آیا تخم‌مرغ گران می‌شود؟

به گزارش رکنا، تولید‌کنندگان تخم‌مرغ از نرخ پایین فروش این محصول می‌گویند و هشدار می‌دهند که اگر دولت حمایت نکند داستان مرغ برای تخم‌مرغ هم تکرار خواهد شد، منظور آنها این است که نرخ تخم‌مرغ به شدت افزایش می‌یابد.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ در چند ماه گذشته ثبات و پایداری نداشت، زمانی نرخ تخم‌مرغ و زمانی مرغ بالا رفته است؛ اما مدتی است که نرخ مرغ ازکیلویی ۴۰ هزار تومان عقب نشینی کرده و اکنون در نرخ ۲۵ هزار تومان تقریبا تثبیت شده است اما به گفته تولید‌کنندگان این بار محصول تخم‌مرغ در معرض افزایش شدید نرخ قرار دارد

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ؛در یک برنامه رادیویی گفت: «قیمت تخم‌مرغ ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دولتی به فروش می‌رود و اگر این شرایط ادامه یابد تولید تخم‌مرغ کمتر شده و نرخ آن بسیار افزایش می‌یابد.»

وی با اشاره به وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور از دولت درخواست کرد که برای جلوگیری از بروز مشکل در تولید تخم‌مرغ از مرغداران حمایت و اقدام به ذخیره تخم‌مرغ کند.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری کیلویی ۱۴ هزار تومان است که به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، تولید‌کنندگان به دلیل افزایش تولید و نبودن بازارهای صادراتی مجبورند ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب بفروشند.

نبی پور پیشنهاد کرد: تعرفه صادرات برداشته شود یا خرید تضمینی انجام شود یا اینکه دولت به مرغداران اجازه ذخیره تخم‌مرغ در سردخانه‌ها را دهد. اگر دولت امروز که نرخ تخم‌مرغ پایین آمده ذخیره نکند فردا که نرخ گران شد نباید از مرغداران گله کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟