قیمت جهانی طلا امروز جمعه 10 مرداد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار آمار بسیار ضعیف از اقتصاد آمریکا و افزایش تردیدها در خصوص ترمیم سریع اقتصاد این کشور ارزش دلار آمریکا باز هم کاهش یافته و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به حضور در بازار طلا پیدا کرده اند قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در 8 سال و نیم گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد رشد به 1975 دلار و 44 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 1.5 درصد رشد به 1970 دلار و 70 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا امروز به پایین ترین رقم در 2 سال اخیر رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه در یک دهه اخیر قرار گرفت. این مسئله سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

علاوه بر آمارهایی که نشان دهنده عمیق ترین رشد منفی اقتصادی سه ماهه در طی دست کم 73 سال گذشته بود، عامل دیگری که به افت ارزش دلار کمک کرد طرح ایده تعویق انتخابات آمریکا از سوی دونالد ترامپ بود.

جان شارما تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت:‌«افت شدید تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال همچنین نشان دهنده وضعیت وخیم اقتصاد این کشور است و این موضوع سبب پناه بردن سرمایه گذاران به بازار طلا می شود.»

وی افزود، تشدید وضعیت شیوع کرونا، بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک و افت بیشتر ارزش دلار می تواند قیمت طلا را به بالای 2000 دلار برساند.

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون حدود 11 درصد افزایش یافته که بیشترین رشد قیمت ماهانه از ژانویه 2012 تاکنون است. قیمت فلز زرد روز سه شنبه این هفته به رقم بی سابقه 1980 دلار و 57 سنت رسیده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟