واریزی مهم  برای خانواده ها + جزئیات

در حالی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم که تاکنون دو یارانه در این ماه پرداخت شده و با پرداخت یک یارانه دیگر، پرداختی‌های این ماه پایان خواهد یافت. یارانه رمضان و یارانه معیشتی، از یارانه‌های پرداختی این ماه بوده و یارانه نقدی نیز طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

یارانه‌های پرداختی رمضان کدام بود؟

یارانه رمضان اولین یارانه‌ای بود که در این ماه پرداخت شد؛ این یارانه منحصرا مربوط به ماه رمضان بوده و در روزهای ابتدایی رمضان به حساب ۶۰میلیون ایرانی واریز و حواشی بسیاری به دنبال داشت؛ پرداخت این یارانه منوط به داشتن شروطی بود؛ برای مثال افرادی که بیش از سه سفر خارجی رفته بودند، امکان دریافت آن را نداشتند.

بسیاری عقیده داشتند یارانه رمضان به مقداری که از پیش مشخص شده بود، واریز نشده و کمتر از مبلغ اعلامی پرداخت شده است؛ اما در واکنش به این اعتراضات، گفته شد، مبلغ یارانه رمضان درست بوده و مبالغی که پیشتر از آن‌ها صحبت بود، صحت نداشته است.

مبلغ ی ارانه معیشتی بنزین، براساس تعداد اعضای خانوار تعیین می‌شود؛ خانواده‌های یک نفره، ۵۵هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر، ۲۰۵هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

قسط وام کرونا هم از یارانه معیشتی کسر شد

پنجمین قسط از دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه معیشتی این ماه کسر شد و افرادی که این وام را دریافت کرده بودند، به دلیل کسر اقساط یارانه کمتری دریافت کردند.

یارانه نقدی؛ دیگر واریزی ماه رمضان

یکی دیگر از یارانه‌هایی که در روزهای پایانی این ماه (ماه رمضان) پرداخت می‌شود، یارانه نقدی خواهد بود؛ یارانه نقدی حدود ده سال است که هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود.

این یارانه از همان روزهای ابتدایی تا کنون که یک دهه از پرداختش می‌گذرد، به مبلغ ۴۵هزار و ۵۰۰تومان برای هر نفر بوده است؛ همچنین باید گفت: حذف یارانه ثروتمندان و افزایش مبلغ این یارانه از اخباری است که همواره از آن صحبت می‌شده؛ اما هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است و در این ماه هم همان ۴۵هزار و ۵۰۰تومان برای هر نفر، به افراد تعلق خواهد گرفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
کارگر آنلاین

کدخبر: 685630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟