افزایش قیمت قند و شکر واقعیت دارد؟

به گزارش رکنا، محمد رضا برگی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چندنرخی شدن شکر و افزایش قیمت آن در خصوص چرایی شکل گیری صف‌ فروش برای این صنایع در بازار سرمایه بیان کرد: این درست است که در حال حاضر این محصول چند نرخی شده است و شکر کارمزدی نرخش تغییر کرده، ولی این موضوع خیلی بر قیمت سهم تاثیر گذار نخواهد بود، چرا که آن چنان حاشیه سود شرکت‌ها تغییر نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در ابتدا در کلیت بازار به ویژه صنعت قند و شکر، شرایط نرمالی ندارد و در ناکارآمد‌ترین حالت خود قرار دارد. ابتدا باید آن ثبات اولیه در صنایع‌ eps محور و سود ساز پدیدار شود تا در مرحله بعد بتوانیم این موضوع را به کل بازار تعمیم دهیم، اما حال این اتفاق (چند نرخی بودن و افزایش قیمت شکر) نیز نمی‌تواند وضعیت عملیاتی این شرکت‌ها را خیلی دچار تغییر کند.

برگی در ادامه بیان کرد: نمی‌توان گفت که در شرایط کنونی این تغییر قیمت‌ها و تغییر نرخ‌ها سبب می‌شود که قیمت سهام قند و شکر تغییر کند و روندی افزایشی بگیرد، زیرا این صنعت افت‌های خود را انجام داده، اما همچنان داخل این صنعت سهم‌هایی نیز هستند که آن چنان افت قیمت نداشته‌اند و همچنان می‌تواند افت داشته باشند.

این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که این قند و شکر جز صنایع کوچک هستند و بازار با عدم نقدینگی مواجه است از نظر من صف فروش این صنعت ادامه دار خواهد بود و منتظر هستیم که ببینیم چه تصمیماتی برای کلیت بازار گرفته می‌شود و برای سهم‌ها و صنایع کوچک بازیگران بازار چه برنامه‌ای برای جمع آوری این صف‌ها دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 685140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟