چرخ‌های توسعه اقصاد کشور پرقدرت به مسیر خود ادامه می دهد

برنامه و افتتاح طرح های دولت تدبیر و امید در هفته دوم مهرماه با سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آغاز شد و وی با حضور در استان هرمزگان، خبرهای خوبی در بخش فولاد، بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی و ۱۲ طرح دریایی و بندری و نوسازی خطوط ریلی برای مردم این منطقه داشت .

پنجم مهرماه دیگر مسوولان از جمله کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جعفر سرقینی سرپرست وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران، مهدی علیخانی معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی معاون اول رییس جمهوری به همراه جهانگیری میهمان مردم هرمزگان بودند و برنامه های مختلفی داشتند که در ادامه به محور سخنان آنها اشاره می شود:

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی

طرح های پرورش ماهی در قفس مورد حمایت این وزارتخانه قرار می گیرند و موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی در کنار فعالان این بخش قرار دارد.

سال گذشته به خاطر بیماری لکه سفید ضربه سنگینی به کشور وارد شد و درحال حاضر وضعیت خوبی داریم و حتی وزن میگوها هم بالا رفته است.

جعفر سرقینی سرپرست وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت

ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ میلیون تن در زمان حاضر رسیده است.

با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها با اتکا به روحیه جهادی رشد تولید فولاد خام کشور ۶.۵ درصد شده است.

مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران

از ۸ میلیون تن کالاهای مانده در گمرکات کشور، ۷ میلون تن کالای اساسی و غیر اساسی و یک میلون تن کالای کانتینری است.

گمرک شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین گمرک کشور، امانتدار کالاهای گمرکی در این منطقه است.

مهدی علیخانی معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی معاون اول رییس جمهوری:

پیش نویس سند توسعه فرهنگی در کشور تهیه شد.این سند با هدف تامین زیر ساخت‌های فرهنگی و اهمیت به اقتصاد فرهنگ در قالب اقتصاد مقاومتی که حاصل نشست‌های چندین وزارت‌خانه مرتبط بوده تهیه و در حال اجرایی شدن است.

مسوولان در ادامه سفرهای خود در هفته دوم مهرماه به استان های زنجان، آذربایجان غربی، گلستان، کرمانشاه، همدان و خراسان جنوبی سفر کردند و طرح های مختلفی به بهره برداری رسید .

پنجشنبه ۱۰ مهرماه روز پر کاری برای دولتمردان بود، از جمله اینکه در بیست و ششمین «پنجشنبه افتتاح» درخت دانش در حوزه های علم و فناوری با سرمایه‌گذاری ۵۰۴ میلیارد تومانی به بار نشست و طرح هایی از علوم دارویی، واکسن سازی و بیوتکنولوژی در استان‌های تهران، البرز و مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

خط تولید فرآورده های مشتق از پلاسما در کرج، خط تولید واکسن HPV در تهران، خط تولید ماده اولیه دارویی سرترالین در ساوه و خط تولید بایوفسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی در استان البرز عناوین این طرح ها بودند.

۱۰ مهرماه همچنین استان های مرکزی، تهران، کرمانشاه، کردستان، فارس، گلستان و زاهدان میزبان مسوولان بودند و این سفرها دستاوردهای مهمی برای مردم این استان ها به همراه داشت .

علیرضا رزم حسینی که روز هشتم مهرماه با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر رای اعتماد برای احراز وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفت از ابتدای روزهای کاری خود عزم خود را برای مرتفع کردن مشکلات جزم کرد و در اولین برنامه خود ۱۱ مهرماه راهی استان فارس شد و در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه صنایع تکمیلی نورد و کلاف فولادهای آلیاژی و کربنی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار، تولیدکننده انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی و کیفی به ظرفیت یک میلیون تن با میزان سرمایه گذاری بیش از ۲۱هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۷۰ نفر، شرکت کرد.

اما پرونده برنامه سفر و افتتاح طرح های دولت در هفته دوم مهرماه با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در یزد بسته شد.

برنامه سفر: آیین افتتاح فاز دوم جاده سلامت یزد - تفت، جاده پیاده روی و دوچرخه سواری، نشست هم‌اندیشی شهرداران استان یزد در میبد

محور سخنان:

- با وجود بحران‌هایی که مقابل روی کشور قرار گرفت، هرگز پروژه‌های عمرانی تعطیل نشد و با تدبیر دولت و مسئولان اجرای پروژه‌های مهم تداوم یافته است.

- کشور بیش از ۲۳ بحران را پشت سر گذاشته که مهمترین آنها سیل اسفند سال گذشته در ۲۵ استان، آتش‌سوزی و زلزله و در نهایت شیوع کرونا و قرنطینه و تعطیلی را در یک سال اخیر شاهد بودیم.

- در هفته دفاع مقدس ۱۸ هزار پروژه عمرانی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی شهرداری‌ها پیگیری و به بهره‌برداری رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟