مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟

ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست امروز شنبه ۲۲ خرداد خود سه مصوبه مسکنی شامل تمدید امکان ثبت نام خانوارها در سامانه ملی املاک و اسکان، تمدید سقف اجاره بها برای مستأجران و افزایش رقم تسهیلات ودیعه مسکن داشت.

به گزارش رکنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره این مصوبات اظهار کرد: وام ودیعه مسکن برای تهران ۷۰ میلیون، برای کلانشهرها ۴۰ میلیون و برای سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط عدم تمدید اتوماتیک اجاره بها

اسلامی گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در ۹ بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است و بندهایی نیز به آن اضافه شده که مراجع صالحه می‌توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: بندهای از این مصوبه شامل «اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد» یا «مالک خانه را بفروشد» یا «اگر مالک پروانه احداث گرفته و می‌خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد»، «اگر مستأجر به شیوه‌ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد»؛ که این موارد اگر در مراجع صالحه تشخیص داده شود، مستأجر ملزم به تخلیه ملک خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهر

 

کدخبر: 696099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟