افزایش قیمت بلیط اتوبوس بین شهری در ایام نوروز / وضعیت سفرهای خارجی مشخص شد

به گزارش رکنا، روابط عمومی یکی از شرکت های معتبر اتوبوس رانی گفت: قیمت های جدید هنوز اعلام نشده است و شرکت های اتوبوس رانی منتظر هستند که قیمت ها در سامانه جامع اعلام نرخ بلیط درج شود.

وی ادامه داد: قرار است افزایش قیمت 20 درصدی نسبت به قیمت های حال حاضر داشته باشیم. قیمت ها سالی یک بار افزایش می یابد. 

این روابط عمومی شرکت های اتوبوس رانی در ادامه گفت: در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، مسافران و رانندگان حتما باید ماسک بزنند. ردیف های 2 نفره یک نفره می شود. در سامانه ای که در اختیار داریم با کد ملی مسافران از وضعیت کرونای افراد استعلام می گیریم و اگر در طول 2 هفته گذشته تست کرونای مثبتی از ایشان ثبت شده باشد ، ممنوعیت سفر دارند.

قابل ذکر است که در حال حاضر، شرکت ‌های اتوبوس ‌رانی متعددی وجود دارند که تمام مسیرهای داخل را پوشش می‌دهند. اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا سفرهای خارجی هنوز راه اندازی نشده است و ممنوع است.

پرسش های متداول مسافران:

آیا نیاز به خرید بلیط اتوبوس برای کودکان و اطفال زیر ۲ سال هم وجود دارد؟
بلیط اتوبوس افراد زیر دو سال در صورتی که صندلی به آن‌ها تعلق نگیرد رایگان است ولی در صورتی که نیاز به استفاده از صندلی داشته باشید، می‌بایست هزینه بلیط اتوبوس را کامل پرداخت نمایید.

امکان حمل حیوانات خانگی در داخل اتوبوس وجود دارد؟
طبق قوانین سازمان حمل‌ونقل امکان حمل حیوانات زنده در اتوبوس وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای استفاده از اتوبوس چیست؟
به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) برای دریافت بلیط الزامی است.

آیا برای استفاده از اتوبوس نیاز به پرینت بلیط است؟
برای استفاده از بلیط‌ اتوبوس، چاپ بلیط در دفتر تعاونی مربوطه با ارائه پیامک شماره بلیط و کارت شناسایی معتبر الزامی است.

جهت سوار شدن به اتوبوس چه مدت قبل از حرکت در ترمینال حضور داشته باشیم؟
در صورتی که حرکت سرویس در ساعت مقرر انجام گردد مسافر می بایست حداکثر 30 دقیقه قبل حرکت سرویس در ترمینال مبدا حضور داشته باشد.

چگونه می‌توانم بلیط اتوبوسم را استرداد کنم؟
در صورت قابل استرداد بودن بلیط خریداری شده، در «پنل کاربری» از منوی «سفارشات و استردادها»، سفارش مورد نظر را انتخاب کنید؛ بعد از کلیک بر روی گزینه استرداد و تکمیل مراحل، بلیط مورد نظر طبق قوانین و مقررات استرداد می‌شود.

هزینه‌ای که مسترد می‌شود به همان شماره حسابی واریز می‌شود که خرید انجام شده است. اگر لازم است که هزینه مسترد شده به حساب دیگری واریز گردد، باید با پشتیبانی تماس گرفته و آن‌ها را در جریان بگذارید.

میزان بار مجاز هر مسافر در سفر با اتوبوس چقدر است؟
طبق قوانین سازمان حمل‌ونقل میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است. البته برخی از تعاونی‌ها با دریافت هزینه، امکان حمل بار تا 40 کیلوگرم را نیز ارائه می‌دهند. همچنین یکی دیگر از مسائلی که در این زمینه باید مد نظر قرار بدهید، تعاونی اتوبوس شماست.

معمولا تعاونی ها، علاوه بر قوانین کلی میزان بار مجاز، قوانین خاص خودشان را دارند که در بعضی موارد، با قوانین تعاونی های دیگر فرق می‌کند. برای این که از میزان بار مجازتان مطمئن شوید و در حین سفر به مشکل برنخورید، به تعاونی که از آن بلیط تهیه کرده‌اید زنگ زده و از آن‌ها سوال کنید.

به این موضوع هم دقت کنید که اگر میزان بار اضافه شما بیش از حد باشد، متصدی اتوبوس ممکن است از گذاشتن آن‌ها در اتوبوس ممانعت کند. در این نوع مواقع می‌توانید در این مورد صحبت کنید که هزینه میزان بار اضافه‌تان را پرداخت کنید تا بتوانید همه وسیله‌هایتان را با خودتان حمل کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟