انتقاد تند جعفر پناهی و یغما گلرویی به کیهان +عکس

پس از این‌که روزنامه اصولگرا و تندروی کیهان در یک ماه گذشته بارها به جعفر پناهی، کارگردان فیلم "سه رخ" حمله کرد و ناراحتی خود از رسیدن جایزه فیلمنامه‌نویسی کن به نماینده ایران را ابراز داشت، جعفر پناهی به کیهان واکنش نشان داد.

پناهی در یادداشتی با تیتر "کیهان ضد ملی و ضد ایرانی است یا سینمای ایران؟" نوشت:

امروز صبح زنگ در به صدا در آمد. در را که باز کردم، مش ممد بود . مش ممد سبزى فروش را که یادتان هست . همانکه سبزیهایش را لاى کیهان کیلویى مى گذاشت و به مشترى میداد .بعد از سلام و علیک بدون مقدمه رفت سر اصل مطلب و گفت : آقا صاحب این دکه روزنامه فروشى رو دارند اذیت میکنند ....پرسیدم :چى شده؟ .... گفت :چى بگم والله ؟! ... کیهانى ها که خودشون خوب میدونند روزنامه شون رو کسى نمیخره و نمیخونه ، افتادن تو جون روزنامه فروشها ، این بیچاره را هم حسابى کتکش زدن ... شیشه هاى دکه اش را شکستن ... بدتر از این ، اینکه مجبورش کردن دیگه کیهان رو کیلویى نفروشه باید صبح زود ببره در خونه ها به زور بده به صاحب خونه . خودش هم هر روز باید کیهان بخونه ... "یعنى چى از کجا مى فهمند کیهان مى خونه یا نه ؟"....هرشب بهش تلفن میکنند چندتا سئوال از مطالب کیهان مى پرسند، اگه غلط جواب بده معلوم میشه .... مانده بودم چى بگم که دوباره به حرف آمد ... راستى آقا داشتم سبزى لاى کیهان میذاشتم دیدم یه مطلب علیه شما نوشته ، نوشته بود که شما ضد ملى و ضد ایران هستید . قبل از اینکه چیزى بگویم ادامه داد: خودشون هیچ وقت اسم از ایران نمیبرند، فقط زمان انتخابات ایران ، ایران میکنند . همین فوتبال رو وقتى از تلویزیون گزارش میکنند ، تیم همه کشورها رو به اسم هموم کشور میگن ، مثلا میگن تیم فوتبال ایتالیا ، فرانسه ، برزیل ... ولى تیم خودمون و میگن جمهورى اسلامى ایران ، البته وقتى میبازه میگن ایران . والله چى بگم آقا همین آقاى فردوسى پور میگه چرا سرود ایران نواخته میشه فوتبالیستها ى ما مثل بقیه کشورها با شور و حال سرود نمیخونند . آخه چطورى بخونند . سرود همه کشورها از کشورشون میگه ، سرود ما از نظام میگه ، رو پرچممون هم اسم خدا رو فارسى ننوشتند. نمیدونم چى بگم ، فقط سینماست که همه جا میگن سینماى ایران اونم این کیهانى ها دوست دارند اسمش رو عوض کنند . منتظر شنیدن حرفهاى من نماند . سبزى پیچیده شده لاى کیهان را داد و رفت.

Untitled

 

یغما گلرویی، ترانه‌سرا و شاعر نیز در برابر حمله‌های کیهان به جعفر پناهی و محمود دولت‌آبادی از این دو هنرمند Artist و ادیب ایرانی دفاع کرد. کیهان علاوه‌بر پناهی، در روزهای گذشته با یادداشت‌هایی تند به محمدرضا شجریان و محمود دولت‌آبادی هم حمله کرده بود و ادعاها و اتهامات عجیبی را به آن‌ها نسبت داده بود. یغما گلرویی در همین مورد نوشت:

"روزینامه ی محبوبِ شیشه شورها"

آقای شریعتمداری.

ضد ایرانی، شما و روزینامه ی دروغ پراکنتان هستید نه جعفر پناهی عزیز که افتخارآفرینی فیلم جدیدش اسباب کلافگی و مفتنویسی یک روز در میانتان شده است. مبتذل آن کسی ست که نامش لکه ی ننگ تاریخ روزنامه نگاری این سرزمین است نه محمود دولت آبادی گرامی که فخر داستان نویسی ماست و شما هرگز نخواهید توانست یک پاراگراف مانندش بنویسید. این روش فرسوده پرت و پلاگویی دیگر کهنه شده و جواب نمی دهد. سالهاست دستِ شما پیش این مردم رو شده و روزینامه تان تنها محبوب شیشه شورهاست. کاش لااقل در حد ژدانف، یا گوبلز در تبلیغ افکار بوناکتان استعداد داشتید. آه درختانی که در تمام این چند دهه کاغذ انتشار مهملاتتان شده اند روزی دامنتان را خواهد گرفت وگرنه این مردم مدتهاست روزنامه ای که با آن شیشه پاک می کنند را نمی خوانند.

پی نوشت: سبزی فروشتان را عوض کنید، آقای پناهی عزیز. خدا عالم است سبزی های پیچیده شده در کیهان چه میکروبهایی در خود داشته باشند."

Untitled2

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟