قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه 13 آبان

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه انتشار آمارهای جدید از اقتصادهای غربی تجار با احتیاط داد و ستد می کنند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود. این در حالی است که امیدواری ها به حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت چشم انداز اقتصاد جهانی و امیدواری به افزایش تقاضا برای انرژی شده است.

پس از آنکه دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام کردند که در مذاکرات تجاری پیشرفت داشته اند، و اینکه ممکن است توافق در ماه جاری به امضا برسد، قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد بیش از 3 درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت کاهش به 61 دلار و 42 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با 26 سنت افت به 55 دلار و 94 سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت، در آستانه انتشار آمارهای کلان اقتصادی در آمریکا و اروپا و گزارش میزان ذخایر نفت آمریکا ممکن است تجار به فکر برداشت سود از بازار نفت بیافتند.

وی افزود: «من فکر می کنم مذاکرات تجاری همچنان موجب تقویت احساس حاکم بر بازار خواهد شد، اما... تجار نفت در بازار آسیا می خواهند آمارهای متقاعد کننده ای از وضعیت کلان اقتصادی ببینند.»

آمارهای میزان تولید در آمریکا و اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه اعلام شود.

هفته گذشته کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا برای دومین هفته متوالی و ارقام بهتر از بازار کار این کشور در تقویت قیمت نفت موثر بود. پس از آنکه تولید بی رویه نفت موجب لطمه دیدن چشم انداز قیمت انرژی شده، تولید کنندگان مستقل سرمایه گذاری در تولید بیشتر را کاهش داده اند. دیگر عاملی که موجب تقویت قیمت نفت خام امریکا شد تعطیلی خط لوله کی استون بود که نفت سنگین کانادا را به آمریکا می رساند. شرکت مالک این خط لوله روز جمعه اعلام کرد که در تلاش است تا این قطعی برطرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟