جدیدترین قیمت خانه در شرق تهران / معاملات کاهش یافت

به گزارش رکنا، مشاوران املاک در شرق تهران معتقدند معاملات مسکن در شرق روندی کاهشی به خود گرفته و نرخ مسکن نیز در پی رکود معاملات کاهش داشته است؛ نمونه واحدهای ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نیز این موضوع را تصدیق می‌کند.

منطقه۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ مناطقی است که در شرق تهران قرار دارد و نرخ مسکن نیز هر چه به شمال تهران نزدیک می‌شویم افزیش خواهد داشت؛ تهرانپارس، مجیدیه، پاسداران، نارمک، وحیدیه و... از محله‌های تهران در شرق محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی نرخ مسکن در این محله‌ها خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه اول بهمن ماه۹۹ (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

تهرانپارس یکی از محله‌های شرق تهران است که واحدهای نوساز آن از متری ۳۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته این رقم طبق گفته کارشناسان مشاور املاک بوده و براساس معاملات انجام‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، یک واحد ۱۴۵متری و یک سال ساخت در آن متری ۳۳میلیون و ۷۹۳هزار تومان معامله شد؛ همچنین نرخ مسکن برای یک خانه ۱۵۵متری و ۲۰سال ساخت در حسین آباد ۴۴میلیون و ۱۹۳هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

قیمت مسکن در محله مجیدیه

واحدهای محله مجیدیه نیز از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که در نیمه اول بهمن ماه یک خانه ۶۸متری و ۹سال ساخت در آن متری ۲۳میلیون و ۸۴۷هزار تومان به فروش رسید. واحدی ۱۶۱متری و ۸سال ساخت در کاظم آباد نیز با نرخ ۷میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به فروش رسید.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص معاملات انجام‌شده در شرق این است که واحدهای شرق غالبا در متراژهای پایین معامله شده است و تعداد واحدهای متراژ بالا در نیمه اول بهمن ماه بسیار کمتر بود.

قیمت ها در منطقه 8 و محله نیروی هوایی

منطقه۸ از مناطق شرق تهران است که تعداد زیادی از واحدهای آن در متراژ پایین معامله شد؛ یک واحد ۵۹متری و ۸سال ساخت در کرمان متری ۲۸میلیون و ۷۹۸هزار تومان، خانه‌ای ۳۷متری و ۹سال ساخت در لشگر با نرخ ۷۷۵میلیون تومان، یک دستگاه آپارتمان ۲۹متری و ۷سال ساخت در وحیدیه ۶۶۵میلیون تومان و یک خانه ۵۹متری و ۸سال ساخت در مجیدیه متری ۲۸میلیون و ۷۹۸هزار تومان به فروش رفت.

نیروهوایی یکی از مناطق گران نرخ در حوزه نرخ مسکن در شرق تهران است و نرخ برخی واحدهای آن به متری ۵۰میلیون تومان و حتی بالاتر نیز می‌رسد؛ یک واحد ۱۱۵متری و یک سال ساخت در این محله متری ۳۷میلیون تومان فروخته شد؛ همچنین واحدهای محله پیروزی از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که فردی برای خرید واحدی ۷۴متری و ۱۵سال ساخت در این محله ۲۲میلیون و ۶۲۰هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت کرد.

یک خانه ۵۴متری و ۳سال ساخت در مینایی متری ۲۲میلیون و ۸۲۶هزار تومان، واحدی ۶۵متری و ۲سال ساخت در شیوا متری ۲۴میلیون و ۳۸۴هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان ۸۶متری و یک سال ساخت در آهنگ متری ۳۵میلیون و ۲۳۲هزار تومان معامله شد.‎آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟