دلار وارد کانال 30 هزار تومان شد

به گزارش رکنا، قیمت ارز در بازار آزاد در آخرین روز هفته گذشته به بیش از 30 هزار تومان رسید؛ اتفاقی که رکوردی جدید در بازار ارز کشورمان ثبت کرد.
این قیمت در حالی محقق شد که روز پیش از آن قیمت دلار 29300 تومان بود و ظرف 24 ساعت بیش از 700 تومان افزایش پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مانند روند یک ماه گذشته صرافی‌های معتبر در بازار ارز هیچ حضوری ندارند و صرفا فعالان غیررسمی در آن فعالیت می‌کنند.

 دولت ارزش پول ملی را رها کرده است در این شرایط رئیس مجلس شورای اسلامی به قیمت ارز واکنش نشان داد و تصریح کرد: بدون ‌شک در برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق عمل کنیم و نباید آرزوهای‌مان را بنویسیم، بنابراین در برنامه ۵ ساله با پیش‌بینی ۳ الی ۴ حکم باید مسؤولیت تحقق احکام به مسؤولان استانی واگذار شود، زیرا مجلس باید در سطح ملی با قانون‌گذاری محکم درصدد حفظ ارزش پول ملی باشد.
وی افزود: دولت ارزش پول ملی را رها کرده و می‌خواهد مساله زباله استان را حل کند و در هر دو به مشکل می‌خورد و با این نوع مدیریت در صنعت و کشاورزی نیز مشکل ایجاد می‌شود. قالیباف بیان کرد: وقتی ارزش پول ملی لجام‌گسیخته است، تحول در اقتصاد شکل نمی‌گیرد، زیرا شرط اول توسعه، ثبات در اقتصاد است.

۸ میلیارد دلار ارز صادرکنندگان به کشور بازگشت رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همان‌طور که پیش‌تر گفتم روند عرضه و معاملات حواله‌های ارزی در بازار دوم در بستر سامانه نیما بویژه در ۳‌ماهه اخیر بهتر از قبل شده است. عبدالناصر همتی افزود: صادرکنندگان بالغ بر ۸ میلیارد دلار از تعهدات ارزی ۲۷‌میلیارد دلاری ایفا نشده خود، مربوط به پروانه‌های صادراتی سال‌های 98- 1397 خود را بتدریج به چرخه اقتصاد کشور آورده و مانده تعهدات آنها به حدود ۱۹ میلیارد دلار کاهش یافته است. رئیس کل بانک مرکزی نوشت: میانگین وزنی نرخ ارز نیما نیز با روند کاهشی به محدوده ۲۳ هزار تومان به ازای هر دلار رسیده است که البته تاثیر خود را بتدریج در نرخ‌های بازار نشان خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟