بالاخره حداقل حقوق 99 کارگران چقدر شد؟

به گزارش رکنا، بر این اساس حق مسکن کارگران که در سال گذشته معادل 100 هزار تومان بود، به 300 هزار تومان رسید. پس اولین تغییر، افزایش 200 هزار تومانی حقوق کارگران است. اما تغییرات اعمال شده، به اینجا ختم نشد.

در تصمیمی دیگر مقرر شد که حق سنوات به 100 هزار تومان برسد. پیش از این، حق سنوات کارگران معادل 175 هزار تومان تعیین شده بود. پس یک کاهش 75 هزار تومانی در حق سنوات کارگران رخ داد. اما شورای عالی کار برای جبران این کاهش، حداقل دستمزد را که پیشتر معادل یک میلیون و 835 هزار تومان تعیین شده بود به یک میلیون و 911 هزار تومان ارتقا داد. در نتیجه حداقل دستمزد در سال 99 رشد 26 درصدی را ثبت کرده است.

با این اوصاف، حداقل حقوق کارگران در سال جاری به چه مقدار می‌رسد؟ با جمع حداقل دستمزد و سایر مزایای کار از جمله حق خواربار، حداقل دریافتی یک کارگر در سال جاری از تیر ماه نباید کمتر از 2 میلیون و 611 هزار تومان کمتر باشد. این برای کارگری است که سابقه کاری ندارد. البته تمام این محاسبات بر این پایه استوار است که هیئت وزیران با مصوبه افزایش حق مسکن موافقت کند. با موافقت هیئت وزیران، حداقل دریافتی یک کارگر در سال 99 نسبت به سال قبل، 44.5 درصد رشد می‌کند.

حقوق کارگران

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟