ثبات نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

به گزارش رکنا، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

وی با انتقاد از افزایش مجدد نرخ مصوب نهاده‌های دامی در بازار افزود: از روز گذشته پشتیبانی امور دام، قیمت هر کیلو نهاده‌های دامی را ۱۵۰ تومان افزایش داد که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی، همواره این نگرانی وجود دارد که بخش خصوصی به تبع پشتیبانی امور دام اقدام به افزایش قیمت کند.

این مقام مسئول نرخ قبلی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که از روز گذشته قیمت ذرت با افزایش ۱۲ تا ۱۳ درصدی به یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است.

وی نرخ هر کیلو ذرت در بازار آزاد را یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کمبود و گرانی نرخ جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: افزایش قیمت و توزیع قطره چکانی جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی در قیمت تمام شده تولید و در نهایت قیمت‌های نهایی بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت که از مسئولان دولتی انتظار می‌رود جلوی این امر را بگیرند تا مرغداران با چالش روبرو نشوند چرا که در شرایطی که مرغداران باید به دنبال افزایش جوجه ریزی واحد‌های تولیدی خود باشند، اما برخی مرغداران به سبب کمبود نقدینگی، کمبود نهاده‌های دامی و نوسان لحظه‌ای قیمت‌ها قادر به جوجه ریزی نیستند که بی شک تولید با چالش جدی روبرو خواهد شد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

حجت در پایان تصریح کرد: زمانیکه دولت قیمت نهاده‌های خود را افزایش می‌دهد، بنابراین پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در شب عید با نوساناتی روبرو شود چرا که مرغداران چاره‌ای جز احتساب قیمت تمام شده بر نرخ فروش ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟