جزییات افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، نوبخت در این باره اظهار کرد: چه شاغلین چه بازنشستگان از نظر اینکه می خواهیم عملکرد و حسابرسی در دستگاه ها انجام دهیم دغدغه ای نداشته باشند. همانطور که باید سر ماه حقوق کارکنان دولت را بپردازیم باید حقوق کارکنان طرح های عمرانی را نیز بپردازیم اما اینها چندین ماه حتی ریالی هم دریافت نمی کنند.

نوبخت در ادامه افزود: وظیفه دیگر ما در طرح های عمرانی و توسعه طرح های عمرانی و اشتغال در کشور است که دولت باید حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی سرمایه گذاری کند بنابراین نباید فقط از نظر افزایش حقوق ها دولت تحت فشار باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ما باید صرفه جویی را نیز مدنظر داشته باشیم؛ میزان حقوق بازنشستگان را نیز ۱۰ درصد اضافه خواهیم کرد و به آنها احترام می گذاریم اما با توجه به مسئولیت سنگین دولت در سایر جاها و طرح های عمرانی و اشتغال باید وظایف دولت در سایر جاها نیز در نظر گرفته شود.

سخنگوی دولت در ادامه درباره اقدامات دولت درزمینه جبران عقب ماندگی های اقتصادی گفت: رشد اقتصادی از دو محل بدست می آید. تلاش بر این است که بر اساس سرمایه گذاری ۵.۵ درصد را تحقق بخشیم. برای افزایش بهره وری نیز باید ساختارهای اقتصادی داشته باشیم بنابراین با تشویق به صرفه جویی نیز می توان در بهره وری موفق بود.

نوبخت درباره هدفمندی یارانه ها نیز گفت: قانون Law Law گفته هرچه از محل افزایش قیمت بدست می آید، هزینه ها کم شود و بعد ۵۰ درصد را به خانوارها برگردانیم، سی درصد به تولید و ۲۰ درصد به دولت برسد. توزیع یارانه بر اساس ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بر اساس این است که علاوه بر ۵۰ درصد ۱۲ هزار میلیارد از محل صندوق ذخیره نیز پرداخت می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 322912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟