . وقتی قیمت در قلب Heart یک پیام یا فعالیت بازاریابی یک شرکت قرار گیرد، اینکار به منزله آغاز تضعیف شانس منحصر به فرد بنظر رسیدن فرآورده آن شرکت خواهد بود .

دکتر یحیی خونساری - استاد دانشگاه گفت: زمانی از قیمت به عنوان تمایز استفاده کنید که رقبای شما به مداد دسترسی نداشته باشند. شما می توانید با مزیت قیمتی آغاز کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پشت پرده آزار شیطانی دختر دانش‌آموز پیرانشهری و اخراجش از مدرسه

جانشین جمشید بسم الله در تهران دستگیر شد

فوری/ خودکشی دختر دانش آموز از طبقه‌ سوم مدرسه‌/در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد +تصاویر

حضور احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی / مردم به سمت احمدی نژاد هجوم آوردند +فیلم

اولین تصاویر از سقوط اتوبوس به دره در مسیر یاسوج-اصفهان / تیم واکنش سریع اعزام شد

زن شیطانی شده بودم ولی نمی دانستم شوهرم هم خیانتکار است!

کثیف ترین قرار پنهانی یک زن و شوهر / آنها ندانسته با هم قرار گذاشته بودند!

2 خواهر باجناق ها را به جان هم انداختند / قتلی که در حکیمیه تهران رخ داد

٧ ماه سخت بدون «بنیتا» / پدر و مادر چه گفتند؟!

گرفتار شدن مرد مست در دستشویی + عکس

پیکر سه تن از جانباختگان حادثه نفتکش سانچی وارد تهران شد

این 2 دختر جوان را می شناسید / آنیتا و خواهرش را در یافتن مادرش کمک کنید + عکس

نوعروس به من بله گفت تا از جوان دیگر انتقام بگیرد / لیلا می خواهد با او باشد و ..!

شوهر خواهرم مرا پنهانی آزار و اذیت می کرد / بهروز بدنساز بود و ..! + عکس

کودکی که یخ زد + عکس

پیاده روی قاتلی با سر بریده در شهر + عکس

قتل زن تنها در کارخانه

دختر 23 ساله ای که ساقی شد!

وقتی دختر همسایه مان باردار شده باز هم به زندان افتادم و ..! / عاشق خنده های شیرین رها هستم!

ماجرای زندگی این زن اشک همه را در می آورد!

کدخبر: 357507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟