عضو هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهرتصور عمومی بر این بود که با آغاز دور جدید تحریم‌ها شوک قیمتی افزایشی داشته باشیم اما وضعیت بازارهای ارز، طلا و سکه نشان می‌دهد که چنین اتفاقی نیفتاد. بانک مرکزی با مجموعه اقداماتی بازار Store را برای دوران تحریم مدیریت کرده و نرخ ارز را پایین نگه داشته است. طبیعتاً همین روند هم باعث شده که قیمت کم و به تثبیت شدن نزدیک شود.

ویژگی‌های اقتصادی جامعه ما هم به شکلی است که در مواقعی که قیمت کاهش پیدا می‌کند میل به خرید در مردم کمتر می‌شود. این چند عامل باعث شده است که در حال حاضر بازار با آرامش همراه باشد و از هیجان‌های قبلی در آن خبری نیست. مسلماً تا الآن نتیجه این مجموعه اقدامات مثبت بوده است و فکر می‌کنم که اگر همین روند ادامه داشته باشد، قیمت‌ها از این هم بیشتر کاهش پیدا کنند.

اما با این وجود قیمت‌ها هنوز پیش‌بینی پذیر نیستند. قیمت دلار را هم نمی‌شود پیش‌بینی کرد و نمی‌توان گفت که تا یک ماه آینده اوضاع بازار چطور می‌شود، حتی برای فردا هم نمی‌شود قیمت خاصی را پیش‌بینی کرد. در مجموع از ابتدای هفته قیمت دلار رو به کاهش بوده و از التهاب‌های بازار کاسته شده است. به تبع دلار، بازار سکه نیز به همین ترتیب واکنش نشان داده و از حباب آن کاسته شده و در حال حاضر هر سکه در محدوده 4 میلیون و 300 هزار تومان مبادله می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

محمد کشتی آرای

کدخبر: 435302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟