قیمت مرغ و قیمت تخم مرغ در بازار اعلام شد

​به گزارش رکنا، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در گفتگوی با رکنا ضمن انتقاد از ناهماهنگی در توزیع مرغ که به صف های طولانی منجر شده است، گفت: وضعیت تولید و تامین مرغ بازار خوب است. مردم هیچ شهری در ایران نباید مرغ غیر از 20 هزار و 400 تومان را خریداری کند.

همچنین حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درخصوص قیمت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر که مرغداران تولید خود را با نرخ مصوب عرضه می کنند، قیمت مرغ در بازار آزاد نباید بالاتر از ۲۱ تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شود.

قیمت تخم مرغ در بازار

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار( میهن)  در گفتگو با رکنا ضمن بیان این که تولید کنندگان ما در وضعیت کنونی کشور همکاری و همراهی می کنند و حاشیه سود بسیار پایینی دارند، گفت: قیمت مصوب تخم مرغ از درب مرغداری ها کیلویی 14 هزار تومان است اما با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا تولید کنندگان ما تخم مرغ را زیر قیمت مصوب به قیمت 13 هزار و 300 تومان تا 13 هزار و 800 تومان به فروش می رسانند. یک شانه تخم مرغ 30 عددی درب مرغداری بین 26 تا 27 هزار تومان فروخته می شود که براین اساس قیمت یک شانه تخم مرغ 30 عددی در مغازه ها و فروشگاه ها باید بین 30 تا 32 هزار تومان به فروش برسد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار ( میهن) ضمن اعلام قیمت تخم مرغ در بازار گفت: بسته بندی باید اجرا شود و جزو لاینفک محصول بسته بندی است ، حتی اگر باعث افزایش قیمت ها بشود. زیرا رعایت بهداشت و سایز یک دست در بسته بندی تخم مرغ ارزشمند است. اما در حال حاضر باتوجه به افزیش قیمت گوشت و مرغ در بازار زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست.

صدرا علی اکبرخانی در ادامه گفت: اگر قیمت تخم مرغ بیش از 30 تا 32 هزار تومان در بازار به دست مردم می رسد، دستگاه های نظارتی باید بر کار خرده فروشی ها و فروشگاه ها نظارت کنند. ما آمادگی این را داریم که به هر مجموعه ای تخم مرغ شانه ای 26 تا 27 هزار تومان تحویل دهیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟