استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه به دلیل ممنوعیت تردد

به گزارش رکنا، به نقل از سازمان هواپیمایی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل ممنوعیت تردد سراسری در کشور ترکیه، شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرویز، سان اکسپرس، پگاسوس، فری برد، تیلویند، کرندون و شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه هستند.

محمد حسن ذیبخش اظهار داشت: با توجه به اعمال ممنوعیت تردد رفت و آمد در سراسر کشور از ساعت ۱۹ روز پنج شنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ تا ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۱۷ می ۲۰۲۱ به منظور پیشگیری از گسترش کووید ۱۹ و در عین حال اجازه ورود توریست خارجی به آن کشور، سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای، کلیه شرکت‌های هواپیمایی را به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه ملزم کرد.

وی افزود: در صورت درخواست ابطال بلیت و دریافت وجه آن از سوی مسافر، چنانچه تاریخ عزیمت و بازگشت مسافر از ایران به ترکیه بین دو بازه زمانی مذکور باشد، باید وجه بلیت صادره به صورت کامل و بدون اخذ هرگونه جریمه استرداد شود.

ذیبخش با بیان اینکه بلیت‌های دو طرفه RT که تاریخ رفت و بازگشت آنها به ایران بین بازه زمانی ۲۷ لغایت ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ است مشمول این بند نمی‌شود، افزود: در صورت درخواست مسافر تغییر تاریخ پرواز خروجی از ایران به تاریخی بعد از تاریخ رفع محدودیت‌های اعلامی توسط دولت ترکیه است و هرگونه تغییر رزرواسیون و صدور بلیت جدیدRebooking/Reissue باید بدون جریمه صورت پذیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تغییر رزرواسیون پرواز خروجی در محدوده زمانی ممنوعیت تردد در ترکیه به درخواست مسافر، مشمول این بند نخواهد بود و تابع مقررات کلاس نرخی در خصوص شرایط تغییر رزرواسیون است.

وی تصریح کرد: بلیت مسافرانی که از فرودگاه‌های ترکیه به صورت ترانزیت (توقف کمتر از ۲۴ ساعت) استفاده می‌کنند و مقصد نهایی آنها کشور ثالث است، مشمول این بخشنامه نمی‌شود و کلیه بلیت‌هایی که مغایر با این بخشنامه ابطال و وجه آنها به طور کامل استرداد نشده است باید مجدداً بررسی و ضمن اطلاع رسانی نسبت به استرداد جریمه کسر شده به مسافر اقدام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟