انواع وام های قرض الحسنه

به گزارش رکنا، حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، وام مسکن یا وام قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی با نرخ کارمزد ۵ درصد که تا پیش از این وام ۵۰ میلیون تومان بود خوشبختانه امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اقساط وام چقدر است؟

وی افزود: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است؛ بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی را پرداخت می‌کند گفت: دستورالعمل این تسهیلات ظرف امروز یا فردا به دایره اعتبارات بانک‌های صادرات، ملت و مسکن ابلاغ می‌شود و تا ۱۰ روز آینده پرداخت وام در استان‌ها آغاز خواهد شد.

سهرابی درباره شروط دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: افرادی که در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند، همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که مطابق طرح‌های هادی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از شهرداری پروانه ساخت دریافت می‌کنند و تا کنون از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند مشمول این وام خواهند بود.

تضامین دریافت وام ازدواج 70 و 100 میلیونی را خود بانکها مشخص می کنند

شهرزاد دانشمندی امروز در نشستی به مناسبت آغاز هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان که با حضور معاون جوانان این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص تعویق سه ماهه اقساط وام ازدواج پس از پاندمی کووید ۱۹، اظهار کرد: پرداخت این اقساط به پایان مدت زمان پرداخت کامل وام موکول شد و مردم می توانند در صورتی که شعبات اصرار به دریافت اقساط وام خلاف روند ذکر شده را دارند، شکایات خود را در سامانه بانک مرکزی ثبت کنند تا در صورت وجود مستندات، مساله پیگیری شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین گفت: تسهیلات قرض الحسنه سه ماهه آخر ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تعویق شد ولی بعد از آن تعویقی نداشتیم. مردم می توانند موارد خلاف و مشکلات را در بخش رسیدگی به شکایات سامانه بانک مرکزی ثبت و کد پرونده و کد شعبه متخلف را برای رسیدگی درج کنند و اگر مستنداتی وجود داشته باشد حتما بررسی می کنیم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ سامانه ازدواج راه اندازی شد و تمام جوانان می توانند به این سامانه دسترسی و با ثبت نام از خدمات بانکی بهره مند شوند، تصریح کرد:

از سال ۱۳۸۸ تا کنون ۱۲ میلیون و ۶۳۵ هزار متقاضی از تسهیلات وام ازدواج به مبلغ ۱۴۴ هزار میلیارد تومان بهره مند شده اند. علیرغم وجود شرایط پاندمی کرونا ۲۴۲ هزار متقاضی از تسهیلات وام ازدواج به مبلغ ۲۰۷ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال  بهره مند شده و ۳۵۱هزار نفر در نوبت وام هستند.

به گفته دانشمندی، پیش بینی می شود در سال جاری حدود یک میلیون نفر متقاضی دریافت وام داشته باشیم. در سال گذشته نیز ۸۰ هزار نفر درصف وام بودند که به علت افزایش سقف وام، چون مدارک را دیرتر ارایه داده بودند، تسهیلات خود را دیرتر دریافت کردند یا هنوز دریافت نکرده اند. این آمار به معنای حداقل بودن افراد در صف ازدواج است.

کدخبر: 703781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟