قیمت شکر و قیمت سیمان افزایش یافت

در اطلاعیه جدید از یکی از شرکت های تولیدی قیمت شکر و قیمت قند مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین روز گذشته در اطلاعیه دیگری یک گروه سیمانی در ارتباط با افزایش قیمت سیمان فله شفاف‌ سازی کرد.

قیمت گذاری جدید شکر

به گزارش اقتصادی رکنا، در این ارتباط شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در اطلاعیه خود از مقررات جدید درخصوص نحوه قیمت‌گذاری شکر شفاف‌سازی کرد. در این اطلاعیه گفته شده که با توجه به نامه انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران درخصوص تعیین قیمت فروش شکر تولیدی سال‌جاری و بر اساس بند ۳-۱۳ یکصد و بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی از سوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار و همچنین ابلاغیه مورخ ۰۵/ ۱۱/ ۹۹ سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد که قیمت شکر از ابتدای سال ۱۴۰۰ بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل تعیین شود.

«قثابت» در این اطلاعیه عنوان کرده است: «براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری فوق و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته و با عنایت به افزایش قیمت هر کیلو چغندرقند بهاره با عیار پایه ۱۶ از ۶۰۲۴ ریال به ۱۲۴۷۶‌ریال برای سال زراعی۱۴۰۰ و در نظر گرفتن اثرات آن بر روی بهای تمام شده، قیمت تمام شده شکر با احتساب ۱۷ درصد سود فعالیت طبق دستور العمل ابلاغی از بهای بازار بیشتر خواهد بود و با توجه به شرایط بازار، نرخ فروش متفاوت خواهد بود و آثار سود و زیان آن به‌طور دقیق مشخص نیست، لذا میزان و نرخ فروش محصولات تولیدی طی گزارش فعالیت ماهانه به استحضار فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.»شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در سال مالی گذشته به میزان ۲/ ۱۹ میلیارد تومان از محل فروش شکر درآمد کسب کرده بود؛ رقمی که ۶۶ درصد از کل درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص داده است.

بررسی قیمت سیمان

همچنین روز گذشته در اطلاعیه دیگری گروه صنایع سیمان کرمان در ارتباط با افزایش قیمت سیمان فله شفاف‌سازی کرد. بر اساس نامه‌ای که در ۱۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰ انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان منتشر کرده، قیمت هر تن سیمان فله برای مصرف‌کننده نهایی به دلیل افزایش هزینه‌های فروش مستقیم به شکل فرمول زیر تعیین خواهد شد. قیمت مصوب هر تن سیمان فله به علاوه حداکثر ۱۲‌درصد قیمت مصوب بابت هزینه‌های فروش مستقیم به علاوه ۹ درصد ارزش افزوده.شرکت قند مرودشت هم از اشتغال نیروی انسانی و افزایش درآمد این شرکت توضیحاتی ارائه داده است. گفته شده با توجه به اینکه موضوعات فوق باعث افزایش درآمد و سود پیش‌بینی شده منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۰ می‌شود، شرکت اقدام به افشای گروه‌ب کرده است. ضمنا مبلغ فروش قند در ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۰ به مبلغ ۸/ ۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به جمع‌کل فروش در مدت مذکور ۳۴ درصد می‌شود، در حالی‌که فروش قند در ۱۲ ماهه سال مالی قبل ۲/ ۲۷ میلیارد تومان بوده و نسبت آن به جمع‌کل فروش در همان سال ۱۹ درصد می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟