دستور رئیس جمهور برای رسیدگی مشکل گرانی مسکن + فیلم
حجم ویدیو: 9.73M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) در جلسه هیات دولت به مسائل اقتصادی هم پرداخت که خلاصه آن به شرح زیر است:


درآمد ما ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته است

1- افتتاح چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی و معدنی در این هفته

2- در شرایط فشار فوق‌العاده تحریم در این سال‌ها، در سال حدود ۵۰ میلیارد دلار درآمدمان کم شده است، کل بودجه سال ۹۹ ، ۵۷۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است و ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان و این حدود ۲ برابر بودجه پارسال و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بودجه امسال است.

3- ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد و در این راستا، تونلی به طول ۳۶ کیلومتر در حال حفاری است. یعنی دولت در این شرایط سخت تحریمی، ۳۶ کیلومتر تونل را تکمیل می‌کند تا آب را وارد دریاچه ارومیه کند.

نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث حذف شد

4- در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می‌گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

5-در زمینه بیمه شخص ثالث نسخه‌های کاغذی حذف شده است و مردم می‌توانند کار بیمه و خسارت را از طریق فضای مجازی انجام بدهند. همین یک تصمیم، یعنی ۵۰ میلیون اقدام نسبت به موضوع بیمه شخص ثالث که در فضای مجازی انجام می‌گیرد.

بررسی بازار مسکن

6- اجاره و قیمت مسکن با شاخص های اقتصادی ما منطبق نیست. یک حرکتی دارد به مردم مستاجر و کسانی که قصد خرید را دارند فشار می‌آورد به همین دلیل در دولت این دستور را دادم وزیر مسکن، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را مورد نظر قرار دهند تا بتوانیم این فشاری که امروز بر مردم است را کاهش دهیم.

کاهش تورم نسبت به سال گذشته

روحانی اضافه کرد: بنابر این ما قدرت دفاعیمان را توسعه خواهیم داد، در زمینه اقتصادی مردم ما بدانند همه تلاشمان را برای کاهش فشاری که به آنها وارد می‌شود انجام می‌دهیم. امروز در جلسه هیات دولت رئیس بانک مرکزی دو آمار مثبت داد که نشان می‌دهد حرکت ما درست است. یکی مربوط به سه ماهه چهارم سال گذشته بود که کارگاه‌های صنعتی ما ۱۰.۵ درصد رشد داشتند.

وی ادامه داد: امیدورام رشد اقتصادی بدون نفت سال ۹۸ ما علی رغم تحریم و کرونا منفی نباشد و مثبت باشد. الان علائم و نشانه‌ها نشان می‌دهد رشد اقتصادی مثبت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل تورم بیان داشت: شاخص بهای تولید اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۶ درصد است که نشان از کاهش تورم می‌دهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟