قیمت انواع خودرو در بازار افزایش یافت + قیمت ها

به گزارش رکنا، مذاکرات وین از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد و بسیاری بر این باور بودند که با آغاز مذاکرات شاهد افت قیمت در بازار خودروهای پرطرفدار داخلی خواهیم بود، اما این پیش بینی درست از آب در نیامد و بازار نه تنها با افت قیمت مواجه نشد، بلکه رشد قیمت را نیز تجربه کرد. عدم تحقق پیش بینی ها در حالی است که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند باید تا پایان مذاکرات منتظر بود؛ چرا که در حال حاضر بازار در رکود بسر می برد و نمی توان در خصوص اثر این عامل در بازار اظهار نظر کرد. از سوی دیگر هر نشانه ای از مذاکرات می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل احتمالا هفته آینده شاهد نوسان در بازار خودرو خواهیم بود.

از سوی دیگر با شیوع ویروس کرونا که تشدید محدودیت ها را به همراه داشت مراکز شماره گذاری خودرو نیز تا اطلاع ثانوی بسته شدند، این خبر نیز می‌توانست عاملی در جهت کاهش قیمت‌ها عمل کند. پارامتر دیگری که موجب شده بود پیش‌بینی‌ها درباره بازار خودرو روندی نزولی را نشان دهد، سنت همه‌ساله بازار بود، طبق سنت هرساله ما در ماه پایانی سال شاهد جهش تقاضا بوده و در نتیجه در نخستین ماه سال جدید تقاضا برای خرید خودرو باافت مواجه می‌شد، این سنت هم امسال عملی نشد و در اسفندماه با رکود گسترده در بازار مواجه شدیم و با این حال و با تداوم رکود ، بازار خلاف جهت پیش بینی شده حرکت کرد تا به این طریق هفته سوم فروردین با رشد قیمت خودرو به پایان رسد.

بازار در سومین هفته فروردین

رصد بازار خودرو در هفته سپری شده نشان دهنده آن است که دامنه نوسان در برخی از برندها بین یک تا 11 میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر برخی از خودروها نیز این هفته را با ثبات قیمت به پایان رساندند.

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در سومین هفته فروردین ماه بیشترین رشد قیمت به «سمند LX » اختصاص داشته است؛ بطوریکه این خودرو رشد 11 میلیونی قیمت در بازار را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد و با قیمت 190 میلیون تومان در بازار معامله شد.

در رده بعدی نیز بیشتری افزایش قیمت به «کوییک R» اختصاص یافته است؛ این خودرو این هفته رشد قیمت 5 میلیونی را تجربه کرد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات ساپا رکوردار رشد قیمت بود. براساس ارزیابی بازار، «کوییک معمولی» با رشد 4 میلیونی قیمت نسبت به ابتدای هفته با قیمت 144 میلیون تومان در بازار معامله شد و «کوییک R» نیز با رشدی 5 میلیونی در بازار با قیمت 154 میلیون تومانی این هفته را به پایان رساند.

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

از دیگر محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت 268 میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد و مشخص نیست این خودرو در تحویل رسمی با چه قیمتی به دست خریداران خواهد رسید.

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو 206 این هفته را با افت قیمت به پایان رسید. براساس رصد بازار، خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی 206 تیپ 2 این هفته را با افزایش 3 میلیونی قیمت به پایان رساند و در بازار با قیمت 201 میلیون تومان معامله شد.

ارزیابی صورت گرفته از بازار نشان دهنده آن است که تیپ 5 این خودرو هفته سپری شده را بدون تغییر قیمت به پایان رساند و با قیمت 258 میلیون تومان در بازار معامله شد. همچنین با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول خانواده 206 که همواره توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند، این خودرو در بازار در محدوده قیمتی 245 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 3 میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت خانواده سمند در بازار

در میان محصولات ایران خودرو نیز «سمند LX» بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و با افزایش 11 میلیونی نسبت به ابتدای هفته سپری شده در بازار با قیمت 190 میلیون تومان در بازار معامله شد.

«سمند lx با موتورEF7» نیز هفته گذشته افزایش 4 میلیونی قیمت را تجربه کرد و در بازار با قیمت 207 میلیون تومان در بازر قیمت خورد.

«سمندسورن» هم 245 میلیون تومان در بازار معامله شد و با این شرایط هفته گذشته را با افزایش یک میلیونی قیمت به پایان رساند.

قیمت تیبا  و ساینا در بازار

از دیگر محصولات بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که این خودرو این هفته را با قیمت 125 میلیون تومان در بازار معامله شد و نسبت به هفته گذشته افزایش دو میلیونی قیمت را تجربه کرد . قیمت «تیبا2» معمولی نیز در بازار 135میلیون تومان در بازار قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته رشدی دو میلیون تومانی داشت.

اما ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است از دیگرخودروهایی است که در این هفته رشد قیمت داشته است. براساس ارزیابی بازار ساینا درهفته سپری شده با قیمت 137 میلیون تومان در بازار معامله شد و رشد دو میلیون تومانی را تجربه کرد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟